četvrtak, 28. veljače 2019.

Matematika - MJERENJE UGLOVA I JEDINICE ZA MJERENJE UGLOVA. PRETVARANJE STEPENA U MINUTE I SEKUNDE I OBRATNO. SABIRANJE I ODUZIMANJE UGLOVA.

KRUŽNICA. KRUG. UGAO.
MJERENJE UGLOVA I JEDINICE ZA MJERENJE UGLOVA. PRETVARANJE
STEPENA U MINUTE I SEKUNDE I OBRATNO. SABIRANJE I ODUZIMANJE
UGLOVA.
Nastavni cilj:
Učenici znaju jedinice za mjerenje uglova i vladaju
mjerenjem i usporeñivanjem uglova pomoću
mjerenja uglomjerom. Znaju pretvarati stepene u
niže jedinice i obratno, te računskim putem znaju
sabirati i oduzimati uglove.
udžbenik
str. 78
udžbenik
str. 79
udžbenik
str. 80



UVOD (MOTIVACIJA)
· Uglovi
Učenici od obojenog papira izrezuju uglove različitih veličina. Oštri uglovi se oboje npr.
plavom, prave - crvenom, tupe - zelenom, opružene - narandžastom, udubljeni - žutom bojom.
Sve uglove izmjere i uporede po veličini, od najmanjeg do najvećeg. Uz to se razgovara o
krakovima, vrhu i oznakama uglova.
OBRADA
a. Koristeći ilustracije sa stranice 78, učenici vrlo brzo savladaju mjerenje uglova, kao i
odnose izmeñu većih i manjih jedinica i obratno, te pretvaranje jednih u druge
koristeći operacije množenja i dijeljenja prirodnih brojeva. Korištenjem ilustracije sa
stranice 80, učenici pretvaraju stepene u minute, te minute i stepene u sekunde.
Učenici uzimaju sličan primjer i opisuju kako su radili.
b. Učenici odreñuju veličinu opruženog ugla pomoću dva stavljanja dva isječena prava
ugla. Ustanovljavaju da je opruženi ugao dva puta veći od pravog. To zapišemo uz
odgovarajuću sliku u svesci. Zatim se stavi tri prava ugla tako da imaju zajednički vrh
i da oblikuju udubljen ugao. Na kraju se pomoću četiri prava ugla formira puni ugao.
Sve se to zapiše sa odgovarajućim slikama u sveskama. Tako se doñe do pojma puni
ugao. Kao i kod drugih uglova, i ovdje učenici opisuju položaj krakova ugla. Vidi se
da je puni ugao četiri puta veći od pravog, a dva puta od opruženog ugla. Sve se to
simbolički napiše u sveske ispod odgovarajućih slika. Zatim se formiraju grupe po
četiri učenika i rade zadaci sa stranice 79 sa uobičajenim načinom rada, koje
podrazumijeva razmjenu iskustava na kraju rada.
c. Pomoću ilustracija na stranici 82 učenici se koriste iskustvima Jace, Mirze i Nike u
sabiranju i oduzimanju uglova. Uvijek se ima na umu odnos izmeñu većih i manjih
jedinica uglova. Operacije sabiranja i oduzimanja, ali i pretvaranje manjih u veće
ugaone jedinice i obratno se uvježbavaju grupnim radom (po 4 učenika) koristeći
zadatke na stranici 82.
udžbenik
str. 81
udžbenik
str. 82
Ključne riječi
Jedinice za mjerenje uglova, pretvaranje većih u manje
jedinice i obratno, mjerenje uglova, sabiranje i oduzimanje
uglova.
UTVRðIVANJE I PROVJERAVANJE
Koristeći zadatke na stranici 79, 81, 82 i 83 (udžbenik), te na stranici 24 – 31 (radna sveska),
organizira se grupni rad po 4 učenika, a nakon toga predstavnici grupa informiraju ostale
učenike u razredu o radu svoje grupe i o teškoćama na koje su nailazili, odnosno o tome šta je
išlo bez problema.
DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE
Nastavna materija je opet primjerena za izvoñenje različitih aktivnosti, preko kojih će učenici
doći do novih iskustava, spoznaja i znanja.
Uvijek ponavljati šta učenici znaju o vrstama uglova, o mjerenju i crtanju uglova.
Kod sabiranja i oduzimanja uglova, stalno imati u podsvijesti odnose izmeñu stepeni, minuta i
sekunda. Istovremeno se vodi računa o pravilnom potpisivanju: stepeni ispod stepena, minute
ispod minuta itd. Naročito je značajno srediti rezultat sabiranja, ako je broj minuta ili sekundi
veći od 60.
Na početku nastavnik zadaje jedan zadatak sabiranja uglova i aktivno prati kako se učenici
snalaze prikupljajući iskustva i postupke učenika u sabiranju uglova što će pomoći oko
kreiranja strategija za podučavanje.
Takoñer treba paziti na slučaj da je umanjenik sadržan od manjeg mjernog broja minuta i
sekundi od umanjioca, te, u tom slučaju, o pozajmljivanju jednog stepena za pretvaranja u
minute kako bi oduzimanje bilo moguće.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.