četvrtak, 7. veljače 2019.

LEKTIRA - RAD U PAROVIMA (16 ZADATAKA)


1.   ISTRAŽIVAČI – osiguravaju zanimljive informacije o svim temama vezanim za tekst ili djelo
(Istražuju zanimljive detalje iz života samog pisca pokušavajući dovesti u vezu pisca i djelo, pronalaze što više podataka o vremenu i načinu nastanka djela. Pronalaze i citiraju šta su književni kritičari rekli o djelu, kako je djelo prihvaćeno od strane čitalačke publike u vrijeme kada je nastalo itd, itd. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)


2.   IZBORNICI  - odabiru neke dijelove teksta koji žele pročitati naglas i obrazložiti razloge odabira
(Pažljivim iščitavanjem teksta biraju citate i daju komentare, pogodna tehnika je Dvostruko vođeni dnevnik – minimalno 10 citata. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

3.   PUTOPISCI – prate kretanje likova u tekstu
(Pažljivim iščitavanjem teksta prate glavne likove, hronološkim redom, analiziraju određene situacije, postupke, karakteriziraju likove; pogodna tehnika za ovaj zadatak je Grozd. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

4.   PRIPOVJEDAČKI POSTUPATELJI – istražuju različite vrste pripovjedačkih postupaka i daju primjere za njih
(Pažljivim čitanjem izdvajaju određene pripovjedačke postupke: pripovijedanje (naracija), opisivanje (deskripcija) i razgovor (dijalog). Opisivanje može biti opis enterijera i eksterijera, a razgovor direktni u obliku upravnog govora ili indirektni u obliku neupravnog govora. Monolog je govor jednog lika. Unutarnji monolog je način inznošenja misli književnoga lika. Pogodna tehnika za ovaj zadatak je sortiranje pripovjedačkih postupaka u tabeli sa više kolona. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

5.   FABULISTI  - prate fabulu i povezuju radnju u cjelinu
(Pažljivim čitanjem prate fabulu, povezuju radnju u cjelinu i sastavljaju jedan lijepo sročen kratak pregled fabule/radnje djela. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)


6.   POVEZIVAČI – pronalaze vezu između teksta i vanjskog svijeta
(Pažljivim iščitavanjem teksta počušavaju izvući ideje /poruke/ koje onda mogu povezati životom uopšte. Pogodna tehnika za ovaj zadatak je T-tabela. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

7.   PITALICE – pišu i postavaljaju pitanja likovima, piscu ili ostalim čitaocima djela o svemu što ih zanima (o tekstu, djelu, romanu)
(Čitajući tekst pronalaze mjesta na osnovu kojih mogu postaviti pitanja likovima /zašto su u određenim situacijama postupili na određeni način npr./, pitanja piscu /zašto je nekom liku npr. odredio takvu sudbinu/ ili čitaocima, u ovom slučaju učenicima u odjeljenju /preporučuju se pitanja koja će potaknutu diskusiju)




8.   OTKRIVATELJI JEZIKA – otkrivaju jezički stil pisanja, zapisijući zanimljive riječi, rečenice, izraze, odlomke
(Pažljivim iščitavanjem teksta otkrivaju stil pisanja djela, zapisuju neobične riječi, stare, arhaične, neologizme, žargonizme, frazeme, neobične izraze i rečenice i odlomke koji mogu slikovito da pokažu kakav je piščev stil pisanja. Pogodna tehnika za ovaj zadatak je Grozd. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

9.   TUMAČI LIKOVA čitanjem dijelova teksta dočaravaju likove, prave njihove portrete, iznose njihove osobine
(Pažljivim čitanjem daju detaljnu karakterizaciju likova. Pogodne tehnike su Grozd i Venov dijagram. Za svaku osobinu na posebnom listu treba napisati kraće obrazloženje ili citat iz djela koji potkrepljuje navedenu osobinu lika. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)



10.                     ILUSTRATORI prikazuju nešto iz djela nekom likovnom tehnikom i obrazlažu zašto su to odabrali
(Pažljivim čitanjem djela biraju pet scena ili segmenata iz djela i nekom od likovnoh tehnika ih dočaravaju. Ispod toga na posebnim listovima krupnim slovima ukratko obrazlažu zašto su odabrali te scene iz djela. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

11.                     NOVINARI – istražuju likove iz djela, pišu vijest o nekom događaju iz djela
(Ulaze u ulogu novinara, zamišljaju likove kao stvarne osobe, prave intervju s njima i pišu ga ili snimaju na doktafon pa ga reproduciraju na času. Također pišu novinarsku vijest o nekom događaju iz djela. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova, a dio može biti i audio snimak)




12.                     SPISATELJI – dopisuju nešto novo ili mijenjaju već postojeće sadržaje u djelu
(Ulaze u ulogu pisca i mijenjaju početak, kraj ili druge dijelove teksta, koriste mašu i inovativni postupak. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

13.                     SCENOGRAFI -  postavljaju scenu za igrokaz
(Scenografi u saradnji sa glumcima dogovaraju o scenografiji za postavljanje igrokaza. Bira se jedna jaka scena iz djela koju će glumci dramatizirati i odglumiti, a scenografi postaviti scenu.)

14.                     FILMOFILI – rade plakat ili videoobjavu za film prema temi ili sadržaju djela
(Prema afinitetima filmofili treba da izrade plakat dimenzija A2 tako što će na njemu na najbolji način predstaviti samo djelo. To može biti kombinacija raznih tehnika, slikanja, kolaža, foto montaže itd. S druge strane, mogu u nekom program za montažu videa napraviti kratak trailer za budući film snimljen po samom djelu. Plakat se lijepi u galeriju radova, video rad se prikazuje na računaru.)
15.                     PISMOPISICI  - pišu pisma likovima ističući pri tome snažnu poruku
(Postavljaju se u ulogu kao da likovi nisu književni likovi, ten a osnovu same radnje i analize likova pišu pisma glavnim likovima. Pisma treba da budu emocionalno obojena, sugestivna uz određene snažne poruke koju pismopisci upućuju likovima. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)

16.                     GLUMCI – scenski glume dijelove iz djela
(Ulaze u ulogu glumaca, biraju jednu scenu iz djela, dramatiziraju je i u saradnji sa scenografom postavljaju na scenu. Igrokaz treba da bude snimljen prilikom izvođenja na času.)

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.