PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred:
Mjesec:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Prezent
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- navikavanje učenika na rad u parovima
-
razvijanje takmičarskog duha kod učenika
- razvijanje kod učenika interesovanja za
jezik
b) OBRAZOVNI: -
upoznavanje učenika sa prezentom
c)
FUNKCIONALNI: - razvijanje smisla za grupni i individualni rad
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
1. Koliko imamo vrsta riječi u bosanskome jeziku?
(10)
2. Kako ih dijelimo? (Dijelimo ih na
promjenljive i nepromjenljive.)
3. Koje su promjenljive, a koje nepromjenljive
vrste riječi?
promjenljive: nepromjenljive
imenice prijedlozi
zamjenice prilozi
pridjevi riječce
glagoli uzvici
brojevi veznici
4. Šta su onda glagoli? (Glagoli su
promjenljiva vrsta riječi koja označava radnju, stanje i zbivanje.)
GLAVNI DIO (30 min):
U našemu jeziku postoje prosta i složena
glagolska vremena. Mi ćemo danas govoriti o jednom prostom glagolskom obliku
koji se zove PREZENT.
5. Da li neko zna koje glagolsko vrijeme
označava prezent? (Sadašnje.)
6. A zašto je, pak, prezent prosti
glagolski oblik? (Zato što se tvori samo od svoje osnove i određenih
nastavaka.)
Primjeri: Dok
ja čitam knjigu, majka pravi ručak.
Mi
beremo jabuke, a roditelji piju kafu.
7. Možete li u ovim rečenicama prepoznati
prezent?
Definicija: Prezent je prost glagolski oblik koji se
tvori/gradi od prezentske osnove i određenih nastavaka, i
označava sadašnjost.
8. Kako ćemo dobiti prezentsku osnovu? (U
3. l. mn. Odbijemo nastavak za množinu):
Primjeri: u
primjeru čitam kada ga stavimo u 3. l. mn. = mi čitaju – odbije
se nastavak
-ju, -u ili -e i dobijemo prezentsku
osnovu = čita.
Sada ćemo se osvrnuti na nastavke. Koji su
to nastavci za prezent? (Imamo 3 vrste nastavaka za prezent.)
I grupa
nastavaka
jednina: množina:
l.1. m mo
2.l. š te
3.l. Æ ju
Primjeri:
čitam čitamo pričam pričamo
čitaš čitate pričaš pričate
čita čitaju priča pričaju
(Skrenuti
pažnju kako se dobija prezentska osnova.)
Za vježbu: KUHAM, SLUŠAM, IGRAM, GLEDAM.
II grupa
nastavaka
jednina: množina:
1.l.
em emo
2.l. eš ete
3.l.
e u
Primjeri:
pišem pišemo
pišeš pišete
piše pišu
Za vježbu: KAŽEM, BDIJEM, PUTUJEM,
LUDUJEM.
III grupa
nastavaka
jednina:
množina:
1.l. im imo
2.l.
iš ite
3.l. i e
Primjeri:
nosim nosimo
nosiš nosite
nosi nose
Za vježbu: STOJIM, BROJIM, MOLIM, VOLIM.
9. Dakle, šta možemo zaključiti? Zašto je
prezent prosti glagolski oblik? (Zato što se sastoji od samo jednog glagola
koji ima svoju prezentsku osnovu na koju se dodaju određeni nastavci.)
Shematski
prikaz:
PREZENT = prezentska osnova + nastavci
Napomenuti učenicima da se nastavci moraju
znati napamet, dok prezentsku osnovu treba znati objasniti kako se dobija.
ZAVRŠNI DIO (8 min):
Za dodatno vježbanje sa učenicima uzeti
primjere iz udžbenika i dodatne literature.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za zadaću učenicima zadati da napišu po 3
rečenice u kojima će biti glagol u prezentu i u sva tri lica. Neka odrede
prezentsku osnovu i tip nastavaka.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.