Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: E. Kišević: Ne, ogledalo – lice umij
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
1. Koje književne rodove imamo? (Epika, lirika,
dramatika)
2. Šta sve spada u dramatiku? (Tragedija,
komedija i drama u užem smislu.)
3. Na čemu počiva jedna drama? (Svaka drama
počiva na sukobu pojedinca ili sa sredinom ili sa samim sobom ili sa oboje.)
4. Da li ste ikada čuli za poetsku/lirsku dramu?
GLAVNI
DIO: (30 min.)
Poetska drama je drama u stihovima, odlikuje se
rimom i iznošenjem snažnih emocija (što je čini lirskom), ali i sukobom i
protivrječnostima.
Učenici samostalno čitaju potsku igru/dramu Ne,
ogledalo – lice umij.
5. Ko su
glavni likovi? (Maša i Vanja)
6. Kakva je Maša, a kakav je Vanja? (Maša je
živahna, djetinjasta. Vanja je zabrinut i ozbiljan – on ima nekakav problem.)
7. Dolazi li tu do sukoba karaktera i ličnosti? (Dolazi)
8. Kako se Maša obraća Vanji i zašto? (Ona
pokušava da privuče Vanjinu pažnju na sebe i pošto ne uspijeva, počinje da ga
zadirkuje. Najprije traži da joj se on povjeri, a kada to Vanja odbija, ona
postaje ironična.)
9. Šta je to ironija? (Ironija je stilska
figura kada se riječima daje suprotan smisao od onog koje one imaju u svom
osnovnom značenju.)
10. Na šta Maša misli kad kaže: Dobro kad
plakati nećeš,
to baš moderno nije... ? (Maša time aludira na «mačo» odgoj po
kojem muškarci-dječaci ne smiju i ne treba da plaču jer ih to čini manje
muškarcima-dječacima – pomalo ismijava Vanjino nastojanje da bude ozbiljan i da
se ponaša kao odrastao.)
11. Da li je Mašino sljedeće obraćanje Vanji
također pomalo ironično? (Jest. Ona svo vrijeme ismijava Vanju.)
12. Da li je Vanja na kraju zaplakao? (Jest.)
13. A da li je to priznao? (Nije: Ne
znam, možda malo oči mi se znoje.)
14. Po čemu je ovo drama? (Po dijalogu i sukobu
i protivurječnostima likova.)
Maša je vesela, razigrana, šaljiva, a Vanja je
ozbiljan, tužan.
15. Šta je poetsko? (Stihovi i rima.)
16. Kako govoriti stihove u dramskom komadu? (Ne
treba ih recitovati. Treba izbjegavati patetiku i govoriti stihove kao u
svakodnevnom govoru; kao što bi se govorila dramska riječ u proznom obliku.
Važno je pri tome činiti pokrete koji se čine pri običnom govoru, imati stav
koji nije određen recitovanjem; jednom riječju: zaboraviti da se na sceni
govori pjesma/poezija.)
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
Još jednom
izražajno i pravilno pročitati poetsku dramu.
DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.