PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Sintagma (pojam)
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa postaviti učenicima nekoliko kontrolnih pitanja:
1. Sjećate li se lekcije kada smo govorili o punoznačnim i nepunoznačnim
riječim?
2. Šta smo rekli, kakve su to punoznačne riječi? (Riječi koje same mogu
imati neku funkciju /službu/ u rečenici.)
3. Nevedite neki primjer: je li imenica majka, glagol, raditi,
pridjev crven itd punoznačne riječi ili ne? (Jesu.)
4. Kakve su to nepunoznačne riječi? (To su riječi koje nemaju svoga
pravog značenje i službu u rečenici dobijaju tek onda kada su u vezi sa nekom
drugom riječi.)
GLAVNI
DIO (30 min):
U glavnom dijelu časa najaviti novu nastavnu jedinicu i ispisati njen
naslov na tabli.
Zatim učenicima objasniti da sama punoznačna riječ ili spoj punoznačne
riječi i nepunoznačne čini SINTAKSEMU.
DEFINICIJA: SINTAKSEMA je najmanja jezička jezička jedinica unutar
sintaksičke analize.
5. A da vidimo sada kako nastaju sintagme? (Sintagme nastaju
udruživanjem dviju ili više sintaksema ç izdiktirati učenicima.)
SINTAGMA JE MANJA OD REČENICE.
SINTAGMA NIJE REČENICA.
6. Šta mislite, zašto sintagma nije
rečenica? (Zato što rečenica mora imati predikat, mora imati osobinu
predikativnosti.)
SINTAGMA NIJE SPOJ SUBJEKTA I PREDIKATA, JER JE SPOJ SUBJEKTA I
PREDIKATA REČENICA.
7 Da vidimo koje sve to sintagme imamo u uvodnoj rečenici:
- moji roditelji,
- roditelji i ja,
- prošlog ljeta,
- velikoj kući.
SINTAGMA, ZNAČI, NE SMIJE ISTOVREMENO IMATI U SEBI I SUBJEKAT I
PREDIKAT.
SINTAGMA MOŽE IMATI NAJMANJE
DVIJE SINTAKESME.
GLAS è RIJEČ (SINTAKSEMA) è SINTAGMA è REČENICA è TEKST
ZA VJEŽBU:
1. Lijepa djevojka bere cvijeće.
2. Hrabar čovjek pomaže druguarima.
3. Glega me jednooki div.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu časa ponoviti sa učenicima najvažnije i još jednom
provježbati na primjerima rečenica iz udžbenika izdvajanje sintagmi .
DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA
Za domaći rad zadati učenicima da napišu 15 sintagmi.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.