ponedjeljak, 11. veljače 2019.

Nastavna priprema: PISANJE IZVJEŠTAJA S NEKE MANIFESTACIJE


 PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT

Školska godina:          Razred:   Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Kultura izražavanja

Nastavna jedinica: Pisanje izvještaja s neke manifestacije


Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO (7min.)

1. Šta je to kultura izražavanja? (Pod kulturom izražavanja podrazumijeva se sposobnost ljudi da izraze svoja osjećanja, misli, doživljaje, usmenim putem, tj. govorom i pismenim putem, tj. pisanjem.)
2. Šta je to vezani tekst? (Vezani tekst ili diskurs je cjelina najčešće sastavljena od najmanje dvije smisaono povezane rečenice koja ima određenu komunikacijsku ulogu.)
3. Znate li šta je to iskaz? (Iskaz je jedna rečenica koja ima određenu komunikacijsku ulogu; što znači da vezani tekst može biti sastavljen i od jednog iskaza.)

DEFINICIJA: VEZANI TEKST je najveća sintaksička jedinica.

4. Koja je sintaksička jedinica manja od vezanog teksta? (Rečenica)
5. Koje vrste vezanog teksta imamo? (Raspravljanje, pripovijedanje i opisivanje.)



GLAVNI DIO: (30 min.)

6. Šta mislite, da li IZVJEŠTAVANJE spada u raspravljanje, pripovijedanje ili opisivanje?

DEFINICIJA: IZVJEŠTAVANJE kao tip vezanog teksta spada u pripovijedanje.

7. Koja je razlika između pripovijedanja/pričanja i izvještavanja? (Razlika je što pričanje može biti zasnovano i na stvarnim i na izmišljenim događajima – pripovijedanje je zasnovano najčešće na mašti i stvaralačkoj sposobnosti pripovjedača, dok se izvještaj uglavnom piše o nekom konkretnom, stvarnom događaju.)

Izvještavanje je, zapravo, objektivno, vjerodostojno saopštavanje o pojavama i promjenama u vremenu. Za razliku od pričanja i prepričavanja, u izvještavanju ne može biti unošenja emocija i elemenata subjektivnosti, nema pristrasnosti i mašte.

Izvještavanje podrazumijeva dvije vrste teksta:

1. VIJEST, kao najkraći oblik obavještenja (informacija)
2. IZVJEŠTAJ (kratak ili opširan).

Osnovne karakteristike izvještaja su:

1. obično se zasniva na nekim činjenicama, podacima, statističkim podacima,
2. mora biti jasan, konkretan, jednostavan,
3. nema emocija niti pristrasnosti (navijanja),
4. rečenice trebaju biti jednostavne, ne predugačke, a najčešće se koriste imenice i glagoli,
5. jezik izvještaja redovno je bogat terminima i frazama karakterističnim za sadržaj i temu/oblast/predmet izvještavanja (ako je izvještaj vezan za politička, kulturna, sportska dešavanja, onda se i terminologija podešava u tom pravcu.),
6. tekst se mora osloboditi slikovitosti, pjesničkog izraza (nema upotrebe stilskih figura). Izvještaj nije umjetnički/pjesnički tekst.
7. vijest/obavijest koju izvještaj sadrži mora kratko odgovoriti na sljedeća pitanja: ko? kada? gdje? zašto? kako?

Pronaći primjer VIJESTI i IZVJEŠTAJA, pročitati učenicima i tražiti od njih da odrede šta je vijest,a šta izvještaj.


ZAVRŠNI DIO (8 min.)

Pročitati učenicima kratak sportski izvještaj na str. 74. i za zadaću im zadati da sami napišu kratak izvještaj (sportski, kulturni i sl.).

DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:




 

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.