petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - PJESMA O KERUŠI

PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:   Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: Sergej Jesenjin: «Pjesma o keruši»


Ciljevi časa: a) ODGOJNI: - razvijanje ljubavi prema književnosti
                                              - osposobljavanje za samostalni rad
                         b) OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
                         c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte, sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom

SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO  (7 min):

U uvodnom dijelu časa ponoviti sa učenicima osnovne pojmove iz teorije književnosti. Postaviti sljedeća kontrolna pitanja:

1. Šta je to LIRSKA PJESMA? (Lirska pjesma je umjetničko djelo koje je u cjelosti prožeto lirskim tonom, satkano od najiskrenijih emocija i doživljaja svijeta i života. ç izdiktirati.)

2. U koji književni rod spadaju lirske pjesme? (U LIRIKU.)

Najaviti nastavnu jedinicu: reći učenicima da se opuste i sa zvučne čitanke poslušaju recitaciju jedne pjesme jednog velikog ruskog pjesnika.

Pustiti pjesmu na kasetofonu.


GLAVNI DIO  (30 min):

Nakon slušanja interpretativnog čitanja pjesme, ostaviti vremena za emocionalno-intelektualnu pauzu.

Podijeliti učenicima sličice sa kerušom ispod koje treba da ispišu svoje osnovno osjećanje koje je u njima pobudila ova pjesma.

Nakon toga na tabli zalijepiti čist papir i zatražiti od učenika da te listiće zalijepe na pano. Zatim prebrojati i izdvojiti najbrojnija osjećanja i emocije koje su učenici naznačili kao najjače.

Mogući učenički odgovori na nastavnim listićima:
                                                                                    TUGA,
                                                                                    BOL,
                                                                                    SJETA,                      
                                                                                    TRAGIČNOST,
                                                                                    NESREĆA.

3. O čemu Sregej Jesenjin pjeva u ovoj pjesmi. (Pjeva o keruši koja je oštenila sedmero kučića i govori o njihovoj sudbini. – RAD NA TEKSTU: učenici pronalaze potvrdu za to u samoj pjesmi.)

4. Pa šta mislite, koji bi bio OSNOVNI MOTIV u ovoj pjesmi? (Motiv MAJČINSKE LJUBAVI.)

5. Zašto taj motiv? (RAD NA TEKSTU: učenici pronalaze potvrdu za to u samoj pjesmi i daju i vlastito objašnjenje ovog motiva.)

6. Kakva je sudbina kućića? (Tragična.)

7. Šta simbolizira keruša u ovoj pjesmi? (Pročitati prve dvije strofe: MATERINSTVO I MATERINSKU LJUBAV.)

8. Kakva je ona? (Ona je brižna majka i hraniteljica koja se brine o svome potomstvu.)

9. Kakav je domaćin? (Surov – RAD NA TEKSTU – dati opis tog čovjeka.)

10. Gdje se odvija radnja ove pjesme, na selu ili u gradu? (Na selu.)

11. U koju vrstu pjesama možemo svrstati ovu pjesmu? (U pejzažne pjesme.)

IZNAD NASLOVA OVE PJESME IMATE JEDNU REČENICU POZNATOG RUSKOG PISACA KOJA GLASI: «Poezija je mišljenje u slikama», (BJELINSKI).

12. Pročitajte svaku strofu pojedinačno i odredite koje su to pjesničke slike i nacrtajte ih u svoje sveske.

ZAVRŠNI DIO  (8 min):

Dok učenici izdvajaju i crtaju lirske slike iz pjesme, pustiti im još jednom na kasetofonu interpretaciju same pjesme.

DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:




















































































Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.