četvrtak, 28. veljače 2019.

Matematika - UGAO. VRSTE UGLOVA.

KRUŽNICA. KRUG. UGAO.
UGAO. VRSTE UGLOVA.

Nastavni cilj:
Učenici usvojili pojam ugla (kuta). Razumiju
pojmove: vrh, krak, ivice (rubovi) i unutrašnjost
ugla. Znaju vrste uglova i poznaju više načina
obilježavanja uglova. Znaju šta je centralni ugao,
luk i tetiva.
udžbenik
str. 67
udžbenik
str. 68
udžbenik
str. 70



UVOD (MOTIVACIJA)
· Ugao. Elementi ugla
Zajedno sa likovima iz udžbenika obnove se pojmovi ugla, poluprave, prave i osobine vezane
za uglove, a koji su učenici učili u 5. razredu. Ponove se elementi i poznati načini
obilježavanja uglova.
· Vrsta uglova.
Učenici, na osnovu skica na stranici 70, prave razliku izmeñu konveksnih i nekonveksnih
uglova, što je osnova za uvoñenje pojmova oštrog, pravog, opruženog, tupog i udubljenog
ugla. Koristeći skice na stranici 72, učenici mogu doći do saznanja o centralnim uglovima,
luku i tetivi.
OBRADA
a. Koristeći ilustraciju na stranicama 67 i 68, učenici slične uglove crtaju u svoje sveske,
boje ih odgovarajućim bojama, utvrñuju šta je unutrašnjost, šta vanjska oblast, te
uočavaju glavni elementi ugla (vrh i kraci). Nastavnik uvodi sve vrste obilježavanja
uglova. Učenici koriste zadatke na stranici 22 radne sveske te popunjavaju tabele.
b. Koristeći ilustracije na stranici 71, učenici se upoznaju sa svim vrstama uglova i
njihovim osobinama. Koristeći zadatak 6 na stanici 23 (radna sveska), učenici
precrtavaju uglove i tabelu u svoje sveske. Zatim se dijele u četveročlane grupe i
nakon diskusije unutar grupe popunjavaju tabelu. Slijedi izvještavanje predstavnika
grupa i usaglašavanje, nakon eventualnih različitih pogleda.
c. Nastavnik dovodi u vezu uglove i krug, te postavlja situaciju da se vrh ugla poklopi sa
središtem kruga. Uočava se veza veličine centralnih uglova i pripadajućih tetiva i
lukova. Nastavnik/ca ukratko zapisuje odgovarajuće tvrdnje i definicije, nakon njihove
provjere. Zatim se rješava grupno (po 4 člana) zadatak br. 2 na stranici 73 udžbenika.
udžbenik
str. 71
udžbenik
str. 72
udžbenik
str. 73
Ključne riječi:
Ugao, unutrašnjost ugla, oštri, pravi, opruženi,
tupi, udubljeni nulti i puni ugao. Centralni ugao,
tetiva i luk.
UTVRðIVANJE I PROVJERAVANJE
Koristeći zadatke sa stranice 69, 71 i 73 (udžbenik), te i 22 i 23 (radna sveska), nastavnik
organizira grupni rad po 4 učenika, na uobičajeni način rada, sa razmjenom iskustava izmeñu
različitih grupa, gdje se nakon urañenih zadataka, o eventualnim različitim iskustvima vodi
rasprava o različitim pristupima i pravi dogovor koji će važiti za sve.
DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE
Učenici se stalno potiču na ponavljanje o pojmovima: krak, vrh, unutrašnja i vanjska oblast
ugla, centralni ugao, tetive i lukovi itd.
Nastavnik stalno prati da li učenici pravilno upotrebljavaju obilježavanje uglova.
Nastavnik ima od papira izrezane sve vrste uglova, koje učenici mogu koristiti pri rješavanju
zadataka.
Nastavnik svaki put provjerava rad učenika i odmah, zajedno sa njima, rješava nastale
probleme.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.