četvrtak, 20. lipnja 2019.

NASTAVNA PRIPREMA - JEZIK: INFINITIV – PONAVLJANJE I VJEŽBANJE

PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU HRVATSKOGA JEZIKA

Škola:

Ime i prezime učitelja:
Razredni odjel: 6.
Redni broj sata:
Mjesto i datum:
Naziv nastavne jedinice:
INFINITIV – PONAVLJANJE I VJEŽBANJE
Nastavno područje:
JEZIK.
Nastavni oblici:
Tip nastavnoga sata:
Nastavni materijali:
čelni rad, pojedinačni rad, rad u paru.
ponavljanje i vježbanje (B).
nastavni listići.
Ključni pojmovi:
infinitiv, infinitivna osnova i završetci.
Operacionalizirani ciljevi:
ponoviti spoznaje o infinitivu i vježbati njegovu primjenu u skladu s pravilima književnoga jezika – prepoznavati infinitiv kao jednostavan glagolski oblik, razlikovati osnovu i nastavke, uočiti i razlikovati infinitiv u različitim rečenicama u odnosu na njegovu rečeničnu službu.

Zadaće sata:
Učenik će:
a) obrazovne
  • prepoznavati infinitiv u tekstu
  • razlikovati infinitivnu osnovu od nastavaka
  • razumjeti ulogu infinitiva u rečenici kao dopune drugim glagolima i kao dijela glagolskoga oblika za izricanje budućnosti
  • pravilno rabiti infinitiv u govorenju i pisanju.

b) odgojne
  • poticati učenje standardnoga jezika radi uspješne usmene i pisane komunikacije.
c) funkcionalne
  • razvijati logično i apstraktno mišljenje (zapažanje, uspoređivanje, povezivanje, zaključivanje, sažimanje).
d) komunikacijske
  • razvijati sposobnosti aktivnoga slušanja te govorenja i pisanja standardnim jezikom.
Domaća zadaća:

riješiti zadatke u radnoj bilježnici.
Tijek sata (artikulacija)

1. Uvodni dio sata
a) Provjera domaće zadaće.
b) Jezična igra
    Učenici rješavaju zagonetku.
    Točnim rješenjem najavljuje se tema sata.

2. Glavni dio sata
a) Ponavljanje gradiva o infinitivu
    Uz učiteljeva pitanja i iz svojih bilježaka, učenici će se prisjetiti usvojenih znanja o infinitivu. 
    Izrada sažetka. Zapisivanje na ploču, učenici zapisuju u bilježnicu.
b) Rješavanje listića za provjeru znanja
     Pojedinačni rad – rješavanje radnih listića za provjeru znanja.
     Rad u paru – učenici zamjenjuju listiće i vrednuju točnost riješenih zadataka.

3. Završni dio sata
a) Ponavljanje infinitiva.
b) Izrada mentalnih mapa po kojima će moći utvrditi znanje o infinitivu.

Plan ploče

Infinitiv
                                                               
Odgonetni!
Da nas nema, lijeni ljudi bili bi presretni.   
(glagoli)

Ivan je naučio zamjenice.
      

 glagol         3. os.         jednina              prošlost
(vrsta riječi)      (osoba)       (broj)                   (vrijeme)


Učenici trebaju naučiti glagole.
trebaju            glagol, 3. os. mn., sadašnjost       
naučiti            glagol, ne može se odrediti ni vrijeme, ni osoba, ni broj


Učenici će naučiti glagole.
će naučiti           glagol, 3. os. mn., budućnost  (pomoćni glagol htjeti + infinitiv)

PAZI!                            voda za piti                                        NETOČNO         
                                    voda za piće                                            TOČNO

                                    Ona voli da se svađa.                         NETOČNO       
                                    Ona se voli svađati.                                 TOČNO

                                    Moram pospremat sobu.                    NETOČNO     
                                    Moram pospremati sobu.                        TOČNO

Postupci i oblici vrednovanja i samovrednovanja
– provjera rješenja radne bilježnice
– usmeno izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga i točnosti odgovora na postavljena pitanja
– provjera rješenja listića za provjeru
– vrednovanje umnih mapa







Plan ploče

Infinitiv
          Odgonetni!
          Da nas nema, lijeni ljudi bili bi presretni.    (glagoli)

          Gramatička obilježja glagola:
                    glagolsko vrijeme (prošlost, sadašnjost, budućnost)
                     osoba (govornik, sugovornik, negovornik)
                     broj (jednina, množina).

Ivan je naučio zamjenice.
     

 glagol         3. os.         jednina              prošlost
                                (vrsta riječi)    (osoba)        (broj)                       (vrijeme)

          Učenici trebaju naučiti glagole.
          trebaju            glagol, 3. os. jd., sadašnjost       
          naučiti            glagol u infinitivu – dopuna drugom glagolu

          Učenici će naučiti glagole.
          će naučiti          glagol, 3. os. mn., budućnost  (pomoćni glagol htjeti + infinitiv)

          PAZI!           voda za piti                                        NETOČNO         
                              voda za piće                                               TOČNO
                              Ona voli da se svađa.                       NETOČNO       
                              Ona se voli svađati.                                    TOČNO
                              Moram pospremat sobu.                  NETOČNO     
                              Moram pospremati sobu.                          TOČNO

 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.