PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Svijet između
dva svjetska rata
|
||
nastavna jedinica: Nauka, tehnika i kultura između dva
svjetska rata
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje učenica/učenika
sa razvojem nauke, tehnike i kulture u svijetu između dva svjetska rata, usvajanje
i analiza novih pojmova
|
ODGOJNI
|
uviđanje
stalnog napretka čovječanstva, razvijanje osjećaja za naučna otkrića i
njihovu važnost u savremenom svijetu, razvijanje pozitivnog odnosa prema
kulturi i umjetnosti, razvijanje
estetskih vrijednosti
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje rada
na tekstu, vježbanje analize slikovnog materijala, vježbanje uočavanja uzročno-posljedičnih
veza
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio može se
realizirati tako što ćemo pripremiti fotografije na kojima će biti
predstavljeni najveći predstavnici naučnog, tehničkog i kulturnog
stvaralaštva u razdoblju između dva svjetska rata (putem projektora ili
grafofolije). Podsjetit ćemo učenice/učenike na promjene koje je svijet
doživio pojavom predstavljenih ličnosti nakon čega ćemo najaviti temu
današnje nastavne jedinice. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod
U/67, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Nastavnu jedinicu Nauka, tehnika i kultura između dva svjetska rata obradit ćemo metodom rada na tekstu kako bi učenici i dalje razvijali sposobnost uočavanja bitnog i samostalne interpretacije naučenog. Podnaslovi u udžbeniku služit će nam kao uporišne tačke didaktičkih koraka. Nakon svakog podnaslova učenice/učenici će usmeno odgovoriti na pitanja u udžbeniku U/71 i analizirati pripadajući slikovni materijal kako bi proširili znanje. Ukoliko je potrebno postavit ćemo i potpitanja. Najvažnije podatke zapisat ćemo na tablu. Važno je da učenici sudjeluju u izradi plana table i na taj način oblikuju sažete formulacije.
Uz prvi i treći podnaslov u udžbeniku nalazi se rubrika historijska čitanka iz koje ćemo analizirati oba teksta koja se tu nalaze U/68. i U/71.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otkloniti, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/71. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film
Svjetla velegrada, režisera Charlesa Chaplina
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
NAUKA, TEHNIKA I KULTURA
IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA
- ljudsko stvaralaštvo se ubrzano razvija→atomska
fizika (proces fizije i fuzije)→medicina (Aleksandar Fleming – pencilin)
→hemija (pronalazak plastike, najlona, umjetne gume i dr)...
- nagli razvoj automobilske industrije i tehnologije→široka upotreba televizije, radia i kućanskih aparata
- umjetnost: nadrealizam→književnost (Ernest
Hemingvej, Tomas Man, Franc Kafka...), slikarstvo (Salvador Dali, Pablo
Pikaso)
- razvoj filma→Holivud
(Merlin Ditrih, Greta Garbo, Ingrid Bergman, Čarli Čaplin)
- crtani
filmovi: Volt Dizni (Alisa, Miki Maus...)
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.