Nastavnik:
Predmet: Priprema za čas iz Bosanskog, hvatskog i
srpskog jezika i književnosti
Tema: Pridjevi (vrste i podjela)
PRIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE
MOTIVACIJA
Značaj ove nastavne jedinice je višestruko. Učenici proširuju svoje
zanje o pridjevima, spoznaju njihovu ulogu i značaj u svakodnevnoj komunikaciji
(pridjevi kao faktor obogaćivanja jezičkog izraza).
Postoji više podjela pridjeva.
CILJEVI
Učenici proširuju i nadograđuju svoje znanje o vrstama riječi,
posebno o pridjevima. Osnovni cilj je da se spozna značaj pridjeva u našem
jeziku. Također ova nastavna jedinica ima uticaja na kreativno pismeno i usmeno
izražavanje učenika i obogaćiavanje njihovog jezičkog iraza.
PREDUSLOVI
Da bi se ova nastavna jedinica uspješno realizirala potrebno je da
učenici već posjeduju određeno osnovno
znanje o vrstama riječi, njihovoj podjeli, kao i neke osnovne karakteristike
pridjeva
OCJENJIVANJE
U fazi razumijevanja značenja u kojoj će koristiti tehniku
“Slagalica II”, nakon koje će izvršiti prezentaciju stečenih znanja, svaka
grupa će dati prijedloge koje učenike treba ocijeniti i kako. Pored toga i u
fazi refleksije u kojoj će biti korištena tehnika “Grozd” ocijeniti
najaktivnije učenike.
RESURSI I UPRAVLJANJE VREMENOM
Za čas pripremiti dovoljno papira A3 i A4, flomastere, oznake na
stolovima za grupisanje, otkucane ekspertne liste sa različitim pitanjima, pano
sa crtežom stabla za grozdarenje, listovi stabla sa različitim vrstama
pridjeva, ljepilo.
EVOKACIJA: 5’
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 30’
REFLEKSIJA: 10’
TEHNIKE: Grupni brainstorming, Slagalica II, Grozd
GRUPISANJE
Učenici će biti podijeljeni u pet grupa prema određenim pojmovima
(podjela na opisne, prisvojne, gradivne, vremenske i mjesne pridjeve). Na
stolovima će biti kartice sa ispisanim primjerima za svaku vrstu pridjeva po
kojima će se učenici grupisati (npr.: CRVENE
RUŽE, BAKINI KOLAČIĆI, ZLATNE RIBICE, DANAŠNJA LEKCIJA, LIJEVI DŽEP.
EVOKACIJA: 5’
Na tablu zalijepit plakat sa stablom (u kršnji su nacrtane velike
jabuke, samo u jednoj je napisano sočna.
Dati učenicima 3’ vremena da tehnikom “Oluje mozga” napišu u svoje sveske što
više sličnih primjera. Nakon toga 2’ ostaviti da po jedan predstavnik iz svake
grupe na crtežu dopišu flomasterima svoje primjere.
Provjeriti sa nekoliko pomoćnih pitanja da li su učenici povezali
ove primjere s određenom vrstom riječi, i ukratko se podsjetiti i na ostale
vrste riječi.
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 30’
Učenicima dati zaduženja po grupama:
1. grupa: opisni pridjevi (šta su opisni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz
teksta sve opisne pridjeve).
2. grupa: prisvojni pridjevi (šta
su prisvojni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve prisvojne
pridjeve).
3. grupa: gradivni pridjevi (šta
su gradivni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve gradivne
pridjeve).
4. grupa: vremenski
pridjevi (šta su vremenski pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve
vremenske pridjeve).
5. grupa: mjesni pridjevi (šta su
mjesni pridjevi, šta označavaju, i izdvojiti iz teksta sve mjesne pridjeve).
Primjena tehnike “Slagalica II”: učenici čitaju svoje tekstove koji
su različiti i koji sadrže pitanja koja treba da odgovore. Vrijeme predviđeno
za čitanje teksta je 15’. Nakon čitanja teksta učenici prave zabilješke i
odgovaraju na postavljena pitanja, vade primjere itd. Zatim se učenici
razdvajaju u ekspertne grupe gdje razmatraju i usaglašavaju svoja pitanja i
odgovore. Poslije ove aktivnosti
(vrijeme: 15’) se ponovo vraćaju u svoje matične grupe i tekst
prezentiraju grupi, izveštavaju, postavljaju pitanja i daju odgovore.
REFLEKSIJA: 10’
Svaka grupa obrazlaže svoj dio teksta, na školskoj tabli lijepi
zapisano ili nacrtano. Postavljaju pitanja. Nakon toga, prave na tabli
zajednički (po grupama) jedan grozd koji će na kraju najbolje prezentirati rad
svih grupa i dati jednu cjelinu ovoj nastavnoj jedinici.
ZAKLJUČIVANJE
Pridjevi su nesamostalne riječi koje stoje uz imenice i bliže
određuju ono što imenice znače. Dijele se na dvije skupine: OPISNI
(KVALITATIVNI) i ODNOSNI (RELACIJSKI) pridjevi. Relacijski pridjevi imaju
dijele se na: PRISVOJNE (POSESIVNE), GRADIVNE (MATERIJALNE), VREMENSKE
(TEMPORALNE) i MJESNE (LOKALNE) pridjeve.
POSLIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE
Učenicima na kraju dati upute gdje mogu pronaći više informacija o
pridjevima (Gradska biblioteka, Internet, drugi udžbenici itd.).
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.