četvrtak, 28. veljače 2019.

Matematika - MNOŽENJE I DIJELJENJE UGLOVA. KOMPLEMENTNI I SUPLEMENTNI UGLOVI

KRUŽNICA. KRUG. UGAO.
MNOŽENJE I DIJELJENJE UGLOVA. KOMPLEMENTNI I SUPLEMENTNI
UGLOVI

Nastavni cilj:
Učenici znaju množiti i dijeliti mjerne brojeve uglova
prirodnim brojem, te pojmove komplementnih i suplementnih
uglova.
udžbenik
str. 84
udžbenik
str. 85



UVOD (MOTIVACIJA)
Učenici znaju da je opruženi ugao jednak dvostrukom proizvodu pravog ugla, da je puni ugao
jednak četiri prava ugla, ili da je puni ugao jednak dva opružena ugla. Postavlja se problem
proizvoda bilo kojeg mjernog broja ugla i prirodnog broja. Nastavnik podstiče razgovor o
problemu množenja i dijeljenja uglova sa prirodnim brojem. Saslušava ideje koje dobija od
učenika i dobija dragocjena iskustva, što se koristi u efektnijem postizanju ciljeva sata.
OBRADA
a. Ponavljajući odnos izmeñu pravog, opruženog i punog ugla, nastavnik postavlja jedan
lakši zadatak oko množenja i jedan sa dijeljenjem mjernih brojeva uglova sa prirodnim
brojem. Slično kao na stranici 84.
b. Koristeći zadatke sa stranice 84, učenici rade u četveročlanim grupama. Nastavnik
naglašava da učenici stalno moraju imati na umu odnos izmeñu stepena, minuta i
sekundi, kako bi mogli uraditi zadatke i rezultat napisati u prihvatljivom obliku (broj
minuta i sekundi mora biti manji od 60). Za neke učenike je dobro u grupnom radu
koristiti 6. zadatak na stranici 31 radne sveske. Poslije grupnog rada se pristupa
referiranju od predstavnika grupa o rezultatima i o problemima na koje su nailazili pri
rješavanju zadataka. Iskustva se podijele sa drugim učenicima. Nastavnik može
ukratko napisati definiciju množenja i dijeljenja mjernih brojeva uglova prirodnim
brojem, pomoću stavova koje su iznijeli učenici na osnovu svojih iskustava.
c. Nastavnik saopštava učenicima da su, od bitne važnosti, uglovi koji se dopunjuju do
90o, odnosno 180o, zbog primjene u trigonometriji u kasnijim razredima. Na osnovu
ilustracija na stranici 85 i 86 učenici upotpunjuju pojam komplementnih i
suplementnih uglova. To je prilika da se ponovi sabiranje i oduzimanje mjernih
brojeva uglova. Učenicima će svakako pomoći junaci iz udžbenika na stranici 86.
udžbenik
str. 86
Ključne riječi
Jedinice za mjerenje uglova, pretvaranje većih u manje jedinice i
obratno, mjerenje uglova, sabiranje i oduzimanje uglova.
UTVRðIVANJE I PROVJERAVANJE
Koristeći zadatke na stranici 84 i 86 (udžbenik) i 34 – 35 (radna sveska), organiziara se grupni
rad po 4 učenika, a nakon toga predstavnici grupa izvještavaju svoje kolegice i kolege o
rezultatima rada svoje grupe ostale učenike u razredu. Eventualne teškoće i stečena iskustva
koriste za bogaćenje prakse svakog učenika, ali i nastavnika.
DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE
Koristeći znanja o pretvaranju većih ugaonih jedinica u manje i obratno, te odnosa izmeñu
pravog, opruženog i punog ugla, učenici uz pomoć nastavnika veoma brzo trebaju usvojiti
vještine množenja i dijeljenja mjernih brojeva uglova prirodnim brojem.
Nastavna materija je primjerena za izvoñenje različitih aktivnosti, preko kojih će učenici doći
do novih iskustava, spoznaja i znanja, a naročito izgradnje vještina slušanja, iznošenja stavova
i razvijanja osjećaja za timski rad..
Vrste uglova stalno ponavljati, ali ih sada treba vezati za njihove mjerne brojeve.
Kao kod sabiranja i oduzimanja uglova, i ovdje treba stalno imati u podsvijesti odnose izmeñu
stepeni, minuta i sekunda.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.