PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Svijet između
dva svjetska rata
|
||
nastavna jedinica: Međunarodne suprotnosti i sukobi – put u
novi rat
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje uzroka, toka i posljedica Španskog građanskog rata,
stjecanje znanja o međunarodnim suprotnostima i sukobima između dva svjetska
rata, upoznavanje učenika sa italijanskom okupacijom Albanije i Etiopije te
prvim osvajanjima Njemačke
|
ODGOJNI
|
osuda građanskog rata u Španiji, te fašizma i nacizma, osuda
teritorijalnih pretenzija i osvajačkih ratova, razvijanje stavova o pravima
svih naroda na samoopredjeljenje, razvijanje kritičkog mišljenja
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti upoređivanja i donošenja zaključaka,
vježbanje samostalnog rada učenika sa tekstom, razvijanje sposobnosti
izdvajanja bitnih podataka, vježbanje analize historijskog izvora
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
U uvodnom dijelu
časa ponovit ćemo gradivo koje je povezano sa ovom nastavnom jedinicom. Obrazložiti
da su suprotnosti versajskog sistema jedan od glavnih razloga pojave fašizma
u Italiji i nacizma u Njemačkoj. Pitati učenice/učenike da se prisjete zbog
čega to versajski mir odnosno sistem nije odgovarao Njemačkoj, a zbog čega Italiji?
Tražićemo da objasne uspon fašizma u Italiji i nacizma u Njemačkoj. Potom
najavljujemo da ćemo danas obrađivati još jednu državu u kojoj je fašizam
odnio pobjedu, kao i međunarodne suprotnosti koje su tridesetih godina 19.
stoljeća trasirale put u Drugi svjetski rat. Zapisat ćemo naslov na tablu, Međunarodne suprotnosti i sukobi – put u novi rat, a potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da
pročita uvod u novu nastavnu jedinicu U/62.
|
GLAVNI DIO
Podnaslov Građanski rat u Španiji obradićemo metodom usmenog
izlaganja, razgovora i rada na tekstu. Učenice/učenike ćemo upoznati sa uzrocima,
tokom i posljedicama španskog građanskog rata, te stanjem u Španiji u to vrijeme.
Predstavit ćemo odnos suprostavljenih strana i tok ratnih operacija u vrijeme
trajanja sukoba, kao i odnose velikih
sila prema tom sukobu. Posebnu pažnju ćemo posvetiti ulozi Njemačke u ratu i
posljedicama koje je tok ratnih dešavanja imao na dalje međunarodne odnose. Učenice/učenike
ćemo upućivati na slikovni materijal sa zadatkom da čitaju tekst ispod njega,
a tamo gdje imaju pitanja tražićemo da na njih odgovore usmeno. Pri tome ćemo
naglasiti da ćemo aktivne učenice/učenike i ocijeniti. Definisat ćemo nove
pojmove – peta kolona i internacionalne brigade. Na kraju obrade ovog podnaslova
istaknut ćemo da su u internacionalnim brigadama u Španiji učestvovali i
dobrovoljci iz Bosne i Hercegovine među kojima su najpoznatiji Blagoje
Parović i Fadil Jahić Španac. Odrediti dvije učenice ili dva učenika koji će
za idući čas pripremiti referat o njima.
|
U drugom dijelu časa objasnit ćemo
teritorijalnu ekspanziju fašističkih zemalja u međuratnom periodu. Objasnit
ćemo italijansku okupaciju Albanije i Etiopije i nemoć Društva naroda kao
poticaj Hitleru za njegova osvajanja. Posebnu pažnju posvetit ćemo slikovnom
materijalu i njegovoj analizi čime ćemo steći dodatna saznanja o širenju
Italije i Njemačke u navedenom periodu. Odnos ostalih velikih sila, prije
svih Velike Britanije i Francuske prema spoljnoj politici fašističke Italije
i nacističke Njemačke objasnit ćemo na osnovu primjera anšlusa Austrije i
Minhenskog sporazuma. Učenice/učenici će analizirati karikaturu U/65, kao i
citat britanskog premijera Čembrlena: „vjerujem da je to mir za cijelu našu
epohu“ U/65. Posebno je važno da
spomenemo sporazum o nenapadanju između Hitlera i Staljina iz 1939. godine.
Tražićemo od učenica/učenika da na osnovu naučenog, sami zaključe, hoće li se
Hitler pridržavati dogovora? Na kraju obrade nastavne jedinice zamolit ćemo
učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/66,
nakon čega ćemo uključiti cijeli razred u njegovu usmenu analizu.
|
ZAVRŠNI
DIO
U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otkloniti, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/66. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film
Zemlja i sloboda, režisera Kena Loacha.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
MEĐUNARODNE SUPROTNOSTI I
SUKOBI PUT U NOVI RAT
-
godine 1931. u Španiji
ukinuta monarhija i uspostavljena republika→republikanska
vlada započela je sprovoditi brojne reforme suprotne interesima crkve,
zemljoposjednika i industrijalaca→uz njihovu pomoć general Francisko Franko-pobornik
fašizma, organizirao je 1936. pobunu protiv republikanske vlasti u zemlji →time
je započeo građanski rat u kojem republikance pomažu dobrovoljci iz cijelog
svijeta, dok Franka pomažu Hitler i Musolini→1939. pobjeda Franka i uspostava
fašizma u Španiji
- oktobra 1935. Italija napala, a potom i osvojila Etiopiju (1936)
→1939. okupirala i anektirala Albaniju→slaba reakcija Društva naroda
- godine
1935. Hitler je uveo opću vojnu obavezu→nova reorganizacija vojske
(Vermaht)→putem plebiscita pripojio Sarsko područje→1936. Hitler je okupirao demilitariziranu Rajnsku oblast→1938.
ulazi u Austriju koju je potom pripojio Njemačkoj (anšlus)→Minhenskim
sporazumom Njemačkoj predata Sudetska oblast (dio Čehoslovačke)→1939. Staljin
i Hitler su zaključili desetogodišnji ugovor o nenapadanju (tajni dodatak o
podjeli Poljske te sovjetskoj okupaciji Estonije, Litvanije i Letonije) →osiguravši
se s istoka Njemačka je bila spremna za rat
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.