PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Potencijal II
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa ponoviti sve o
potencijalu I.
Nakon toga pročitati tekst iz udžbenika i ispisati
ga na tabli.
- Oprostite što kasnimo, možemo li prisustvovati
nastavi?
- Opet vi, šta se danas dogodilo?
- Pa, znate, mi stanujemo daleko...
- Znam da stanujete daleko, ali da ste ranije
krenuli, bili biste stigli na vrijeme.
1. Šta je iskazano oblikom bili biste
stigli? Da li su učenici mogli stići na vrijeme? Da li su imali tu mogućnost?
2. Da li neko zna o kojem glagolskom obliku je
riječ? (Potencijal II)
Ispisati naslov nastavne jedinice na tabli.
GLAVNI
DIO (30 min):
3. Šta izričemo potencijalom II? (Izričemo mogućnost vršenja glagolske radnje. To je
pored potencijala I još jedan takav glagolski oblik. Potencijal II se razlikuje
od potencijala I što se on pojavljuje u složenim rečenicama. ç izdiktirati.)
TVORBA POTENCIJALA II:
Definicija:
POTENCIJAL II JE SLOŽENI GLAGOLSKI OBLIK. TVORI SE OD POTENCIJALA I POMOĆNOG
GLAGOLA BITI I GLAGOLSKOG PRIDJEVA RADNOG GLAGOLA KOJI SE MIJENJA.
Primjer:
jednina:
1.l. bio bih stigao, bila bih stigla
2.l. bio bi stigao, bila bi stigla, bilo bi stiglo
3.l. bio bi stigao, bila bi stigla, bilo bi stiglo
množina:
1.l. bili bismo stigli, bile biste stigle
2.l. bili biste stigli, bile biste stigle, bila
biste stigla
3.l. bili bi stigli, bile bi stigle, bila bi
stigla
U SAVREMENOM
JEZIKU
POTENCIJAL II
GOTOVO SE I
NE KORISTI.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu podijeliti učenicima
lingvodidaktičke predloške sa zadatkom za pronađu i podvuku sve imperative i
potencijale (podijeliti svakoj grupi isti predložak i podstaći ih na
takmičarski rad: ko prije riješi zadatak treba da podigne signalnu zastavicu.)
Lingvodidaktički predložak:
Sutra se ide na dugo iščekivani izlet. Idu svi
osim mene.
- Pođi, molim te, i ti s nama sutra! – kaže
mi danas najbolja prijateljica, a ja ne znam šta bih rekla.
Naravno, žao joj, sve bi dala da se ja predomislim. Žao je i meni, ali neka
idu.
Zapravo, bila bih se i ja na to odlučila,
da nije kako jeste. Ovako...?! Dobiti dvojku, ja odlikaš, a provoditi se na
izletu – nije baš pametno. Ni pošteno – neka svi znaju! I ona bi
postupila isto da je na mom mjestu. Zato putujte, dragi moji
drugari! Nagradite sebe ako ste to zaslužili. Nije, dakako, kraj
svijeta, ali mi to u ovom trenutku ne treba. Jednostavno, ne bih se
dobro osjećala, ali nikad ni drugima ne bih zbog odlaska zamjerila.
Zato, budite mirni i lijepo se provedite! Tako je – kako je, do
neke nove prilike.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za domaći rad napisati pet rečenica u potencijalu
II
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.