ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
-
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
ZAKLJUČIVANJE
OCJENA
BROJ
ČASA:
34.
VJEŽBA/P.R.
Analiza testa 2.
TIP SATA:
Utvrđivanje i ponavljanje gradiva.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Aktivno pratiti izlaganja predmetnog
nastavnika u cilju sticanja znanja iz Tehničke kulture. Primijenjena znanja koristiti kroz
praktične vježbe (izradu različitih predmeta u školskom kabinetu). Razvijati
različitih misaonih operacija (analiza, sinteza, generalizacija) na osnovu
praktičnog
rada, eksperimentiranja i promatranja.
Razvijati stvaralačke sposobnosti. Pored
svakodnevnog vrednovanja tehničkih znanja, vježbi i praktičnih radova, dva
puta godišnje treba sistematizirati pređeno gradivo i izvršiti vrednovanje
putem zadataka objektivnog tipa.
Programske zadatke nastave ovog
predmeta škola ostvaruje putem: redovne nastave, slobodnih tehničkih
aktivnosti, dodatne nastave, osmišljenih odgojno-obrazovnih sadržaja
(izložbe, smotre, takmičenja).Učenik
je kontinuiranim učenjem lakše savladalo postavljene zadatke ispred sebe. Tu
lakoću su mu pružale oblasti koje se naslanjau jedana na drugu od petog
razreda, te koje uglavnom sveke godine u narednom razredu nadograđuje i
proširuje.
Prepoznaje važnost tehničkih znanja u
rješavanju problema i sveprisutnosti tehnike u životu. Traži odgovor pred
novim tehničkim zadatkom. Koristi već
formirane kriterije za procjenu kvaliteta prilikom realizacije tehničkih
ideja. Koristi induktivno i analogno mišljenje u rješavanju različitih
zadataka i problema. Improvizuje i prezentira ideju (individualno i u grupi)
i predviđa rezultate. Pravilno koristi alate za izradu predmeta u okviru
praktične nastave. Uočava propuste na tehničkim proizvodima vizuelnom
kontrolom i putem mjernih instrumenata. Koristi prethodna tehnička iskustva i
termine u daljem učenju. Zadaci koji su postavljeni učenik svojim radom u
povratnoj informaciji nastavnici/nastavniku daje elemente na osnovu kojih
isti zaključuje koji stepen je savladao učenik postavljenog gradiva.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Pri realizaciji programskih sadržaja ovog
predmeta treba voditi računa o korelaciji nastavnih sadržaja sa drugim
predmetima (matematika, likovna kultura, kultura življenja, biologija ...). U
realizaciji nastavnih sadržaja učenici koriste udžbenike, dnevnike rada,
crteže i ostale izvore znanja. Učenici vode dnevnik rada (kao tehničku dokumentaciju)
koji se, po pravilu, čuva u školi, s tim da ga učenici mogu povremeno nositi
i kući na uvid roditeljima. Pored svakodnevnog vrednovanja tehničkih znanja,
vježbi i praktičnih radova, dva puta godišnje treba sistematizovati pređeno
gradivo i izvršiti vrednovanje putem zadataka objektivnog tipa. Programske
zadatke nastave ovog predmeta škola ostvaruje putem: redovne nastave,
slobodnih tehničkih aktivnosti,
dodatne nastave, osmišljenih odgojno-obrazovnih sadržaja (izložbe,
smotre, takmičenja).
Aktivnosti učenika:
Napredovanje učenika treba kontinuirano provjeravati
i ocjenjivati, vodeći računa o individualnim mogućnostima, sposobnostima i
sklonostima. Za učenje Tehničke kulture od bitnog značaja su svi elementi
koji su relevantni za postizanje potrebnog znanja učenika:
-
Znanje
sadržaja predmeta,
-
Sposobnosti
i vještine,
-
Odnos
prema tehničkim sredstvima i prema ekonomičnom trošenju materijala i
energije,
-
Odnos
prema tehničkoj zaštiti na radu.
Aktivnosti nastavnika:
Njihov udio u sklopu ukupne ocjene zavisi od
prirode izučavanog gradiva. U skladu s tim, ocjenjivanje treba da bude
zasnovano na različitim metodama i instrumentima. Najpogodniji način za
procjenjivanje da li učenik može izvršiti neku aktivnost je posmatrati ga i
ocjenjivati dok on izvodi zadanu aktivnost. Pored tradicionalnog pristupa
ocjenjivanju potrebno je pratiti i ocjenjivati: izvođenje eksperimentalnih i
praktičnih vježbi, rad na projektu, aktivnosti na smotrama tehničke kulture,
učenički doprinos za vrijeme grupnog rada, aktivnosti u okviru izbornog
programa predmeta, specifične komunikativne i radne vještine itd.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima objasniti način analize
testa .
Podjeliti testove.
GLAVNI DIO:
Učenici nakon uvida u test izvršiti analizu
grafičkim predstavljanjem.
Unijeti ocjene.
Na osnovu postignutih
ocjena izvršiti predlaganje zaključne ocjene.
Zaljučiti ocjene na
kraju školske godine.
ZAVRŠNI DIO:
Dati učenicim upute za ljetni raspust te ideje
za buduća zanimanja odnosno upis u srednje škole!
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.