ponedjeljak, 11. veljače 2019.

Nastavna priprema: OPIS GRUPE LIKOVA


 PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT

Školska godina:          Razred:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Kultura izražavanja

Nastavna jedinica: Opis grupe likova – priprema za pismenu vježbu


Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO (7min.)

Postaviti učenicima nekoliko kontrolnih pitanja:
1. Šta je to kultura izražavanja? (Pod kulturom izražavanja podrazumijeva se sposobnost ljudi da izraze svoja osjećanja, misli, doživljaje i sl. i to usmenim putem, tj. govorom i pismenim putem, tj. pisanjem. Govor i pisanje služe da bi se ljudi njima sporazumijevali.)
2. Koje je osnovno izražajno sredstvo u govoru/pisanju? (Riječ.)
3. Koja je razlika između usmenog i pismenog oblika izražavanja? (Govor ima usmena i tjelesna izražajna sredstva pomoću kojih djeluje na slušaoca: glas, pokrete tijela /gesti/, pogled i mimika /izraz lica/, dok pisac ima riječi, njihov izbor i pravopisna pravila.)

PRILIKOM USMENOG ILI PISMENOG IZRAŽAVANJA MORATE VODITI RAČUNA DA SVOJE MISLI IZLAŽETE TAČNO, LOGIČNO I PRAVILNO KAO I O PRAVOGOVORNIM I PRAVOPISNIM PRAVILIMA.


GLAVNI DIO: (30 min.)

Pošto mi danas radimo pripremu za pismenu vježbu opis grupe ljudi sa akcentom na karikaturalne dijelove, recite mi najprije
4. Šta je to OPISIVANJE (deskripcija)? (Deskripcija je riječ latinskog porijekla /lat. descriptio – opisivanje/. Opisivati znači iznositi osobine bića, predmeta i pojava.)
5. Koje vrste opisa poznajemo (prema svrsi, cilju opisivanja)? (Naučni, naučno-popularni,  tehnički opis i književnoumjetnički.)
6. Koje su odlike naučnog opisa? (Preciznost, iscrpnost, upotreba stručne terminologije.)
7. A naučno-popularnog i tehničkog? (On je po izrazu jednostavniji od naučnog i dominiraju elementi potrebni za određenu praktičnu namjenu.)

Nas zanima književnoumjetnički (literarni) opis koji se odlikuje izražajnom slikovitošću i pojedinostima opisivanog. Ovdje pisac iznosi svoje osjećaje pa možemo reći da je ovakav opis SUBJEKTIVAN.

U odnosi na pojedinosti opis može biti DETALJAN (iznošenje pojedinosti: pokret, zvuk, boja, miris) i GLOBALAN /OPĆI/ (kad se ostaje samo na bitnim karakteristikama, pojedinostima.)

U opisivanju ličnosti možemo razlikovati VANJSKI opis (fizičke osobine) i UNUTARNJI opis (psihološke, karakterne osobine).

Vi ćete u opisivanju svojih likova opisivati i fizičke i psihološke njihove osobine (izgled, odjeća, pokreti, dragi, simpatični, komunikativni, povučeni, zlobni, veseli i sl.), dakle, najčešće ćete iznositi one detalje fizičke koje zapažate čulov vida (tzv. vizuelni opis), ali i one koje ste zapazili prilikom druženja i razgovora sa tim ljudima (psihološki opis).
Likovi koje opisujete mogu biti stvarni sa stvarnim osobinama, mogu biti stvarni sa izmišljenim  smiješnim i drugim osobinama. Dakle, možete dati mašti krila, a možete opisivati svoje stvarne prijatelje, porodicu i sl.

8. Da li znate šta je to KARIKATURA? (Karikatura je u književnoj i likovnoj umjetnosti veoma razvijen način prikazivanja neke ličnosti, događaja ili predmeta, u kojem se karakteristične osobine namjerno toliko preuveličavaju da cjelina, i pored sličnosti, izaziva osjećanje smiješnog.)

9. Kojom stilskom figurom se, dakle, ostvaruje karikaturalni opis? (HIPERBOLOM)

PROČITATI UČENICIMA PRIMJER GRUPNOG OPISIVANJA

ZAVRŠNI DIO (8 min.)

Ponoviti najbitnije i dati učenicima primjere nekoliko tema.

DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:




 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.