petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - POTENCIJAL II

PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:   Datum: __________

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Gramatika

Nastavna jedinica:  Potencijal II

Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO  (7 min):

U uvodnom dijelu časa ponoviti sve o potencijalu I.
Nakon toga pročitati tekst iz udžbenika i ispisati ga na tabli.

- Oprostite što kasnimo, možemo li prisustvovati nastavi?
- Opet vi, šta se danas dogodilo?
- Pa, znate, mi stanujemo daleko...
- Znam da stanujete daleko, ali da ste ranije krenuli, bili biste stigli na vrijeme.

1. Šta je iskazano oblikom bili biste stigli? Da li su učenici mogli stići na vrijeme? Da li su imali tu mogućnost?

2. Da li neko zna o kojem glagolskom obliku je riječ? (Potencijal II)

Ispisati naslov nastavne jedinice na tabli.

GLAVNI DIO  (30 min):

3. Šta izričemo potencijalom II? (Izričemo mogućnost vršenja glagolske radnje. To je pored potencijala I još jedan takav glagolski oblik. Potencijal II se razlikuje od potencijala I što se on pojavljuje u složenim rečenicama. ç izdiktirati.)


TVORBA POTENCIJALA II:

Definicija: POTENCIJAL II JE SLOŽENI GLAGOLSKI OBLIK. TVORI SE OD POTENCIJALA I POMOĆNOG GLAGOLA BITI I GLAGOLSKOG PRIDJEVA RADNOG GLAGOLA KOJI SE MIJENJA.

Primjer:

            jednina:

1.l. bio bih stigao, bila bih stigla
2.l. bio bi stigao, bila bi stigla, bilo bi stiglo
3.l. bio bi stigao, bila bi stigla, bilo bi stiglo

            množina:

1.l. bili bismo stigli, bile biste stigle
2.l. bili biste stigli, bile biste stigle, bila biste stigla
3.l. bili bi stigli, bile bi stigle, bila bi stigla

U SAVREMENOM
JEZIKU
POTENCIJAL II
GOTOVO SE I
NE KORISTI.

ZAVRŠNI DIO  (8 min):

U završnom dijelu podijeliti učenicima lingvodidaktičke predloške sa zadatkom za pronađu i podvuku sve imperative i potencijale (podijeliti svakoj grupi isti predložak i podstaći ih na takmičarski rad: ko prije riješi zadatak treba da podigne signalnu zastavicu.)

Lingvodidaktički predložak:

Sutra se ide na dugo iščekivani izlet. Idu svi osim mene.
- Pođi, molim te, i ti s nama sutra! – kaže mi danas najbolja prijateljica, a ja ne znam šta bih rekla. Naravno, žao joj, sve bi dala da se ja predomislim. Žao je i meni, ali neka idu.
Zapravo, bila bih se i ja na to odlučila, da nije kako jeste. Ovako...?! Dobiti dvojku, ja odlikaš, a provoditi se na izletu – nije baš pametno. Ni pošteno – neka svi znaju! I ona bi postupila isto da je na mom mjestu. Zato putujte, dragi moji drugari! Nagradite sebe ako ste to zaslužili. Nije, dakako, kraj svijeta, ali mi to u ovom trenutku ne treba. Jednostavno, ne bih se dobro osjećala, ali nikad ni drugima ne bih zbog odlaska zamjerila. Zato, budite mirni i lijepo se provedite! Tako je – kako je, do neke nove prilike.


DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:

Za domaći rad napisati pet rečenica u potencijalu II









































Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.