PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU
HRVATSKOGA JEZIKA
Škola:
|
|
|||||||||||||||||
Ime i prezime
učitelja:
|
||||||||||||||||||
Razredni odjel:
6.
|
Redni broj sata:
|
Mjesto i datum:
|
||||||||||||||||
Naziv nastavne jedinice:
|
GLAGOLI PO PREDMETU RADNJE
|
|||||||||||||||||
Nastavno područje:
|
JEZIK.
|
|||||||||||||||||
Nastavni oblici:
|
Tip nastavnoga sata:
|
Nastavni materijali:
|
||||||||||||||||
čelni rad,
pojedinačni rad.
|
obrada (A).
|
nastavni listići.
|
||||||||||||||||
Ključni pojmovi:
|
prijelazni
i neprijelazni glagoli, povratni glagoli.
|
|||||||||||||||||
Operacionalizirani cilj:
|
prepoznati u
tekstu prijelazne, neprijelazne i povratne glagole. Razlikovati značenje
prijelaznih i neprijelaznih glagola; pravilno rabiti glagole po predmetu
radnje u usmenoj i pisanoj komunikaciji.
GOO – osvijestiti važnost poštivanja
hrvatske povijesti i kulture te osjećaj pripadnosti hrvatskom domovinskom
identitetu.
|
|||||||||||||||||
Zadaće sata:
|
Učenik će:
|
|||||||||||||||||
a) obrazovne
|
||||||||||||||||||
b) odgojne
|
|
|||||||||||||||||
c) funkcionalne
|
|
|||||||||||||||||
d) komunikacijske
|
|
|||||||||||||||||
Domaća zadaća:
|
zadatci u radnoj bilježnici.
|
|||||||||||||||||
Tijek sata (artikulacija)
|
||||||||||||||||||
1. Uvodni dio sata
a) Učenici
rješavaju motivacijski listić.
Provjera rješenja i ponavljanje
postojećih znanja o osobnim zamjenicama.
b) Učenici slušaju
najavu teme i polazni tekst. Razgovaraju o pročitanom tekstu.
Upoznaju se s hrvatskom poviješću i
značenjem utvrde Gvozdansko za hrvatski narod.
2. Glavni dio sata
Uočavanje novih jezičnih činjenica, rad s
tekstom i oblikovanje plana ploče.
a) Glagoli po
predmetu radnje.
Na primjerima u tekstu učenici će uočiti
da rečenični glagoli otvaraju mjesto različitim padežima.
Učenici će se prisjetiti postojećih
znanja o padežima i povezati ih s novim spoznajama. Uočit će da
postoje glagoli koji uza se imaju predmet radnje, da ga
prepoznaju pomoću pitanja Koga? Što?
i
da su to pitanja za akuzativ. Uočit će i
da postoje glagoli koji uza se nemaju predmet radnje.
Učenici iznose zaključke. Učenici
zapisuju plan ploče u bilježnicu.
b) Prijelazni
i neprijelazni glagoli
Učenici će na primjerima u udžbeniku
uočiti da prijelazni glagoli imaju uza se imensku riječ u
akuzativu bez prijedloga. Na primjerima
zaključuju što su neprijelazni glagoli
i da oni ne mogu
imati imensku riječ u akuzativu bez
prijedloga. Učenici samostalno iznose zaključke i zapisuju u
bilježnicu nove dijelove plana ploče.
c) Povratni
glagoli
Pojedinačni rad – učenici će u tekstu
pronaći povratne zamjenice. Uz njih će potražiti i glagole na
koje se odnose te zamjenice. Uočit će da
glagoli koji uza se imaju povratnu zamjenicu izražavaju
radnju koju subjekt obavlja na sebi.
Razumijevajući i zaključujući, učenici oblikuju treći dio plana
ploče.
3. Završni dio sata
a) Učitelj
postavlja pitanja, a učenici odgovaraju služeći se bilješkama.
b) Zadavanje
zadataka iz radne bilježnice za domaću zadaću.
|
||||||||||||||||||
Plan ploče
|
||||||||||||||||||
GLAGOLI
PO PREDMETU RADNJE
A N
Utvrdu su podigli
Zrinski. podigli su utvrdu
(imenica u akuzativu)
N
Na strmu brijegu stoje
ruševine utvrde. stoje ruševine
(imenica u nominativu)
N
Njezini su se branitelji
svaki put obranili. obranili su se
(subjekt radnju vraća na sebe)
rečenični glagoli otvaraju
mjesto različitim padežima
hrabrost (branitelja) zadivila
je Koga je zadivila? Ferhad-bega
(hrabri) branitelji odbijali su
Što su odbijali? juriše
vršitelj radnje
radnja
imenska riječ u akuzativu
prijelazni glagoli – uza se
imaju imensku riječ (imenica, zamjenica, pridjev, broj) u akuzativu
bez
prijedloga
Te je noći vladala silna studen. vladala je ⃰ Koga ili što je vladala?
U
utvrdi je sve utihnulo.
utihnulo je ⃰ Koga ili što
je utihnulo?
neprijelazni glagoli – uza se
ne mogu imati imensku riječ u akuzativu bez prijedloga
Žrtvovali su se za obranu domovine.
radnja se vraća
na vršitelja radnje: žrtvovali su sebe
povratni glagoli – uza se
imaju povratnu zamjenicu sebe/se
|
||||||||||||||||||
Postupci i oblici vrednovanja i
samovrednovanja
|
||||||||||||||||||
– provjera
rješenja motivacijskoga listića
– usmeno
izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga i točnosti odgovora na
postavljena
pitanja
|
||||||||||||||||||
Plan ploče
Glagoli po predmetu radnje
A N
Utvrdu su podigli Zrinski.
podigli su utvrdu (imenica u
akuzativu)
N
Na strmu brijegu stoje ruševine utvrde.
stoje ruševine (imenica u nominativu)
N
Njezini su se branitelji svaki put obranili.
obranili su se (subjekt radnju vraća na
sebe)
rečenični glagoli otvaraju
mjesto različitim padežima
Hrabrost branitelja zadivila je Ferhad-bega.
Hrabri su
branitelji odbijali osmanlijske
juriše.
hrabrost (branitelja) zadivila je Koga
je zadivila? Ferhad-bega
(hrabri) branitelji odbijali su Što
su odbijali? juriše
vršitelj radnje radnja
imenska riječ
u akuzativu
PRIJELAZNI GLAGOLI – uza se imaju imensku riječ (imenica, zamjenica,
pridjev, broj) u akuzativu bez prijedloga.
Te je noći
vladala silna studen. vladala je ⃰ Koga ili što je vladala?
U utvrdi je
sve utihnulo.
utihnulo je ⃰ Koga ili što je utihnulo?
NEPRIJELAZNI GLAGOLI – uza se ne mogu imati imensku riječ u
akuzativu bez prijedloga.
Hrvatski se junaci nisu predali.
Žrtvovali su se za obranu domovine.
radnja se vraća na
vršitelja radnje: nisu sebe/se predali,
žrtvovali su sebe/se
POVRATNI GLAGOLI – uza se imaju povratnu zamjenicu sebe/se.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.