PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina:
2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Svijet između
dva svjetska rata
|
||
nastavna jedinica: Fašizam u Italiji i nacizam u Njemačkoj
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
uviđanje veze između teške privredne situacije i porasta utjecaja
ekstremnih političkih programa i rješenja, stjecanje znanja o uspostavljanju,
razvoju i karakteristikama fašizma u Italiji i nacizma u Njemačkoj, stjecanje
znanja o nasilnim političkim programima i metodama fašista i nacista
|
ODGOJNI
|
osuda fašizma i nacizma,
osuda kulta ličnosti, razvijanje kritičkog odnosa prema historijskim
događajima i ličnostima, osuda rasizma
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza i
logičnog zaključivanja
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, grafoskop, dodatna literatura
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
U uvodnom dijelu
časa ponovit ćemo gradivo koje je povezano sa ovom nastavnom jedinicom.
Moguća pitanja su: Kakvi su politički sistemi vladali u zemljama Evrope i
svijeta nakon Prvog svjetskog rata? Šta je totalitarna država, odnosno
totalitarizam? Po čemu SSSR ubrajamo u totalitarističku državu? Šta znaš o
teroru koji je provodio Staljin nad svojim stanovništvom? Koji je bio cilj
Staljinova staljinova terora? Potom najavljujemo da ćemo danas obrađivati još
dva slučaja totalitarističkih država, a to su Fašizam u Italiji i nacizam u
Njemačkoj. Zapisat ćemo naslov na tablu, a potom ćemo zamoliti
učenicu/učenika da pročita uvod u novu nastavnu jedinicu U/57.
|
GLAVNI DIO
Učenicama/učenicima ćemo
predstaviti privredne i političke procese u Italiji nakon završetka Prvog
svjetskog rata. Treba naglasiti da je privredna kriza pomogla razvitak
fašističkog pokreta u ovoj zemlji. Pojasniti način način preuzimanja vlasti
od strane fašista i promjena koje su nastale kao rezultat tog događaja.
Uputiti učenice/učenike na fotografiju fašističkog simbola – fasces U/57, pri
čemu će oni sami pročitati tekst ispod fotografije. Nastavljamo izlaganjem
gradiva o usponu fašista i dolasku Benita Musolinija na vlast u Italiji
(pohod na Rim). Upućujemo: pogledajte fotografiju Musolinija sa
crnokošuljašima U/57. Od učenica/učenika tražimo da odgovore na postavljeno
pitanje. Potom nastavljamo sa izlaganjem u kojem ćemo istaći proces
uspostavljanja totalitarne talijanske države u kojoj je vladao fašistički
teror. Naglasiti ciljeve i ideje fašista. Definisat ćemo nove pojmove: diktatura,
propaganda. Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.
U nastavku obrade
nastavne jedinice zamolit ćemo učenice/učenike da se prisjete kakva je bila
ekonomska situacija u Njemačkoj nakon Prvog svjetskog rata? Objasniti da je
takvo stanje pogodovalo jačanju Nacionalsocijalističke radničke partije na
čelu sa Adolfom Hitlerom koja je zagovarala ekstremna politička rješenja. Učenicama/učenicima
ćemo predstaviti razvoj nacizma i njegove osnovne karakteristike, te način dolaska
nacista na čelo Njemačke. Uputit ćemo ih na fotografije U/58. i U/59. pri
čemu će sami pročitati tekst ispod, a potom usmeno odgovoriti na postavljena
pitanja. Isto ćemo uraditi i čitajući tekst iz rubrike historijska čitanka,
nakon čega nastavljamo sa izlaganjem o
|
učvršćivanju
nacista na vlasti (zabrana rada političkim strankama,, koncentracija moći u
rukama Adolfa Hitlera, nadzor nad svim dijelovim društva...). Objasnit ćemo
ideologiju antisemitizma, ideologiju nasilja i obračun s Jevrejima i drugim
nacionalnim manjinama te komunistima. Posebnu pažnju ćemo skrenuti na
Nirnberške zakone 1935. i kristalnu noć,
tokom koje su nacisti vršili organizovano nasilje nad Jevrejima. Sliku
zapaljene sinagoge U/60 možemo iskoristiti da napravimo paralelu sa rušenjem
vjerskih objekata u Bosni i Hercegovini tokom rata 1992-1995. godine.
Nastojaćemo razviti dijalog da li se paljenje vjerskih objekata može ičim
opravdati i koji je cilj tog čina? Učenice/učenike upućivati i na ostali
pripadajući slikovni materijal pri čemu ćemo tražiti od njih da sami čitaju
tekst i odgovaraju na postavljena pitanja.
Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.
|
ZAVRŠNI
DIO
U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otkloniti, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/61. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Hitler
– rađanje zla, u režiji Christiana Duguaya.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
FAŠIZAM U ITALIJI I NACIZAM
U NJEMAČKOJ
|
Fašizam
u Italiji
|
- Italija je nakon 1918. bila zahvaćena velikom privrednom, društvenom i
političkom krizom
- u takvoj situaciji na scenu stupa Benito Musolini koji 1921. osniva
Fašističku narodnu stranku
- Fašisti su 1922 godine izvršili „marš na Rim“, nakon kojeg su preuzeli
vlast u zemlji→Musolini uzima titulu Duče (vođa)
- fašisti su zaveli teror nad svim protivnicima režima
- smatrali su da su Talijani superiorni u odnosu na druge narode. Zbog toga
su nastojali Italiju učiniti svjetskom velesilom sa brojnim kolonijama
|
Nacizam
u Njemačkoj
|
-
poniženje koje je Njemačka doživjela
nakon prvog svjetskog rata, te siromaštvo, glad, inflacija i nezaposlenost,
pogodovali su jačanju Nacionalsocijalističke radničke partije koju je
predvodio Adolf Hitler→skraćeno nacisti i nacizam
-
nacisti su naglašavali
superiornost svoje tzv. arijevske rase nad drugim rasama, naročito nad
Jevrejima, Romima i Slavenima→rasizam
-
svoj uspon su doživjeli
početkom 1930-ih privlačnim obećanjima osiromašenim Nijemcima
-
nacisti su na izborima 1932.
osvojili najveći broj glasova→1933. Hitler postaje kancelar
Njemačke→započinje vladavina nasilja (vojno krilo stranke smeđekošuljaši)→1934. Hitler je postao
predsjednik republike i ujedno zapovjednik vojske (preuzima svu vlast u
zemlji)→službena titula firer (vođa)
-
nacisti ukdaju sva građanska
prava i slobode→zavode teror prema nacionalnim manjinama, naročito prema
Jevrejima→1935. donose Nirnberški zakon kojim su Jevrejima oduzeta sva
građanska prava→uslijedilo je njihovo sistematsko uništavanja širom Njemačke
(kristalna noć).
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.