Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Miljenko Jergović: Mama Leone
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa novom
građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
1. Nabrojite mi književne rodove! (Epika,
lirika, dramatika.)
2. Koje književne vrste spadaju u epiku? (Roman,
pripovijetka, bajke, basne, anegdote...)
3. Da li znate šta je to biografija? (Biografija
ili životopis, grč. bios = život, grapho = pišem, je književno-dokumentarna
prozna vrsta u kojoj se opisuje život od strane nekog drugog, nekog velikana
vezanih za neku epohu ili oblast (umjetnici, naučnici i sl.)
4. A šta je to AUTOBIOGRAFIJA? (Boigraf je
pisac nečije biografije, a autobiografija je književno-dokumentarna prozna
vrsta u kojoj sam pisac opisuje svoj život /grč. autos = sam/.)
GLAVNI
DIO: (30 min.)
5. Ko je glavni junak ove priče? (Pisac
Miljenko Jergović.)
6. Pa možemo li za ovu priču reći da je
autobiografija? (Možemo)
7. Priča se zove Mama Leone – po čemu? (Po
pjesmi koju je glavni lik kasnije čuo na radiju.)
8. Zašto je ta pjesma za Miljenka toliko važna da
je odlučio priču nazvati po njoj? (Zato što ga je vratila u prošlost,
mladost.)
9. Pa o čemu govori ova priča, da li govori o
istoimenoj pjesmi ili o nekoj mami Leone ili o nečemu sasvim trećem – o čemu? (Govori
o piščevom djetinjstvu i odrastanju.)
10. Koja dva lika su izrazito značajna u piščevoj
mladosti? (Majka i djevojka Nataša.)
11. Da li bismo mogli reći da ova priča govori i o
ljubavi: ljubavi između majke i sina i između mladića i djevojke? (Možemo.)
12. Priča se sastoji iz tri dijela. Šta je opisano
u prvom? (Opisana je dječakva šetnja s majkom.)
13. Kako je tu opisana majka? (Kao mlada,
neiskusna, pomalo nervozna i preosjetljiva.)
14. Kako je opisan dječak/pisac? (Opisan je kao
ozbiljan i također preosjetljiv dječak, ali i vrlo razuman.)
15. Na čemu se zasnivala majčina ljubav prema
sinu? (Zasnivala se na zastrašivanju, vrijeđanju i galami kao i na
pretjeranoj brižnosti s druge strane.)
16. Šta je dječaka posebno uvrijedilo? (To što
mu je majka prijetila da će dbiti po «labrnji»)
17. «Labrnja» - kakva je to riječ? (Pogrdna,
pežorativna.)
18. Da li je dječak i kasnije bivao preosjetljiv?
(Jest)
19. Kako se ponio u maloj svađi sa djevojkom
Natašom? (Ponio se djetinjasto.)
20. Kako se ponijela Nataša? (Nataša se
ponijela dostojanstveno, pomalo hladno.)
21. Da li je Miljenko volio Natašu? (Da – RAD
NA TEKSTU.)
22. Zašto je od nje očekivao da potrči za njim i
spusti mu ruku na rame? Zato što mu je cijeli život nedostajalo nježnosti i
pažnje, zdrave pažnje ili zato što je u Natašinoj ljubavi tražio majčinsku
ljubav? (U Natašinoj ljubavi je tražio majčinsku ljubav, ljubav koja stišće,
ne da mu ode.)
23. O čemu govori 3. dio priče? Da li je tu
Miljenko još jednom dokazao svoju ljubav prema Nataši? (Jest – RAD NA
TEKSTU.)
24. Da li je pisac poslije ikoga tako volio? (Nije)
25. Koja dva trenutka se pisac jedino sjeća? (RAD
NA TEKSTU: trenutka uvrede i riječi «labrnja» i trenutka kada se vraća od kampa
do Nataše nakon svađe.)
26. Zašto baš ta dva trenutka? (Prvog jer je
uvreda i jedna vrsta blage traume iz djetinjstva, a drugog jer je to trenutak kada je konačno
sazrio, oslobodio se majčinog «uticaja» i shvatio da voli djevojku.)
27. Da li je Nataša voljela Miljenka? (Ne kao
on nju.)
28. Šta Miljenka još (osim pjesme Mama Leone)
vraća u prošlost? (Mirisi mora, borovine i maslinovog ulja.)
TEMA: djetinjstvo, odrastanje kroz ljubav i rat
Miljenka Jergovića.
IDEJA: Prva ljubav zaborava nema.
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
Z završnom
dijelu časa zadati učenicima zadatak da
napišu kratki sastav o nekom događaju koji ih vraća u djetinjstvo.
DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.