PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU
HRVATSKOGA JEZIKA
Škola:
|
|
||
Ime i prezime
učitelja:
|
|||
Razredni odjel:
6.
|
Redni broj sata:
|
Mjesto i datum:
|
|
Naziv nastavne jedinice:
|
INFINITIV – PONAVLJANJE I
VJEŽBANJE
|
||
Nastavno područje:
|
JEZIK.
|
||
Nastavni oblici:
|
Tip nastavnoga sata:
|
Nastavni materijali:
|
|
čelni rad,
pojedinačni rad, rad u paru.
|
ponavljanje i
vježbanje (B).
|
nastavni listići.
|
|
Ključni pojmovi:
|
infinitiv, infinitivna
osnova i završetci.
|
||
Operacionalizirani ciljevi:
|
ponoviti spoznaje
o infinitivu i vježbati njegovu primjenu u skladu s pravilima književnoga
jezika – prepoznavati infinitiv kao jednostavan glagolski oblik, razlikovati
osnovu i nastavke, uočiti i razlikovati infinitiv u različitim rečenicama u
odnosu na njegovu rečeničnu službu.
|
||
Zadaće sata:
|
Učenik će:
|
||
a) obrazovne
|
|||
b) odgojne
|
|
||
c) funkcionalne
|
|
||
d) komunikacijske
|
|
||
Domaća zadaća:
|
riješiti zadatke
u radnoj bilježnici.
|
||
Tijek sata (artikulacija)
|
|||
1. Uvodni dio sata
a) Provjera
domaće zadaće.
b) Jezična
igra
Učenici rješavaju zagonetku.
Točnim rješenjem najavljuje se tema sata.
2. Glavni dio sata
a) Ponavljanje
gradiva o infinitivu
Uz učiteljeva pitanja i iz svojih
bilježaka, učenici će se prisjetiti usvojenih znanja o infinitivu.
Izrada sažetka. Zapisivanje na ploču,
učenici zapisuju u bilježnicu.
b) Rješavanje
listića za provjeru znanja
Pojedinačni rad – rješavanje radnih
listića za provjeru znanja.
Rad u paru – učenici zamjenjuju listiće
i vrednuju točnost riješenih zadataka.
3. Završni dio sata
a) Ponavljanje
infinitiva.
b) Izrada mentalnih
mapa po kojima će moći utvrditi znanje o infinitivu.
|
|||
Plan ploče
|
|||
Infinitiv
Odgonetni!
Da nas nema, lijeni ljudi bili bi presretni.
(glagoli)
Ivan je naučio zamjenice.
glagol 3. os. jednina prošlost
(vrsta riječi) (osoba) (broj) (vrijeme)
Učenici trebaju naučiti glagole.
trebaju glagol, 3. os.
mn., sadašnjost
naučiti glagol, ne može
se odrediti ni vrijeme, ni osoba, ni broj
Učenici će naučiti glagole.
će naučiti glagol, 3. os.
mn., budućnost (pomoćni glagol htjeti + infinitiv)
PAZI! voda
za piti NETOČNO
voda
za piće TOČNO
Ona voli da se svađa. NETOČNO
Ona
se
voli svađati. TOČNO
Moram pospremat sobu. NETOČNO
Moram pospremati
sobu. TOČNO
|
|||
Postupci i oblici vrednovanja i
samovrednovanja
|
|||
– provjera
rješenja radne bilježnice
– usmeno
izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga i točnosti odgovora na
postavljena pitanja
– provjera
rješenja listića za provjeru
– vrednovanje
umnih mapa
|
|||
Plan ploče
Infinitiv
Odgonetni!
Da nas nema, lijeni ljudi bili bi
presretni. (glagoli)
Gramatička
obilježja glagola:
glagolsko vrijeme (prošlost,
sadašnjost, budućnost)
osoba (govornik, sugovornik,
negovornik)
broj (jednina, množina).
Ivan je
naučio zamjenice.
glagol
3. os. jednina prošlost
(vrsta
riječi) (osoba) (broj) (vrijeme)
Učenici trebaju naučiti glagole.
trebaju glagol, 3. os. jd., sadašnjost
naučiti glagol u infinitivu – dopuna drugom glagolu
Učenici će naučiti glagole.
će
naučiti glagol, 3. os. mn., budućnost (pomoćni glagol htjeti + infinitiv)
PAZI! voda
za piti NETOČNO
voda
za piće TOČNO
Ona
voli da se svađa. NETOČNO
Ona
se
voli svađati. TOČNO
Moram
pospremat sobu. NETOČNO
Moram
pospremati
sobu. TOČNO
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.