PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Sergej Jesenjin: «Pjesma o keruši»
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti
- osposobljavanje za samostalni rad
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte,
sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja
Struktura 1. Uvodni
čas 2. Čas upoznavanja sa novom
građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna
čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa ponoviti sa učenicima
osnovne pojmove iz teorije književnosti. Postaviti sljedeća kontrolna pitanja:
1. Šta je to LIRSKA PJESMA? (Lirska pjesma je
umjetničko djelo koje je u cjelosti prožeto lirskim tonom, satkano od
najiskrenijih emocija i doživljaja svijeta i života. ç izdiktirati.)
2. U koji književni rod spadaju lirske pjesme? (U
LIRIKU.)
Najaviti nastavnu jedinicu: reći učenicima da se
opuste i sa zvučne čitanke poslušaju recitaciju jedne pjesme jednog velikog
ruskog pjesnika.
Pustiti pjesmu na kasetofonu.
GLAVNI
DIO (30 min):
Nakon slušanja interpretativnog čitanja
pjesme, ostaviti vremena za emocionalno-intelektualnu pauzu.
Podijeliti učenicima sličice sa kerušom ispod koje
treba da ispišu svoje osnovno osjećanje koje je u njima pobudila ova pjesma.
Nakon toga na tabli zalijepiti čist papir i
zatražiti od učenika da te listiće zalijepe na pano. Zatim prebrojati i
izdvojiti najbrojnija osjećanja i emocije koje su učenici naznačili kao
najjače.
Mogući učenički odgovori na nastavnim listićima:
TUGA,
BOL,
SJETA,
TRAGIČNOST,
NESREĆA.
3. O čemu Sregej Jesenjin pjeva u ovoj pjesmi. (Pjeva
o keruši koja je oštenila sedmero kučića i govori o njihovoj sudbini. – RAD NA
TEKSTU: učenici pronalaze potvrdu za to u samoj pjesmi.)
4. Pa šta mislite, koji bi bio OSNOVNI MOTIV u
ovoj pjesmi? (Motiv MAJČINSKE LJUBAVI.)
5. Zašto taj motiv? (RAD NA TEKSTU: učenici
pronalaze potvrdu za to u samoj pjesmi i daju i vlastito objašnjenje ovog
motiva.)
6. Kakva je sudbina kućića? (Tragična.)
7. Šta simbolizira keruša u ovoj pjesmi? (Pročitati
prve dvije strofe: MATERINSTVO I MATERINSKU LJUBAV.)
8. Kakva je ona? (Ona je brižna majka i
hraniteljica koja se brine o svome potomstvu.)
9. Kakav je domaćin? (Surov – RAD NA TEKSTU –
dati opis tog čovjeka.)
10. Gdje se odvija radnja ove pjesme, na selu ili
u gradu? (Na selu.)
11. U koju vrstu pjesama možemo svrstati ovu
pjesmu? (U pejzažne pjesme.)
IZNAD NASLOVA OVE PJESME IMATE JEDNU REČENICU
POZNATOG RUSKOG PISACA KOJA GLASI: «Poezija je mišljenje u slikama», (BJELINSKI).
12. Pročitajte svaku strofu pojedinačno i odredite
koje su to pjesničke slike i nacrtajte ih u svoje sveske.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
Dok učenici izdvajaju i crtaju lirske slike
iz pjesme, pustiti im još jednom na kasetofonu interpretaciju same pjesme.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.