PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum:
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: «Sve moje cipele», Kemal Mahmutefendić
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti
- osposobljavanje za samostalni rad
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte,
sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja
Struktura 1. Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna
čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa ponoviti sa učenicima
književne rodove: epiku, liriku i dramatiku.
1. U koji književni rod spadaju pripovijetke? (U
epiku.)
Najaviti učenicima da će se na časku upoznati sa
jednim književnim djelom, jednom pripovijetkom bh. pisca.
GLAVNI
DIO (30 min):
U glavnom dijelu časa napisati naslov nastavne
jedinice na tabli i pristupiti izražajnom čitanju same pripovijetke.
Nakon čitanja ostaviti vremena da učenici sami
razmisle i srede utiske o priči i da iznesu svoja mišljenja koja dežurni
zapisničar zapisuje na tabli.
2. Šta bi bila tema ove priče? (Cipele)
3. Šta je po vama neobično u vezi sa ovom pričom:
a)
to što su cipele uzete za motiv priče ili
b) kako
se o njima priča?
4. Zatražiti od učenika da obrazlože odgovor.
5. U čemu je po vama ova priča slična BAJCI?
(Zato što sipele imaju ljudske osobine.)
6. Kako zovemo tu stilsku figuru u kojoj neživoj
prirodi dajemo osbine živih bića? (Personifikacija.)
7. RAD NA TEKSTU: PRONAĐITE U PRIČI MJESTA GDJE
CIPELE IMAJU LJUDSKE OSOBINE.
8. Zašto je pisac svojim cipelama dao
ljudske osobine:
a)
zato što je s njima drugovao u djetinjstvu i mladosti,
b) zato što ih je uvijek istinski
doživljavao kao žive ili
c)
zato što su ga kao zrelog čovjeka asocirale
(podsjećale) na prošlost?
9. Ko je u ovoj priči pripovjedač i u kojem licu
pripovijeda? (Pripovjedač je sam PISAC i on priča u 1. licu.)
10. Dakle, ovo je autobiografija. Šta je
autobiografija? (To je opisivanje vlastitog života.)
11. UPOREDIMO OVU PRIČU SA PRIČOM «GROMOVO
ĐULE». KOJE SU SLIČNOSTI U OVE DVIJE PRIČE? (I U JEDNOJ I U DRUGOJ PISAC PRIČA
SVOJU AUTOBIOGRAFIJU I VRAĆA SE U DJETINJSTVO DA OPIŠU NEKE DOGAĐAJE.
12. Šta opisuje Skender Kulenović u «Gromovom
đuletu»? (Opisuje jedno olujno veče.)
13. A šta opisuje Kemal Mahmutefendić u svojoj
priči? (Opisuje sve cipele od svog najranijeg djetinjstva pa do zrelih
godina koje je imao i sa kojima se morao rastati kada su postale stare i
iznošene.)
13A. Kako se zove način pripovijedanja kada se
pisac vraća u prošlost i opisuje neke prošle događaje? (Takvo pripovijedanje
zove se RETROSPEKTIVNO PRIPOVIJEDANJE
ili pripovijedanje unazad.)
14. U kojem vremenu se odvija glavni dio (zaplet)
priče? (U prošlom vremenu.)
15. A u kojem vremenu uvodni dio i rasplet (kraj)?
(U sadašnjem vremenu.)
16. u ovoj priči imamo dva dominantna motiva
cipela:
a) motiv radosnih
cipela i Rasporediti
učenike u grupe i dati im zadatak da jedni
b) motiv tužnih cipela. izdvoje dijelove gdje se su
cipele radosne, a gdje su
tužne.
17. Gdje završavaju sve stare sipele? (Na
smetljištu.)
18. Šta to smetljište predstavlja za te stare,
odbačene cipele? (GROBLJE, predstavlja njihovu smrt)
19. Da li nam to nešto više govori i o životu
samog pisca? Da li se i on kako koje njegove cipele «umiru» i on sve više
približava svojoj vlastitoj smrti? (Da. Upravo pisac govori o svojim
cipelicama koje je imao kao mali pa onda reda niz cipela kako je odrastao sve
do trenutka u kojem nam priča o tome s ciljem da ukaže ŽAL ZA PROHUJALIM
DJETINJSTVOM i sluti dolazak starosti i na kraju SMRTI.)
20. Zašto se na početku priče kao i na njenom
kraju pojavljuju ŽUTE CIPELE, zašto ne crvene, plave ili crne?
21. Na šta nas asocira žuta boja? (Na jesen, na
žuto lišće koja opada sa grana drveća.)
22. A šta simbolizira JESEN? (Jesen simbolizira
dolazak ZIME koja opet simolizira smrt, zamiranje prirode.)
23. Pa zašto se onda pisac odlučuje da kao
odrastao čovjek kupi sebi baš te žute cipele? (Zato što se osjeća umornim,
već dobrano ostarjelim čovjekom, koji polagano vehne kao i list na grani drveta
– to je zapravo priča o čovjeku koji predosjeća da se životu bliži kraj i da
dolazi smrt i zato se vraća u djetinjstvo da bi makar u mašti, ponesen svojim
sjećanjima ponovo mogao da obuje ovoje dječačke cipelice i da se osjeća kao
dijete.)
24. Pročitati učenicima sljedeći odlomak iz priče:
«O TIM CIPELAMA HOĆU DA VAM PRIČAM. ALI NE SAMO VAMA, NEGO I ONOM DJEČAKU,
KOJI JOŠ ŽIVI U MENI, KOJI JE SVOJE CIPELE DOŽIVLJAVAO KAO ŽIVA BIĆA, KAO
LIČNOSTI KOJE IMAJU SVOJE LICE I SVOJU DUŠU.»
(Prodiskutovati sa učenicima o poenti ovog
odlomka.)
ZAKLJUČAK: OVO
JE ZAPRAVO PRIČA O ODRASTANJU.
Jezičkostilske karakteristike:
25. Jednoj grupi učenika dati zadatak da u svoje
sveske za školski rad povade što je moguće više epiteta zajedno sa imenskim
riječima uz koje stoje, a drugoj grupi da pronađu i povade personifikacije.
(Dežurni zapisničar sve to zapisuje na tabli.)
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu ponoviti najvažnije o
pročitanom djelu i još jednom u cjelosti pročitati pripovijetku. (Ovaj put to
čine sami učenici.)
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.