ponedjeljak, 11. veljače 2019.

Nastavna priprema: MAMA LEONE


 PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT

Školska godina:          Razred:    Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: Miljenko Jergović: Mama Leone


Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO (7min.)

1. Nabrojite mi književne rodove! (Epika, lirika, dramatika.)
2. Koje književne vrste spadaju u epiku? (Roman, pripovijetka, bajke, basne, anegdote...)
3. Da li znate šta je to biografija? (Biografija ili životopis, grč. bios = život, grapho = pišem, je književno-dokumentarna prozna vrsta u kojoj se opisuje život od strane nekog drugog, nekog velikana vezanih za neku epohu ili oblast (umjetnici, naučnici i sl.)
4. A šta je to AUTOBIOGRAFIJA? (Boigraf je pisac nečije biografije, a autobiografija je književno-dokumentarna prozna vrsta u kojoj sam pisac opisuje svoj život /grč. autos = sam/.)


GLAVNI DIO: (30 min.)

5. Ko je glavni junak ove priče? (Pisac Miljenko Jergović.)
6. Pa možemo li za ovu priču reći da je autobiografija? (Možemo)
7. Priča se zove Mama Leone – po čemu? (Po pjesmi koju je glavni lik kasnije čuo na radiju.)
8. Zašto je ta pjesma za Miljenka toliko važna da je odlučio priču nazvati po njoj? (Zato što ga je vratila u prošlost, mladost.)
9. Pa o čemu govori ova priča, da li govori o istoimenoj pjesmi ili o nekoj mami Leone ili o nečemu sasvim trećem – o čemu? (Govori o piščevom djetinjstvu i odrastanju.)
10. Koja dva lika su izrazito značajna u piščevoj mladosti? (Majka i djevojka Nataša.)
11. Da li bismo mogli reći da ova priča govori i o ljubavi: ljubavi između majke i sina i između mladića i djevojke? (Možemo.)
12. Priča se sastoji iz tri dijela. Šta je opisano u prvom? (Opisana je dječakva šetnja s majkom.)
13. Kako je tu opisana majka? (Kao mlada, neiskusna, pomalo nervozna i preosjetljiva.)
14. Kako je opisan dječak/pisac? (Opisan je kao ozbiljan i također preosjetljiv dječak, ali i vrlo razuman.)
15. Na čemu se zasnivala majčina ljubav prema sinu? (Zasnivala se na zastrašivanju, vrijeđanju i galami kao i na pretjeranoj brižnosti s druge strane.)
16. Šta je dječaka posebno uvrijedilo? (To što mu je majka prijetila da će dbiti po «labrnji»)
17. «Labrnja» - kakva je to riječ? (Pogrdna, pežorativna.)
18. Da li je dječak i kasnije bivao preosjetljiv? (Jest)
19. Kako se ponio u maloj svađi sa djevojkom Natašom? (Ponio se djetinjasto.)
20. Kako se ponijela Nataša? (Nataša se ponijela dostojanstveno, pomalo hladno.)
21. Da li je Miljenko volio Natašu? (Da – RAD NA TEKSTU.)
22. Zašto je od nje očekivao da potrči za njim i spusti mu ruku na rame? Zato što mu je cijeli život nedostajalo nježnosti i pažnje, zdrave pažnje ili zato što je u Natašinoj ljubavi tražio majčinsku ljubav? (U Natašinoj ljubavi je tražio majčinsku ljubav, ljubav koja stišće, ne da mu ode.)
23. O čemu govori 3. dio priče? Da li je tu Miljenko još jednom dokazao svoju ljubav prema Nataši? (Jest – RAD NA TEKSTU.)
24. Da li je pisac poslije ikoga tako volio? (Nije)
25. Koja dva trenutka se pisac jedino sjeća? (RAD NA TEKSTU: trenutka uvrede i riječi «labrnja» i trenutka kada se vraća od kampa do Nataše nakon svađe.)
26. Zašto baš ta dva trenutka? (Prvog jer je uvreda i jedna vrsta blage traume iz djetinjstva,  a drugog jer je to trenutak kada je konačno sazrio, oslobodio se majčinog «uticaja» i shvatio da voli djevojku.)
27. Da li je Nataša voljela Miljenka? (Ne kao on nju.)
28. Šta Miljenka još (osim pjesme Mama Leone) vraća u prošlost? (Mirisi mora, borovine i maslinovog ulja.)

TEMA: djetinjstvo, odrastanje kroz ljubav i rat Miljenka Jergovića.
IDEJA: Prva ljubav zaborava nema.

ZAVRŠNI DIO (8 min.)

Z završnom dijelu časa zadati učenicima  zadatak da napišu kratki sastav o nekom događaju koji ih vraća u djetinjstvo.

DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:

 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.