petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - PRIDJEVI - RWCT

Predmet: Bosanski, hrvatski i srppski jezik i književnost

Nastavnik:


Predmet: Priprema za čas iz Bosanskog, hvatskog i srpskog jezika i književnosti

Tema: Pridjevi (vrste i podjela) 




PRIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE

MOTIVACIJA

Značaj ove nastavne jedinice je višestruko. Učenici proširuju svoje zanje o pridjevima, spoznaju njihovu ulogu i značaj u svakodnevnoj komunikaciji (pridjevi kao faktor obogaćivanja jezičkog izraza).
Postoji više podjela pridjeva.

CILJEVI

Učenici proširuju i nadograđuju svoje znanje o vrstama riječi, posebno o pridjevima. Osnovni cilj je da se spozna značaj pridjeva u našem jeziku. Također ova nastavna jedinica ima uticaja na kreativno pismeno i usmeno izražavanje učenika i obogaćiavanje njihovog jezičkog iraza.

PREDUSLOVI

Da bi se ova nastavna jedinica uspješno realizirala potrebno je da učenici već posjeduju određeno  osnovno znanje o vrstama riječi, njihovoj podjeli, kao i neke osnovne karakteristike pridjeva

OCJENJIVANJE

U fazi razumijevanja značenja u kojoj će koristiti tehniku “Slagalica II”, nakon koje će izvršiti prezentaciju stečenih znanja, svaka grupa će dati prijedloge koje učenike treba ocijeniti i kako. Pored toga i u fazi refleksije u kojoj će biti korištena tehnika “Grozd” ocijeniti najaktivnije učenike.

RESURSI I UPRAVLJANJE VREMENOM

Za čas pripremiti dovoljno papira A3 i A4, flomastere, oznake na stolovima za grupisanje, otkucane ekspertne liste sa različitim pitanjima, pano sa crtežom stabla za grozdarenje, listovi stabla sa različitim vrstama pridjeva, ljepilo.

EVOKACIJA: 5’
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 30’
REFLEKSIJA: 10’

TEHNIKE: Grupni brainstorming, Slagalica II, Grozd

GRUPISANJE

Učenici će biti podijeljeni u pet grupa prema određenim pojmovima (podjela na opisne, prisvojne, gradivne, vremenske i mjesne pridjeve). Na stolovima će biti kartice sa ispisanim primjerima za svaku vrstu pridjeva po kojima će se učenici grupisati (npr.: CRVENE RUŽE, BAKINI KOLAČIĆI, ZLATNE RIBICE, DANAŠNJA LEKCIJA, LIJEVI DŽEP.



EVOKACIJA: 5’

Na tablu zalijepit plakat sa stablom (u kršnji su nacrtane velike jabuke, samo u jednoj je napisano sočna. Dati učenicima 3’ vremena da tehnikom “Oluje mozga” napišu u svoje sveske što više sličnih primjera. Nakon toga 2’ ostaviti da po jedan predstavnik iz svake grupe na crtežu dopišu flomasterima svoje primjere.
Provjeriti sa nekoliko pomoćnih pitanja da li su učenici povezali ove primjere s određenom vrstom riječi, i ukratko se podsjetiti i na ostale vrste riječi.

RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 30’


Učenicima dati zaduženja po grupama:

 1. grupa: opisni pridjevi (šta su opisni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve opisne pridjeve).

2. grupa: prisvojni pridjevi (šta su prisvojni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve prisvojne pridjeve).

3. grupa: gradivni pridjevi (šta su gradivni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve gradivne pridjeve).

4. grupa:  vremenski pridjevi (šta su vremenski pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve vremenske pridjeve).

5. grupa: mjesni pridjevi (šta su mjesni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve mjesne pridjeve).

Primjena tehnike “Slagalica II”: učenici čitaju svoje tekstove koji su različiti i koji sadrže pitanja koja treba da odgovore. Vrijeme predviđeno za čitanje teksta je 15’. Nakon čitanja teksta učenici prave zabilješke i odgovaraju na postavljena pitanja, vade primjere itd. Zatim se učenici razdvajaju u ekspertne grupe gdje razmatraju i usaglašavaju svoja pitanja i odgovore. Poslije ove aktivnosti  (vrijeme: 15’) se ponovo vraćaju u svoje matične grupe i tekst prezentiraju grupi, izveštavaju, postavljaju pitanja i daju odgovore.

REFLEKSIJA: 10’

Svaka grupa obrazlaže svoj dio teksta, na školskoj tabli lijepi zapisano ili nacrtano. Postavljaju pitanja. Nakon toga, prave na tabli zajednički (po grupama) jedan grozd koji će na kraju najbolje prezentirati rad svih grupa i dati jednu cjelinu ovoj nastavnoj jedinici.

ZAKLJUČIVANJE

Pridjevi su nesamostalne riječi koje stoje uz imenice i bliže određuju ono što imenice znače. Dijele se na dvije skupine: OPISNI (KVALITATIVNI) i ODNOSNI (RELACIJSKI) pridjevi. Relacijski pridjevi imaju dijele se na: PRISVOJNE (POSESIVNE), GRADIVNE (MATERIJALNE), VREMENSKE (TEMPORALNE) i MJESNE (LOKALNE) pridjeve.


POSLIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE

Učenicima na kraju dati upute gdje mogu pronaći više informacija o pridjevima (Gradska biblioteka, Internet, drugi udžbenici itd.).


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.