PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina:. Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Kultura izražavanja
Nastavna
jedinica: Pisanje molbe (prijave); kompozicija teksta
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa postaviti učenicima
sljedeća pitanja:
1. Da li ste ikada čuli za oblik pisane
forme koju nazivamo molba?
2. Šta bi bila molba i zašto nam je ona
potrebna?
Danas ćemo naučiti kako se pravilno pišu
molbe, da se danas-sutra kada vam zatreba znanje o tome kako npisati molbu ne
bi obrukali i osramotili. Sada vam to i nije toliko potrebno. Međutim, kada
budete završili školu i kada budete tražili posao, bit ćete u situaciji da
napišete mnogo molbi raznim ustanovama i preduzećima. Stoga je veoma važno da
naučimo kako se one pišu.
GLAVNI
DIO (30 min):
Napisati naslov nastavne jedinice na tabli: Pisanje
molbe
Hajde prvo da definišemo sam izraz molba!
DEFINICIJA:
Molba je vrsta dokumenta pomoću kojeg ostvarujemo komunikaciju s određenim
ustanovama, društvima i organizacijama sa određenim ciljem.
3. Da li je molba književno djelo? (Nije.)
4. A šta mislite zašto nije? (Zato što je
to administrativni akt i nema nikakve pretenzije da bude književno-umjetničko
djelo.)
5. Da li prilikom pisanja molbe moramo
koristiti mnogo stilskih figura? (Ne.)
DEFINICIJA: Molbe, zahtjeve i prijave pišemo prema utvrđenim
pravilima. Stil kojim pišemo molbe, zahtjeve i prijave naziva se
ADMINISTRATIVNI stil.
Otvorite vaš
udžbenik Bosanski jezik na stranici 68. i u vaše sveske prepišite
primjer kako se piše molba. Za to vrijeme ispisati primjer i na tabli u zato
iscrtan pravougaonik koji treba da simbolizira list papira.
Maja Smajić
Tuzla
Ulica Meše Selimovića 12
Nastavničkom
vijeću
JU OŠ Mejdan
PREDMET: Molba za
odobrenje izostanka s nastave
Zovem
se Maja Smajić i učenica sam VI razreda JU OŠ Mejdan. Obraćam vam
se
s molbom da mi odobrite trodnevni izostanak s nastave 14., 15. i 16. aprila
2005.
godine.
KUD
«Tuzla» čiji sam dugogodišnji član organizira kratku turneju po gradovima
Bosne
i Hercegovine. Velika mi je želja da učestvujem na turneji i zajedno sa
svojim
kolegicama i kolegama predstavljam naš grad. Napominjem da sam
odlična
učenica i da u ovoj školskoj godini nisam izostajala s nastave.
Nadam
se da ćete povoljno riješiti moju molbu i unaprijed vam zahvaljujem.
Maja
Smajić
E, sada kada imamo primjer na tabli hajde da
krenemo sa analizom forme pisanja jedne molbe.
Napišite podnaslov: Oblik pisanja molbe.
6.
Šta se nalazi u gornjem lijevom uglu ove naše molbe? (Nalaze se
osnovni podaci o podnosiocu molbe.)
7. Ispod toga na desnoj strani lista nalazi
se? (Nalazi se naslov ustanove kojoj se molba upućuje.)
8. Šta poslije toga slijedi? (Slijedi
glavni dio molbe, tj. njen sadržaj. U tom sadržaju ukratko se iznosi ono što
tražimo putem molbe. Ako uz molbu prilažemo određene dokumente onda na kraju,
ispod sadržaja navodimo šta smo priložili. VAŽNO: u molbi je potrebno navesti
samo osnovne podatkea to su: ko je podnosilac, kome se on obraća i zašto.
Rečenice koje koristimo prilikom pisanja molbe moraju biti jasne i kratke.)
9. Nakon ovog obrazloženja same molbe u
donjem desnom uglu pišemo vlastoručni potpis.
REZIME:
a) u gornjem lijevom uglu se navode podaci o podnosiocu molbe,
b) ispod toga, na desnoj strani lista se navodi primalac molbe, onaj
kome se molba šalje,
c) ispod toga se piše naslov
molbe i daje njen sadržaj (obrazloženje),
d) u slučaju da uz molbu prilažemo određene dokumente, onda ispod
sadržaja pišemo i spisak priloženih dokumenata,
e) i na kraju, u desnom ugli pišemo vlastoručni potpis.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu ponoviti najvažnije o pisanju
molbi, izdiktirati učenicima rezime i zadati im zadatak da na času napišu jednu
molbu nekoj zamišljenoj ustanovi s ciljem traženj zaposlenja.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za dz. napisati jednu molbu.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.