PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Pluskvamperfekt
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- navikavanje učenika na rad u parovima
-
razvijanje takmičarskog duha kod učenika
- razvijanje kod učenika interesovanja za
jezik
b) OBRAZOVNI: -
upoznavanje učenika sa pluskvamperfektom
c) FUNKCIONALNI:
- razvijanje smisla za grupni i individualni rad
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5. Kombinovani
čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura
...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa ponoviti sa učenicima
sve što su do sada naučili o glagolskim vremenima.
Ponoviti značenje i tvorbu:
- prezenta,
- aorista,
- imperfekta,
- perfekta.
GLAVNI
DIO (30 min):
Na početku glavnog dijela časa najaviti
učenicima da će se na ovom času upoznati sa još jednim prošlim glagolskim
vremenom koje se zove pluskvamperfekt. Napisati naslov nastavne jedinice na
tabli.
Iz udžbenika pročitati učenicima odlomak iz «Malog
princa» i zadati učenicima zadatak da u
tekstu pronađu sve glagolske oblike koje znaju.
Posebno izdvojiti sljedeće:
se
bilo slomilo
bio
sam se spremio
1. Koje je ovo, dakle, glagolsko vrijeme? (Pluskvamperfekt.)
Ovim
oblicima su znači izrečene radnje koje su se desile u prošlosti uporedo sa
nekom drugom prošlom radnjom ili prije neke druge prošle radnje.
Istvoremeno: dogodio
se kvar – nešto se bilo slomilo na motoru
Prije neke prošle radnje: bio sam se spremio – da
izvršim popravak.
DEFINICIJA:
PLUSKVAMPERFEKAT je glagolsko vrijeme kojim izričemo radnje koje su se
desile u prošlosti prije, za vrijeme ili poslije neke druge prošle radnje.
TVORBA PLUSKVAMPERFEKTA:
2. Kakav je pluskavamperfekt po načinu tvorbe? (DEFINICIJA: Po načinu tvorbe pluskvamperfekt je
SLOŽENI GLAGOLSKI OBLIK.)
TVORI SE OD PERFEKTA ILI IMPERFEKTA
POMOĆNOG GLAGOLA BITI I GLAGOLSKOG PRIDJEVA RADNOG .
Ovaj glagolski oblik se u bosanskome jeziku veoma
rijetko koristi i često se zamjenjuje perfektom.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu vježbati sa učenicima na
primjerima rečenica i na uočavanju i prepoznavanju pluskvamperfekta u rečenici.
Za grupni rad podijeliti učenicima lingvodidaktičke predloške.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Zadati
učenicima da napišu deset rečenica u pluskvamperfektu.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.