PRIPREMA ZA PRAKTIČNO PREDAVANJE IZ
NASTAVNOG PREDMETA TJELESNI
I ZDRAVSTVENI ODGOJ
DATUM:
RAZRED:
NASTAVNA JEDINICA:
Antropologijska mjerenja učenika
TIP ČASA:opšti tip-obrada
novog sadržaja
NASTAVNA METODA:metoda
razgovora , demonstracija
NASTAVNI OBLIK:frontalni,rad ,
individualni
NASTAVNA SREDSTVA:
visinomjer(antropometar),vaga(baždirana)
OBRAZOVNI ZADACI: da razlikuju
pravilno od nepravilnog držanja tijela;da se kod učenika utvrdi visina
tijela,masa tijela,eksplozivna snaga
(brzina pokreta ili kretanja),snaga primicanja ruku kao značajnih
parametara za buduću radnu i sportsku selekciju;provjera opšte tjelesne
snage;da učenici istražuju svoje tjelesne sposobnosti i imaju izgrađenu tjelesnu šemu
ODGOJNI ZADACI:značaj
pravilnog držanja tijela i pravilne ishrane
za rast i razvoj;samokontrola;razvoj higijenskuh navika(održavanje lične
i kolektivne higijene)
FUNKCIONALNI ZADACI: razvoj
psihofizičkih osobina (pažnja ,pamćenje ,mišljenje i logičko
zaključivanje);praktična primjena stečenog znanja
CILJ ČASA:da se kod učenika
utvrde osnovni parametri za buduću radnu
i sportsku selekciju
ARTIKULACIJA ČASA
UVODNI DIO:
· Učenici su postrojeni u vrstu,posebno dječaci, a posebno
djevojčice.
· Provjera opreme i higijene
· Obavezno skidanje predmeta koji mogu izazvati povrede
Vježbe zagrijavanja: prirodni oblici kretanja
(hodanje ,trčanje,okreti s loptom)
· Dodavanje lopte u u hodanju sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte u trčanju sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte bočno dokorakom sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte bočno sa prsa u trčanju
· Dodavanje lopte
frontalno sa prsa u trčanju
Oblici kretanja sa zadacima dodavanja sa dvije ruke.
PRIPREMNI DIO:
1.vježbe za rameni pojas i ruke
2.vježbe za jačanje stomaka
3.vježbe za leđne mišiće
4.vježbe za jačanje karličnog pojasa i nogu
· Dodavanje sa dvije ruke iza glave (aut)
· Dodavanje lopte sa dvije ruke sa otklonom trupa u stranu
· Dodavanje lopte sa prsa
· Hvatanje lopte,čučanj,stojeći stav,dodavanje
· Stav stojeći,leđima zasuk trupa prema partneru i dodavanje
lopte sa dvije ruke u visini glave
· Stav stojeći,leđima zasuk struku prema partneru ,dodavanje
lopte u visini glave,vraćanje lopte kroz noge
· Stav ležeći,na leđima,ruke izvučene sa loptom ,podizanje
· Dodavanje lopte iz skoka opružemo o tlo
GLAVNI DIO
ČASA
· Visina tijela
Visina tijela je jedan od osnovnih pokazatelja
dječijeg razvoja.Za precizno mjerenje potreban nam je
visinomjer(antropometar).Da bi se visina tijela izmjerila što preciznije
potrebno je,pored preciznog instrumenta ,da učenik čiju visinu mjerimo zauzme
poželjan položaj.Tijelo je što uspravnije,kičmeni stub što ravniji,priljubljen
uz visinomjer.Posebno je značajan položaj glave ,koji treba da je takav da
frankfurtska ravan bude horizontalna,a to znači da linija koja spaja donju
ivicu lijeve obrve(obrvnog luka) i gornju ivicu lijevog spoljašnjeg slušnog
kanala.Nastavnik treba da se nalazi sa lijeve strane učenika,odnosno
instrumenta za mjerenje i kontroliše da položaj učenika bude pravilan.Rezultat
se čita i bilježi sa tačnošću 0,5cm.
Napomena:prilikom mjerenja učenici treba da su bosi
i u sportskoj opremi.
· Masa tijela
Masa tijela ,posebno u odnosu na tjelesnu visinu,
je veoma značajan parametar.Uzima se pomoću precizne (baždarene )vage ,a mjeri
se kada je dijete boso i u gaćicama ili trikou.
· Eksplozivna snaga
Eksplozivna
snaga je veoma značajan parametar za buduću radnu ili sportsku
selekciju,odnosno opredjeljenost.Kod učenika ovog uzrasta za kontrolu
eksplozivne snage možemo koristiti jedan
od jednostavnijih testova, a to je skok u dalj.Na ravnom i suhom(ne
klizavom)terenu obilježiti skakalište.Skok je objenožni,kao i doskok.Izvode se
dva uzastopna skoka .Uzima se bolji rezultat.
· Snaga primicanja ruku
Snaga primicanja ruku,je također,dobar pokazatelj opšte
tjelesne snage
ZAVRŠNI DIO ČASA
· Analiza časa i upisivanje dobivenih podataka u odgovarajuću
tabelu
· Igra po želji učenika
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.