PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Slog: dužina sloga (kratki i dugi slogovi)
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
Na prošlom času smo naučili koliko glasova ima bosanski jezik, kako se ti
glasovi dijele itd.
Postaviti učenicima sljedeća kontrolna pitanja:
1. Koliko glasova ima bosanski jezik? (30)
2. Kako se oni dijele? (Dijele se na tri skupine: vokali, konsonanti i
sonanti.)
3. Koliko imamo vokala? (5)
4. Koliko imamo sonanata? (8)
5. Koliko imamo konsonanata? (17)
6. Kako dijelimo konsonante? (Dijelimo ih na zvučne i bezvučne.)
7. Kakvi mogu biti vokali? (Dugi i kratki.)
GLAVNI
DIO (30 min):
U glavnom dijelu časa najaviti učenicima nastavnu jedinicu i ispisati njen
naslov na tabli.
8. Kada ste tek počinjali da čitate kako ste rastavljali i čitali riječi? (Na
slogove.)
9. Da li neko zna šta je to slog?
10. Da li mi glasove našeg jezika izgovaramo same? (Ne. Oni se najčešće
izgovaraju sa drugim glasovima.)
DEFINICIJA: Osnovna glasovna jedinica
koja se izgovara jednim artikulacionim pokretom (u jednom dahu) zove se SLOG.
Primjeri:
knji-ga,
ško-la,
ča-mac,
go-vo-ri-ti
pri-ča-ti
11. Šta uočavate u ovim riječima? (Vidimo naravno da se ove riječi
rastavljaju na samoglasniku.)
12. Šta iz toga možemo zaključiti?
SAMOGLSNIK JE NOSILAC SLOGA. SLOG NE MOŽE BITI AKO U NJEMU NEMA
SAMOGLASNIKA. SLOG SE MOŽE SASTOJATI OD DVA ILI VIŠE GLASOVA, ALI JEDAN OD TIH
GLASOVA OBAVEZNO MORA BITI SAMOGLASNIK.
Pogledajmo sljedeće primjere:
A-mir E-sad u-že
13. Šta uočavate u ovim primjerima? (Uočavamo da slog može biti i samo
jedan glas, ali taj glas mora biti samoglasnik, jer, kao što smo rekli,
samoglasnici su nositelji sloga.)
Zaključak: U svim ovim navedenim primjerima
slogovi se završavaju na samoglasnik, a slog koji se završava na
samoglasnik zove se OTVORENI SLOG.
DEFINICIJA: Slog koji se završava na
samoglasnik, zove se OTVORENI SLOG.
Da vidimo sljedeće primjere:
brat-stvo zlot-vor bor-ba zat-vor prit-vor
14. Kojim glasovima se završavaju slogovi u navedenim primjerima? (Suglasnicima.)
DEFINICIJA: Slog koji se završava na
suglasnik, zove se ZATVORENI SLOG.
Na prošlom času smorekli da samoglasnici mogu biti kratki i dugi. Sjetimo
se onih primjera:
Āmir Ăna
E sada to možemo primjeniti i na slogove. Prema dužini samoglasnika
određujemo i dužinu sloga:
čā-măc lĕp-tīr ū-žĕ tă-tă
15. Kako ćete rastaviti na slogove sljedeće riječi: sok, tok, voz, miš? (One
se i ne mogu rastaviti na slogove jer su to JEDNOSLOŽNE RIJEČI koje su i same
sastavljene od samo jednog sloga.)
Kada govorimo o rastavljanju riječi na slogove to je veoma značajno i iz
razloga što mogi od nas pravimo pravopisne
greške prilikoma rastavljanja riječi na kraju retka. Sada ćemo da
naučimo neka od pravila kako se riječi rastavljaju na kraju retka.
- Ova pravila objasniti učenicima iz udžbenika «Naš jezik» na
str. 23.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu časa vježbati sa učenicima na tabli rastavljanje
riječi na slogove, kao i rastavljanje riječi na kraju retka.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za domaći rad zadati učenicima da rastave na slogove sljedeće riječi:
prijatelj, užina, kućica, ljeto, knjiga, olovka, sunce, domoviva, selo,
Sarajevo
- rastaviti ih na slogove i odrediti koji su slogovi otvoreni, a koji
zatvoreni.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.