PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Kultura izražavanja
Nastavna
jedinica: Pisanje službenog pisma (pojedincu i ustanovi – način obraćanja i
upotreba
velikog i malog slova)
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1. Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa kao motivacijski dio,
bez najavenastavne jedinice, pročitati dio jednog privatnog pisma:
GOSPOĐI
DE GRINJAN
Petak, 20. februara 1671.
Priznajem vam da neobično mnogo želim
da znam kako ste; pomislite draga moja, da nisam imala vijesti poslije La
Palisa. Ne znam ništa o vašem daljem putovanju do Liona, ni o vašem putu za
Provansu: jednom riječju, jedem se, toliko sam nastrpljiva da to remeti moj
mir. Uvjerena sam da će pisma stići; ne sumnjam da ste mi pisali; ali, čekam
ih, a nemam ih: treba se utješiti i utucati vrijeme pišući vam...
Nakon ovog čitanja, postaviti učenicima
sljedeća pitanja:
1. Šta mislite, šta bi bilo ovo što sam vam ja
upravo pročitao?
2. Da li je to neka pripovijetka?
3. Ili možda pjesma?
4. Ili, pak, dio neke drame?
(OČEKIVANI ODGOVOR: To je dio pisma.)
Da. U pitanju je pismo.
5. Ko će nam reći šta je to pismo i zašto ljudi
pišu jedni drugima? (Učenici daju svoje odgovore.)
6. Da li ste vi nekada od nekoga dobili pismo? Da
li ste se s nekim dopisivali? (Učenički odgovori.)
Pisma su, djeco, veoma stara vrsta spisa; čak
toliko stara da se njihov postanak gubi u tami vremena. To su spisi najčešće
lične sadržine. Ona nastaju usljed ličnih potreba, ali mogu nastati i usljed
društvenih ili kakvih drugih potreba. Pisma uspostavljaju ili održavaju odnose
pisca sa članovima njegove porodice ili sa njegovim ličnim i poslovnim
prijateljima.
Pisma su ranije bila veoma česta vrsta spisa; ona
su zamjenjivala sva sredstva ličnog sporazumijevanja među ljudima. Danas, međutim,
kada su tehnička sredstva za sporazumijevanje veoma razvijena i brojna
(telefon, računar, telegraf, teleprinter, radio itd.), pisma kao sredstva za
sporazumijevanje sve se manje pišu, a kao vrsta književnih djela skoro su
iščezla.
Ono što čini posebnu karakteristiku običnih pisama
jeste onaj lični, vrlo lični ton i stil u njima. Taj lični ton može da bude
vrlo prisan, što zavisi, naravno, od prisnosti onih koji se dopisuju. U pismima
službene sadržine, međutim, tog ličnog tona nema i takva vrsta pisama se piše
po određenom šablonu o kojem ćemo mi nešto više govoriti na ovom času.
GLAVNI
DIO (30 min):
Najaviti nastavnu jedinicu: Pisanje službenog
pisma i ispisati njen naslov na tabli.
Ispod toga napisati velikim štampanim slovom riječ
PISMA i postaviti pitanje:
7. Šta smo rekli, kakva pisma mogu biti? (LIČNO
ILI PRIVATNO I SLUŽBENO PISMO)
Nacrtati šemu:
PISMA
privatno
pismo službeno
pismo
Nas sada interesira kako se pišu službena pisma.
8. Možda će
neko od vas sada reći: A što će mi to. Zašto mi je potrebno da znam kako
se pišu službena pisma? (Potrebno je znati iz mnogo razloga. Danas-sutra,
kada završite svoje osnovno i srednje obrazovanje, a neki će završiti,
vjerujem, i fakultete, mnogi od vas će se sjetiti, možda, ovog časa na kojem
smo učili o tome kako pisati službeno pismo. Zašto? Zato što će vam u životu
možda zatrebati kroz posao koji budete obavljali da redovito pišete službena
pisma svojim poslovnim partnerima.)
Sada ćemo da vidimo kako se pravilno piše službeno
pismo.
Na tabli nacrtati veliki pravougaonik koji bi
trebao da predstavlja prazan list papira.
Evo, ovo nam je naš list papira na koji ćemo sada
da ispišemo jedno službeno pismo.
Idemo korak po korak.
Prvo što moramo napisati jeste ko šalje službeno
pismo i to se piše u gornjem lijevom uglu papira.
Zatim ispod toga pišemo datum kada smo poslali
pismo.
Nakon toga odredimo sredinu papira i počinjemo sa
uvodom koji se obično sastoji od kojima se iskazuje poštovanje prema onome kome
se pismo upućuje: Poštovani gospodine/gospođo, Uvažena profesorice/profesore,
itd. Bitno je da se nakon ovih uvodnih riječi stavlja zarez.
Nakon toga ispod počinjemo da pišemo tekst velikim
početnim slovom, a u tekstu će se u najkraćem naći obrazloženje našeg pisma.
Nakon tog, glavnog dijela službenog pisma, slijede
pozdravne riječi tipa: Uz iskreno poštovanje, itd. (i ovdje se na kraju stavlja
zarez).
I na kraju se u donjem desnom uglu stavlja potpis
pošiljaoca pisma: Direktor: ispod: Emir Harčin, prof.
JU
OŠ «Safvet-beg Bašagić» Gradačac
Bosanska ulica 14
Gradačac
Datum: 28. april 2005. godine
Poštovana nastavnice Pašić,
Želimo Vas obavijestiti da će se dana 04. maja 2005. godine u 10 sati
održati
Svečana sjednica Nastavničkog vijeća JU OŠ «Safvet-beg Bašagić» Gradačac
i
prigodna svečanost povodom Dana škole. Pozivamo Vas da nam se kao naša
dugogodišnja kolegica pridružite u obilježavanju ovog datuma. Radujemo
se
ponovnom susretu s Vama.
Uz
iskreno poštovanje,
Direktor
Emiray Harčin, prof
9. Vjerovatno vam je zapelo ta oko da smo ličnu
zamjenicu za drugo lice množine pisali velikim slovom. Šta mislite zašto?
10. Prije nego što to saznamo, potrebno je da
naučimo da se službena pisma mogu pisati određenim institucijama, kao i
pojedinim osobama ( pojedincima).
Onda kada se službenim pismom obraćamo pojedincu, iz poštovanja
koristimo oblik lične zamjenice za drugo lice množine i pišemo ga velikim
početnim slovom.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu ponoviti najvažnije i
izdikrirati ponešto od izlaganog materijala.
Zatim učenicima zadati zadatak da na času svako za
sebe napišu jedno službeno pismo nekoj zamišljenoj instituciji ili osobi po
utvrđenom obrascu.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za dz.:
napisati jedno službeno pismo
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.