PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Potencijal I
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
Pročitati učenicjma pjesmu iz udžbenika «Da
sam ja netko».
Postaviti sljedeća pitanja:
1. Zašto se u pjesmi ponavlja stih: Da sam ja
netko? Objasnite njegovo značenje.
2. Šta vam se u pjesmi najviše dopada?
3. Kakav bi bio svijet da si ti «netko»?
4. Možete li iz stihova ove pjesme odrediti
vrijeme radnje? (Ne možete.)
Ovim glagolima nije iskazano vrijeme vršenja glagolske radnje, nego
odnos glagolskog sadržaja prema stvarnosti.
GLAVNI
DIO (30 min):
Zalijepiti na tablu pano sa glagolskim
oblicima i navesti učenike da na primjerima iz pjesme odrede koji se glagolski
oblik najčešće pojavljuje.
(očekivani
odgovor: potencijal I)
Napisati naslov na tabli.
DEFINICIJA:
I potencijal I je glagolski način – ne iskazuje vrijeme. Njime označavamo MOGUĆNOST, ŽELJU, POGODBU da
se određena radnja vrši ili izvrši.
Potencijal
se još naziva i kondicional (pogodbeni način/mogući način).
TVORBA POTENCIJALA I:
Za razliku
od imperativa, potencijal I je složeni glagolski oblik i tvori se od nenaglašenog aoristnog oblika
pomoćnog glagola BITI i GLAGOLSKOG PRIDJEVA RADNOG glagola koji se mijenja.
Primjeri.
Šetala bih, ali nemam vremena. (želja)
Kad bi mogao, volio bi putovati. (želja)
Zar ne bismo mogli koji dinar prištedjeti.
(mogućnost)
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu dati nastavne listiće za vježbu
po grupama:
Nastavni listić 1: voljeti, misliti, pjevati,
raditi, čekati ç izmijenjaj ove riječi u potencijalu I
kroz sva lica jednine i množine.
Nastavni listić 2: čitati, galamiti, rušiti,
zviždati, crtati ç izmijenjaj ove riječi u potencijalu I
kroz sva lica jednine i množine.
Nastavni listić 3: vjerovati, govoriti, kuhati,
igrati, peći ç izmijenjaj ove riječi u potencijalu I
kroz sva lica jednine i množine.
Nastavni listić 4: obojiti, pokriti, skinuti,
rastaviti, leći ç izmijenjaj ove riječi u potencijalu I
kroz sva lica jednine i množine.
Nastavni listić 5: letjeti, skočiti, plivati,
otkinuti, baciti ç izmijenjaj ove riječi u potencijalu I
kroz sva lica jednine i množine.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Napisati 10 glagola u infinitivu i zatim ih
izmijenjati u potencijalu I kroz sva lica jednine i množine.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.