PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: „Sa djecom“, Svetozar Ćorović
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
razvijanje ljubavi i interesovanja
za književnost, razvijanje osjećaja za estetsko
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa novim knjževnim djelom i njegovim autorom,
usavršavanje učeničkog
usmenog i pismenog izražavanja i upoznavanje sa pojmom crtice
c) FUNKCIONALNI:
razvijanje sposobnosti zapažanja, razlikovanja; podsticanje stvaralačke mašte;
osposobljavanje učenika za iznošenje vlastitog kritičkog mišljenja, ali
i za uvažavanje
tuđeg i drugačijeg
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
6. Čas analize i ispravke
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2.
Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti,
sredstva i pomagala: tabla,
kreda, nastavna priprema, živa riječ
učenika i nastavnika, sveske...
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim
radovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (15 min):
Postaviti učenicima
nekoliko kontrolnih pitanja:
1. Nabrojte književne
rodove!
2. Koje su epske, koje
lirske, a koje dramske književne vrste?
3. Šta je to anegdota i
koje su njene osobine?
GLAVNI
DIO (35 min):
Najaviti nastavnu
jedinicu i učenicima izdiktirati definiciju crtice: Crtica je kraće prozno
djelo u kojem se sažeto opisuje događaj, kazuju misli i ispoljavaju jača
osjećanja. Završetak crtice je neočekivan. U njoj nema puno likova niti puno
događaja.
Zatim tečno i izražajno
čitam crticu „Sa djecom“, nakon čega slijedi interpretacija pomoću pitanja.
4. Ko je glavni lik ove
crtice?
5. Koji je događaj
opisan?
6. Kako drugi ljudi
gledaju na Ahmet-agu i njegovo igranje sa djecom? Potkrijepi citatima!
7. Da li je Ahmet-aga
zaista podjetinjio ili postoji neki drugi razlog njegovog druženja sa djecom?
8. Koje oblike kazivanja
imamo u ovoj crtici?
9. Šta o Ahmet-agi
saznajemo iz njegovih monologa? Potkrijepi
citatima!
10. Šta mislite koje je
glavno osjećanje u ovoj crtici?
11. Boji li se Ahmet-aga
samoće?
12. Da li je to jedan od
razloga zašto se igra sa djecom? Potkrijepi citatima!
13. Zašto Ahmet-agu
progoni misao da je iznevjerio svoje pretke?
14. Koji je s tim u vezi
strah prisutan kod Ahmet-age?
15. Kakav je Ahmet-aga
zapravo?
16. Kako on „kupuje“
djetinju ljubav i pažnju“
17. Da Ahmet-aga nije
iskren i brižan, da je grub, da li bi mogao pridobiti dječiju pažnju i
naklonost grošima i slatkišima?
18. Mislite li da su
mala djeca u stanju da osjete nečiju iskrenu ljubav i pažnju?
19. Da li je Ahmet-aga
bio iskren sa djecom?
20. Djeca su na kraju
opet odlazila svako svojoj kući, a Ahmet-aga je ostajao sam, nesretan i tužan.
Šta mislite zašto nije nikome govorio o svojoj tuzi?
21. Mislite li da bi u
sredini u kojoj je živio Ahmet-aga mogao naići na razumijevanje sredine što
nije oženjen ili bi ga i oni prekorili?
22. Kakva je sredina u
kojoj je živio Ahmet-aga?
Djeca dobivaju zadatak
da odrede temu i ideju koje ispisujem na tabli, a poslije zajednički biramo onu
koja najviše odgovara.
STILSKE FIGURE: epitet,
komparacija, onomatopeja - ispisujem na
tabli
STIL: Ahmet-agino
narječje – ikavica – rad na tekstu
KAKO JE PREDSTAVLJENA
AHMET-AGINA DRAMA: (monolozima, njegovim promišljanjima o sebi, o svom životu)
KAKO PISAC OSTVARUJE
DINAMIKU: (oposivanjem djece, njihovog pokreta i igre)
ZAŠTO JE KRAJ
NEOČEKIVAN? DA LI STE OČEKIVALI DA ĆE STARAC DA ZAPLAČE? ŠTA NAM TO GOVORI? –
(Govori nam koliko je velika Ahmet-agina bol i tuga zbog „propuštenog“ života.
U strahu da ne propusti život ženidbom i obavezama prema ženi i djeci,
Ahmet-aga nije ni slutio da će mladost jednog dana proći i da će se tek sada osjetiti
kao čovjek koji je život protraćio i ostao sam.)
ZAVRŠNI
DIO (5 min):
Ukratko ponoviti
najvažnije i zadati za dz da napišu sastav na temu „Jednog dana svi ćemo
ostariti“.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.