petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - SINTAGMA

PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:              Datum: __________

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Gramatika

Nastavna jedinica: Sintagma (pojam)


Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                        dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO  (7 min):

U uvodnom dijelu časa postaviti učenicima nekoliko kontrolnih pitanja:

1. Sjećate li se lekcije kada smo govorili o punoznačnim i nepunoznačnim riječim?

2. Šta smo rekli, kakve su to punoznačne riječi? (Riječi koje same mogu imati neku funkciju /službu/ u rečenici.)

3. Nevedite neki primjer: je li imenica majka, glagol, raditi, pridjev crven itd punoznačne riječi ili ne? (Jesu.)

4. Kakve su to nepunoznačne riječi? (To su riječi koje nemaju svoga pravog značenje i službu u rečenici dobijaju tek onda kada su u vezi sa nekom drugom riječi.)



GLAVNI DIO  (30 min):

U glavnom dijelu časa najaviti novu nastavnu jedinicu i ispisati njen naslov na tabli.

Zatim učenicima objasniti da sama punoznačna riječ ili spoj punoznačne riječi i nepunoznačne čini SINTAKSEMU.



DEFINICIJA: SINTAKSEMA  je najmanja jezička jezička jedinica unutar sintaksičke analize.

5. A da vidimo sada kako nastaju sintagme? (Sintagme nastaju udruživanjem dviju ili više sintaksema ç izdiktirati učenicima.)

SINTAGMA JE MANJA OD REČENICE.

SINTAGMA NIJE REČENICA.

6. Šta mislite, zašto sintagma  nije rečenica? (Zato što rečenica mora imati predikat, mora imati osobinu predikativnosti.)

SINTAGMA NIJE SPOJ SUBJEKTA I PREDIKATA, JER JE SPOJ SUBJEKTA I PREDIKATA REČENICA.

7 Da vidimo koje sve to sintagme imamo u uvodnoj rečenici:

            - moji roditelji,
            - roditelji i ja,
            - prošlog ljeta,
            - velikoj kući.

SINTAGMA, ZNAČI, NE SMIJE ISTOVREMENO IMATI U SEBI I SUBJEKAT I PREDIKAT.

SINTAGMA  MOŽE IMATI NAJMANJE DVIJE SINTAKESME.

GLAS è RIJEČ (SINTAKSEMA) è SINTAGMA è REČENICA è TEKST




ZA VJEŽBU:

1. Lijepa djevojka bere cvijeće.
2. Hrabar čovjek pomaže druguarima.
3. Glega me jednooki div.

ZAVRŠNI DIO  (8 min):

U završnom dijelu časa ponoviti sa učenicima najvažnije i još jednom provježbati na primjerima rečenica iz udžbenika izdvajanje sintagmi .

DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA


Za domaći rad zadati učenicima da napišu 15 sintagmi.














































































Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.