Školska godina: Razred:
Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Kultura izražavanja
Nastavna
jedinica: Pisanje izvještaja s neke manifestacije
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
1. Šta je to kultura izražavanja? (Pod kulturom
izražavanja podrazumijeva se sposobnost ljudi da izraze svoja osjećanja, misli,
doživljaje, usmenim putem, tj. govorom i pismenim putem, tj. pisanjem.)
2. Šta je to vezani tekst? (Vezani tekst ili
diskurs je cjelina najčešće sastavljena od najmanje dvije smisaono povezane
rečenice koja ima određenu komunikacijsku ulogu.)
3. Znate li šta je to iskaz? (Iskaz je jedna
rečenica koja ima određenu komunikacijsku ulogu; što znači da vezani tekst može
biti sastavljen i od jednog iskaza.)
DEFINICIJA:
VEZANI TEKST je najveća sintaksička jedinica.
4. Koja je sintaksička jedinica manja od vezanog
teksta? (Rečenica)
5. Koje vrste vezanog teksta imamo? (Raspravljanje,
pripovijedanje i opisivanje.)
GLAVNI
DIO: (30 min.)
6. Šta mislite, da li IZVJEŠTAVANJE spada u
raspravljanje, pripovijedanje ili opisivanje?
DEFINICIJA:
IZVJEŠTAVANJE kao tip vezanog teksta spada u pripovijedanje.
7. Koja je razlika između pripovijedanja/pričanja
i izvještavanja? (Razlika je što pričanje može biti zasnovano i na stvarnim
i na izmišljenim događajima – pripovijedanje je zasnovano najčešće na mašti i
stvaralačkoj sposobnosti pripovjedača, dok se izvještaj uglavnom piše o nekom
konkretnom, stvarnom događaju.)
Izvještavanje je, zapravo, objektivno,
vjerodostojno saopštavanje o pojavama i promjenama u vremenu. Za razliku od
pričanja i prepričavanja, u izvještavanju ne može biti unošenja emocija i
elemenata subjektivnosti, nema pristrasnosti i mašte.
Izvještavanje podrazumijeva dvije vrste
teksta:
1. VIJEST, kao najkraći oblik obavještenja
(informacija)
2. IZVJEŠTAJ (kratak ili opširan).
Osnovne karakteristike izvještaja su:
1. obično se zasniva na nekim činjenicama,
podacima, statističkim podacima,
2. mora biti jasan, konkretan,
jednostavan,
3. nema emocija niti pristrasnosti
(navijanja),
4. rečenice trebaju biti jednostavne, ne
predugačke, a najčešće se koriste imenice i glagoli,
5. jezik izvještaja redovno je bogat
terminima i frazama karakterističnim za sadržaj i temu/oblast/predmet
izvještavanja (ako je izvještaj vezan za politička, kulturna, sportska
dešavanja, onda se i terminologija podešava u tom pravcu.),
6. tekst se mora osloboditi slikovitosti,
pjesničkog izraza (nema upotrebe stilskih figura). Izvještaj nije
umjetnički/pjesnički tekst.
7. vijest/obavijest koju izvještaj sadrži
mora kratko odgovoriti na sljedeća pitanja: ko? kada? gdje? zašto? kako?
Pronaći primjer VIJESTI i IZVJEŠTAJA,
pročitati učenicima i tražiti od njih da odrede šta je vijest,a šta izvještaj.
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
Pročitati
učenicima kratak sportski izvještaj na str. 74. i za zadaću im zadati da sami
napišu kratak izvještaj (sportski, kulturni i sl.).
DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.