četvrtak, 28. veljače 2019.

Matematika - PRENOŠENJE I UPOREðIVANJE UGLOVA. SUSJEDNI, UPOREDNI I UNAKRSNI UGLOVI. GRAFIČKO SABIRANJE I ODUZIMANJE UGLOVA.

KRUŽNICA. KRUG. UGAO.
PRENOŠENJE I UPOREðIVANJE UGLOVA. SUSJEDNI, UPOREDNI I UNAKRSNI
UGLOVI. GRAFIČKO SABIRANJE I ODUZIMANJE UGLOVA.

Nastavni cilj:
Učenici znaju prenijeti zadani ugao i usporeñivati
ih po veličini, znaju odrediti susjedne, usporedne i
unakrsne uglove i odnose meñu njima, operacije
sabiranja i oduzimanja pomoću geometrijskog
pribora.
udžbenik
str. 74
udžbenik
str. 75



UVOD (MOTIVACIJA)
· Prenošenje ugla i usporeñivanje uglova
Usporeñivanje uglova je zgodno započeti sa usporeñivanjem „isječenih uglova“ od
raznobojnih papira. Zaključuju: ako unutrašnja oblast jednog ugla leži u istoj drugog, onda je
on manji od donjeg ugla.
Isječene uglove usporeñuju po veličini. Situacija se, zatim, prenosi na tablu.
· Susjedni, unakrsni i usporedni uglovi
Nastavnik/ca pokazuje učenicima, skice na stranici 76. Oni konstatiraju glavne osobine koje
imaju usporedni, susjedni i unakrsni uglovi.
· Grafičko sabiranje i oduzimanje uglova
Nastavnik crta na tabli dva oštra i dva tupa ugla i zamoli učenike da ih pravilno obilježe.
Zatim, pred njih postavlja problem - da saberu dva oštra ugla, a onda da od jednog tupog,
oduzmu jedan oštri ugao. Ovu materiju treba povezati sa jednakosti dva centralna ugla i
prenošenjem uglova.
OBRADA
a. Koristeći ilustraciju na stranici 74, nastavnik, zajedno sa učenicima radi prenošenje
uglova, koristeći lenjir i šestar. Zatim se radi u grupama po 4 učenika na rješavanju
drugog primjera na stranici 75. Nastavnik prati rad grupa i priskače u pomoć onima
kojima je ona potrebna.
b. Koristeći ilustraciju na stranici 76, učenici crtaju slike u svoje sveske i zapisuju
osnovne informacije koje im daje nastavnika, a koje govore o odnosu usporednih,
susjedni i unakrsnih uglova.
c. Na osnovu uputa u skicama na stranici 77, nastavnik traži od učenika prijedloge za
sabiranje (oduzimanje) uglova. Nakon toga rade zajedno jedan primjer sabiranja i
jedan primjer oduzimanja uglova.
udžbenik
str. 76
udžbenik
str. 77
Ključne riječi:
Prenošenje uglova, usporeñivanje uglova po
veličini, susjedni, usporedni i unakrsni uglovi,
sabiranje i oduzimanje uglova pomoću šestara i
lenjira.
UTVRðIVANJE I PROVJERAVANJE
Koristeći zadatke na stranici 77 (udžbenik), te zadatke na stranici 20 i 21 (radna sveska),
organizira se grupni rad po 4 učenika, a nakon toga se povede rasprava o teškoćama na koje
se nailazi u rješavanju i o najlakšim putevima za njihovo rješavanje.
DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE
Učenici u ovoj nastavnoj temi saznaju nešto od matematičke terminologije (usporedni,
susjedni uglovi). Zbir i razlika uglova, za razliku od računskog načina, odreñuje se isključivo
pomoću geometrijskog pribora (šestar i lenjir).
Zbog lakšeg prihvatanja pojma sabiranja i oduzimanja uglova dobro bi bilo da učenici sumu i
razliku nekih uglova dobijaju koristeći izrezivanjem i stavljanjem modela uglova od papira u
boji.
Kada odreñujemo sumu i razliku uglova pomoću šestara i lenjira, posebno je važno
napomenuti da se na oba ugla koje sabiremo, odnosno oduzimamo, kao i na slici zbira,
odnosno razlike nacrtamo luk sa jednakim poluprečnicima.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.