nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Nauka, tehnika i kultura između dva svjetska rata




PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                      
predmet:  Historija                            
razred: 9.              
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Svijet između dva svjetska rata
nastavna jedinica:  Nauka, tehnika i kultura između dva svjetska rata

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
upoznavanje učenica/učenika sa razvojem nauke, tehnike i kulture u svijetu između dva svjetska rata, usvajanje i analiza novih pojmova
ODGOJNI
uviđanje stalnog napretka čovječanstva, razvijanje osjećaja za naučna otkrića i njihovu važnost u savremenom svijetu, razvijanje pozitivnog odnosa prema kulturi i umjetnosti,  razvijanje estetskih vrijednosti
FUNKCIONALNI
vježbanje rada na tekstu, vježbanje analize slikovnog materijala, vježbanje uočavanja uzročno-posljedičnih veza
                        

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD
      
       Uvodni dio može se realizirati tako što ćemo pripremiti fotografije na kojima će biti predstavljeni najveći predstavnici naučnog, tehničkog i kulturnog stvaralaštva u razdoblju između dva svjetska rata (putem projektora ili grafofolije). Podsjetit ćemo učenice/učenike na promjene koje je svijet doživio pojavom predstavljenih ličnosti nakon čega ćemo najaviti temu današnje nastavne jedinice. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod U/67, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.
      

GLAVNI DIO

       Nastavnu jedinicu Nauka, tehnika i kultura između dva svjetska rata obradit ćemo metodom rada na tekstu kako bi učenici i dalje razvijali sposobnost uočavanja bitnog i samostalne interpretacije naučenog. Podnaslovi u udžbeniku služit će nam kao uporišne tačke didaktičkih koraka. Nakon svakog podnaslova učenice/učenici će usmeno odgovoriti na pitanja u udžbeniku U/71 i analizirati pripadajući slikovni materijal kako bi proširili znanje. Ukoliko je potrebno postavit ćemo i potpitanja. Najvažnije podatke zapisat ćemo na tablu. Važno je da učenici sudjeluju u izradi plana table i na taj način oblikuju sažete formulacije.
       Uz prvi i treći podnaslov u udžbeniku nalazi se rubrika historijska čitanka iz koje ćemo analizirati oba teksta koja se tu nalaze U/68. i U/71.


ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otkloniti, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/71. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Svjetla velegrada, režisera Charlesa Chaplina


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

NAUKA, TEHNIKA I KULTURA IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA

- ljudsko stvaralaštvo se ubrzano razvija→atomska fizika (proces fizije i fuzije)→medicina (Aleksandar Fleming – pencilin) →hemija (pronalazak plastike, najlona, umjetne gume i dr)...
- nagli razvoj automobilske industrije i tehnologiješiroka upotreba televizije, radia i kućanskih aparata
- umjetnost: nadrealizam→književnost (Ernest Hemingvej, Tomas Man, Franc Kafka...), slikarstvo (Salvador Dali, Pablo Pikaso)
-  razvoj filma→Holivud (Merlin Ditrih, Greta Garbo, Ingrid Bergman, Čarli Čaplin)
- crtani filmovi: Volt Dizni (Alisa, Miki Maus...)








Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.