nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Fašizam u Italiji i nacizam u Njemačkoj



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina:   2012/2013.                                                                    
predmet:  Historija                            
razred: 9.
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Svijet između dva svjetska rata
nastavna jedinica:  Fašizam u Italiji i nacizam u Njemačkoj

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
uviđanje veze između teške privredne situacije i porasta utjecaja ekstremnih političkih programa i rješenja, stjecanje znanja o uspostavljanju, razvoju i karakteristikama fašizma u Italiji i nacizma u Njemačkoj, stjecanje znanja o nasilnim političkim programima i metodama fašista i nacista
ODGOJNI
osuda fašizma i nacizma, osuda kulta ličnosti, razvijanje kritičkog odnosa prema historijskim događajima i ličnostima, osuda rasizma
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza i logičnog zaključivanja
                            

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, grafoskop, dodatna literatura

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       U uvodnom dijelu časa ponovit ćemo gradivo koje je povezano sa ovom nastavnom jedinicom. Moguća pitanja su: Kakvi su politički sistemi vladali u zemljama Evrope i svijeta nakon Prvog svjetskog rata? Šta je totalitarna država, odnosno totalitarizam? Po čemu SSSR ubrajamo u totalitarističku državu? Šta znaš o teroru koji je provodio Staljin nad svojim stanovništvom? Koji je bio cilj Staljinova staljinova terora? Potom najavljujemo da ćemo danas obrađivati još dva slučaja totalitarističkih država, a to su Fašizam u Italiji i nacizam u Njemačkoj. Zapisat ćemo naslov na tablu, a potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita uvod u novu nastavnu jedinicu U/57.


GLAVNI DIO

       Učenicama/učenicima ćemo predstaviti privredne i političke procese u Italiji nakon završetka Prvog svjetskog rata. Treba naglasiti da je privredna kriza pomogla razvitak fašističkog pokreta u ovoj zemlji. Pojasniti način način preuzimanja vlasti od strane fašista i promjena koje su nastale kao rezultat tog događaja. Uputiti učenice/učenike na fotografiju fašističkog simbola – fasces U/57, pri čemu će oni sami pročitati tekst ispod fotografije. Nastavljamo izlaganjem gradiva o usponu fašista i dolasku Benita Musolinija na vlast u Italiji (pohod na Rim). Upućujemo: pogledajte fotografiju Musolinija sa crnokošuljašima U/57. Od učenica/učenika tražimo da odgovore na postavljeno pitanje. Potom nastavljamo sa izlaganjem u kojem ćemo istaći proces uspostavljanja totalitarne talijanske države u kojoj je vladao fašistički teror. Naglasiti ciljeve i ideje fašista. Definisat ćemo nove pojmove: diktatura, propaganda.  Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.
       U nastavku obrade nastavne jedinice zamolit ćemo učenice/učenike da se prisjete kakva je bila ekonomska situacija u Njemačkoj nakon Prvog svjetskog rata? Objasniti da je takvo stanje pogodovalo jačanju Nacionalsocijalističke radničke partije na čelu sa Adolfom Hitlerom koja je zagovarala ekstremna politička rješenja. Učenicama/učenicima ćemo predstaviti razvoj nacizma i njegove osnovne karakteristike, te način dolaska nacista na čelo Njemačke. Uputit ćemo ih na fotografije U/58. i U/59. pri čemu će sami pročitati tekst ispod, a potom usmeno odgovoriti na postavljena pitanja. Isto ćemo uraditi i čitajući tekst iz rubrike historijska čitanka, nakon čega nastavljamo sa izlaganjem o


učvršćivanju nacista na vlasti (zabrana rada političkim strankama,, koncentracija moći u rukama Adolfa Hitlera, nadzor nad svim dijelovim društva...). Objasnit ćemo ideologiju antisemitizma, ideologiju nasilja i obračun s Jevrejima i drugim nacionalnim manjinama te komunistima. Posebnu pažnju ćemo skrenuti na Nirnberške zakone 1935. i kristalnu noć, tokom koje su nacisti vršili organizovano nasilje nad Jevrejima. Sliku zapaljene sinagoge U/60 možemo iskoristiti da napravimo paralelu sa rušenjem vjerskih objekata u Bosni i Hercegovini tokom rata 1992-1995. godine. Nastojaćemo razviti dijalog da li se paljenje vjerskih objekata može ičim opravdati i koji je cilj tog čina? Učenice/učenike upućivati i na ostali pripadajući slikovni materijal pri čemu ćemo tražiti od njih da sami čitaju tekst i odgovaraju na postavljena pitanja.  Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.


ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otkloniti, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/61. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Hitler – rađanje zla, u režiji Christiana Duguaya.





PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

FAŠIZAM U ITALIJI I NACIZAM U NJEMAČKOJ

Fašizam u Italiji
- Italija je nakon 1918. bila zahvaćena velikom privrednom, društvenom i političkom krizom
- u takvoj situaciji na scenu stupa Benito Musolini koji 1921. osniva Fašističku narodnu stranku
- Fašisti su 1922 godine izvršili „marš na Rim“, nakon kojeg su preuzeli vlast u zemlji→Musolini uzima titulu Duče (vođa)
- fašisti su zaveli teror nad svim protivnicima režima
- smatrali su da su Talijani superiorni u odnosu na druge narode. Zbog toga su nastojali Italiju učiniti svjetskom velesilom sa brojnim kolonijama
Nacizam u Njemačkoj
- poniženje koje je Njemačka doživjela nakon prvog svjetskog rata, te siromaštvo, glad, inflacija i nezaposlenost, pogodovali su jačanju Nacionalsocijalističke radničke partije koju je predvodio Adolf Hitler→skraćeno nacisti i nacizam
- nacisti su naglašavali superiornost svoje tzv. arijevske rase nad drugim rasama, naročito nad Jevrejima, Romima i Slavenima→rasizam
- svoj uspon su doživjeli početkom 1930-ih privlačnim obećanjima osiromašenim Nijemcima
- nacisti su na izborima 1932. osvojili najveći broj glasova→1933. Hitler postaje kancelar Njemačke→započinje vladavina nasilja (vojno krilo stranke smeđekošuljaši)→1934. Hitler je postao predsjednik republike i ujedno zapovjednik vojske (preuzima svu vlast u zemlji)→službena titula firer (vođa)
- nacisti ukdaju sva građanska prava i slobode→zavode teror prema nacionalnim manjinama, naročito prema Jevrejima→1935. donose Nirnberški zakon kojim su Jevrejima oduzeta sva građanska prava→uslijedilo je njihovo sistematsko uništavanja širom Njemačke (kristalna noć).






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.