Školska godina: Razred:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Kultura izražavanja
Nastavna
jedinica: Opis grupe likova – priprema za pismenu vježbu
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
Postaviti učenicima nekoliko kontrolnih
pitanja:
1. Šta je to kultura izražavanja? (Pod kulturom
izražavanja podrazumijeva se sposobnost ljudi da izraze svoja osjećanja, misli,
doživljaje i sl. i to usmenim putem, tj. govorom i pismenim putem, tj.
pisanjem. Govor i pisanje služe da bi se ljudi njima sporazumijevali.)
2. Koje je osnovno izražajno sredstvo u
govoru/pisanju? (Riječ.)
3. Koja je razlika između usmenog i pismenog
oblika izražavanja? (Govor ima usmena i tjelesna izražajna sredstva pomoću
kojih djeluje na slušaoca: glas, pokrete tijela /gesti/, pogled i mimika /izraz
lica/, dok pisac ima riječi, njihov izbor i pravopisna pravila.)
PRILIKOM USMENOG ILI PISMENOG IZRAŽAVANJA MORATE
VODITI RAČUNA DA SVOJE MISLI IZLAŽETE TAČNO, LOGIČNO I PRAVILNO KAO I O
PRAVOGOVORNIM I PRAVOPISNIM PRAVILIMA.
GLAVNI
DIO: (30 min.)
Pošto mi danas radimo pripremu za pismenu vježbu
opis grupe ljudi sa akcentom na karikaturalne dijelove, recite mi najprije
4. Šta je to OPISIVANJE (deskripcija)? (Deskripcija
je riječ latinskog porijekla /lat. descriptio – opisivanje/. Opisivati znači
iznositi osobine bića, predmeta i pojava.)
5. Koje vrste opisa poznajemo (prema svrsi, cilju
opisivanja)? (Naučni, naučno-popularni,
tehnički opis i književnoumjetnički.)
6. Koje su odlike naučnog opisa? (Preciznost,
iscrpnost, upotreba stručne terminologije.)
7. A naučno-popularnog i tehničkog? (On je po
izrazu jednostavniji od naučnog i dominiraju elementi potrebni za određenu
praktičnu namjenu.)
Nas zanima književnoumjetnički (literarni) opis
koji se odlikuje izražajnom slikovitošću i pojedinostima opisivanog. Ovdje
pisac iznosi svoje osjećaje pa možemo reći da je ovakav opis SUBJEKTIVAN.
U odnosi na pojedinosti opis može biti DETALJAN
(iznošenje pojedinosti: pokret, zvuk, boja, miris) i GLOBALAN /OPĆI/ (kad se
ostaje samo na bitnim karakteristikama, pojedinostima.)
U opisivanju ličnosti možemo razlikovati VANJSKI
opis (fizičke osobine) i UNUTARNJI opis (psihološke, karakterne osobine).
Vi ćete u opisivanju svojih likova opisivati i
fizičke i psihološke njihove osobine (izgled, odjeća, pokreti, dragi,
simpatični, komunikativni, povučeni, zlobni, veseli i sl.), dakle, najčešće
ćete iznositi one detalje fizičke koje zapažate čulov vida (tzv. vizuelni
opis), ali i one koje ste zapazili prilikom druženja i razgovora sa tim ljudima
(psihološki opis).
Likovi koje opisujete mogu biti stvarni sa
stvarnim osobinama, mogu biti stvarni sa izmišljenim smiješnim i drugim osobinama. Dakle, možete
dati mašti krila, a možete opisivati svoje stvarne prijatelje, porodicu i sl.
8. Da li znate šta je to KARIKATURA? (Karikatura
je u književnoj i likovnoj umjetnosti veoma razvijen način prikazivanja neke
ličnosti, događaja ili predmeta, u kojem se karakteristične osobine namjerno
toliko preuveličavaju da cjelina, i pored sličnosti, izaziva osjećanje
smiješnog.)
9. Kojom stilskom figurom se, dakle, ostvaruje
karikaturalni opis? (HIPERBOLOM)
PROČITATI UČENICIMA PRIMJER GRUPNOG OPISIVANJA
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
Ponoviti
najbitnije i dati učenicima primjere nekoliko tema.
DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.