Školska godina: Razred:
Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Kultura izražavanja
Nastavna
jedinica: Pisanje problemskog teksta, članka, referata
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
1. Šta sve spada u vezani tekst? (Pripovijedanje,
opisivanje, raspravljanje.)
2. U koji od ovih vsta vezanog teksta spada
izvještavanje? (U pripovijedanje.)
Najaviti nastavnu jedinicu i ispisati naslov na tabli.
GLAVNI
DIO: (30 min.)
Članak je vrsta novinskog teksta kao i izvještaj,
komentar i sl. kao takav spada u pripovijedanje kao vrsta vezanog teksta. To je
pisana forma u kojoj se nudi informacija o nečemu ili u vezi s nekim
(događajem, pojavom, naročito iz društveno-političkog života).
Međutim, za razliku od izvještaja, članak nije
isključivo novinski tekst nego može biti i problemski tekst. To znači da u sebi
osim informacije problemski tekst/članak sadrži i uzroke i posljedice pojava
(dešavanja)/problema; o njima se u članku pomalo i raspravlja i nude se
objašnjenja onoga o čemu on informiše. Problemski članak (samo nam ime govori)
razrađuje neki određeni aktuelni problem u društvu, politici, kulturi, školi,
saobraćaju i sl. (Najčešće se problematiziraju dešavanja ili pojave koje su se
nedavno desile ili će se desiti uskoro.)
Zavisno od teme/problema kojima se bavi,
problemski članak može biti duži ili kraći. (Ponekad znaju biti toliko dugi
damanje cjeline odvajaju i naslovljavaju.)
PISANJE ČLANKA MORA IMATI NEPOSREDAN POVOD
KOMPOZICIJA: UVOD, RAZRADA PROBLEMA I ZAKLJUČAK
JEZIK I STIL moraju biti jednostavni, ali ne
pretjerano uprošteni. Uglavnom se upotrebljavaju stručni termini u skladu sa
temom o kojoj se piše koji se dodatno protumače i približe široj čitalačkoj
publici. Često se navode nečije riječi (citati). Naslovi, podnaslovi i
međunaslovi u dužim problemskim člancima trebaju biti usklađeni sa sadržajem
teksta i čitatelju primamljivi.
Pročitati dio problemskog članka iz udžbenika
(str. 76.).
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
Zadati učenicima
teme da sami napišu neki problemski tekst.
DOMAĆI I SAMOSTALNI RADOVI UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.