1.
ISTRAŽIVAČI – osiguravaju zanimljive informacije
o svim temama vezanim za tekst ili djelo
(Istražuju
zanimljive detalje iz života samog pisca pokušavajući dovesti u vezu pisca i djelo,
pronalaze što više podataka o vremenu i načinu nastanka djela. Pronalaze i
citiraju šta su književni kritičari rekli o djelu, kako je djelo prihvaćeno od
strane čitalačke publike u vrijeme kada je nastalo itd, itd. Sve ovo
predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove
učionice, praveći galeriju radova)
2.
IZBORNICI - odabiru
neke dijelove teksta koji žele pročitati naglas i obrazložiti razloge odabira
(Pažljivim
iščitavanjem teksta biraju citate i daju komentare, pogodna tehnika je
Dvostruko vođeni dnevnik – minimalno 10 citata. Sve ovo predstavljaju na
papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći
galeriju radova)
3.
PUTOPISCI – prate kretanje likova u tekstu
(Pažljivim
iščitavanjem teksta prate glavne likove, hronološkim redom, analiziraju
određene situacije, postupke, karakteriziraju likove; pogodna tehnika za ovaj
zadatak je Grozd. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje
lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)
4.
PRIPOVJEDAČKI POSTUPATELJI – istražuju različite vrste pripovjedačkih
postupaka i daju primjere za njih
(Pažljivim
čitanjem izdvajaju određene pripovjedačke postupke: pripovijedanje (naracija), opisivanje (deskripcija) i razgovor (dijalog). Opisivanje može
biti opis enterijera i eksterijera, a razgovor direktni u obliku upravnog
govora ili indirektni u obliku neupravnog govora. Monolog je govor jednog lika.
Unutarnji monolog je način inznošenja misli književnoga lika. Pogodna tehnika
za ovaj zadatak je sortiranje pripovjedačkih postupaka u tabeli sa više kolona.
Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i
zidove učionice, praveći galeriju radova)
5.
FABULISTI - prate fabulu i povezuju radnju u cjelinu
(Pažljivim
čitanjem prate fabulu, povezuju radnju u cjelinu i sastavljaju jedan lijepo
sročen kratak pregled fabule/radnje djela. Sve ovo predstavljaju na papirima A3
/najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju
radova)
6.
POVEZIVAČI – pronalaze vezu između teksta i
vanjskog svijeta
(Pažljivim
iščitavanjem teksta počušavaju izvući ideje /poruke/ koje onda mogu povezati
životom uopšte. Pogodna tehnika za ovaj zadatak je T-tabela. Sve ovo
predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove
učionice, praveći galeriju radova)
7.
PITALICE – pišu i postavaljaju pitanja
likovima, piscu ili ostalim čitaocima djela o svemu što ih zanima (o tekstu,
djelu, romanu)
(Čitajući
tekst pronalaze mjesta na osnovu kojih mogu postaviti pitanja likovima /zašto
su u određenim situacijama postupili na određeni način npr./, pitanja piscu
/zašto je nekom liku npr. odredio takvu sudbinu/ ili čitaocima, u ovom slučaju
učenicima u odjeljenju /preporučuju se pitanja koja će potaknutu diskusiju)
8.
OTKRIVATELJI JEZIKA – otkrivaju jezički stil pisanja,
zapisijući zanimljive riječi, rečenice, izraze, odlomke
(Pažljivim
iščitavanjem teksta otkrivaju stil pisanja djela, zapisuju neobične riječi,
stare, arhaične, neologizme, žargonizme, frazeme, neobične izraze i rečenice i
odlomke koji mogu slikovito da pokažu kakav je piščev stil pisanja. Pogodna
tehnika za ovaj zadatak je Grozd. Sve ovo predstavljaju na papirima A3
/najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju
radova)
9.
TUMAČI LIKOVA –
čitanjem dijelova teksta dočaravaju likove, prave njihove portrete, iznose
njihove osobine
(Pažljivim
čitanjem daju detaljnu karakterizaciju likova. Pogodne tehnike su Grozd i Venov
dijagram. Za svaku osobinu na posebnom listu treba napisati kraće obrazloženje
ili citat iz djela koji potkrepljuje navedenu osobinu lika. Sve ovo
predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove
učionice, praveći galeriju radova)
10.
ILUSTRATORI –
prikazuju nešto iz djela nekom likovnom tehnikom i obrazlažu zašto su to
odabrali
(Pažljivim
čitanjem djela biraju pet scena ili segmenata iz djela i nekom od likovnoh
tehnika ih dočaravaju. Ispod toga na posebnim listovima krupnim slovima ukratko
obrazlažu zašto su odabrali te scene iz djela. Sve ovo predstavljaju na
papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći
galeriju radova)
11.
NOVINARI – istražuju likove iz djela, pišu
vijest o nekom događaju iz djela
(Ulaze u
ulogu novinara, zamišljaju likove kao stvarne osobe, prave intervju s njima i
pišu ga ili snimaju na doktafon pa ga reproduciraju na času. Također pišu
novinarsku vijest o nekom događaju iz djela. Sve ovo predstavljaju na papirima
A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju
radova, a dio može biti i audio snimak)
12.
SPISATELJI – dopisuju nešto novo ili mijenjaju
već postojeće sadržaje u djelu
(Ulaze u
ulogu pisca i mijenjaju početak, kraj ili druge dijelove teksta, koriste mašu i
inovativni postupak. Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/
koje lijepe na tablu i zidove učionice, praveći galeriju radova)
13.
SCENOGRAFI -
postavljaju scenu za igrokaz
(Scenografi
u saradnji sa glumcima dogovaraju o scenografiji za postavljanje igrokaza. Bira
se jedna jaka scena iz djela koju će glumci dramatizirati i odglumiti, a
scenografi postaviti scenu.)
14.
FILMOFILI – rade plakat ili videoobjavu za film
prema temi ili sadržaju djela
(Prema
afinitetima filmofili treba da izrade plakat dimenzija A2 tako što će na njemu
na najbolji način predstaviti samo djelo. To može biti kombinacija raznih tehnika,
slikanja, kolaža, foto montaže itd. S druge strane, mogu u nekom program za
montažu videa napraviti kratak trailer za budući film snimljen po samom djelu.
Plakat se lijepi u galeriju radova, video rad se prikazuje na računaru.)
15.
PISMOPISICI - pišu pisma likovima ističući pri tome snažnu poruku
(Postavljaju
se u ulogu kao da likovi nisu književni likovi, ten a osnovu same radnje i
analize likova pišu pisma glavnim likovima. Pisma treba da budu emocionalno
obojena, sugestivna uz određene snažne poruke koju pismopisci upućuju likovima.
Sve ovo predstavljaju na papirima A3 /najmanji format/ koje lijepe na tablu i
zidove učionice, praveći galeriju radova)
16.
GLUMCI – scenski glume dijelove iz djela
(Ulaze u
ulogu glumaca, biraju jednu scenu iz djela, dramatiziraju je i u saradnji sa
scenografom postavljaju na scenu. Igrokaz treba da bude snimljen prilikom
izvođenja na času.)
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.