nedjelja, 10. veljače 2019.

Nastavna priprema: SASTAVNE REČENICE


 PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT

Školska godina:          Razred: Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Gramatika

Nastavna jedinica: Nezavisnosložena rečenice: sastavna rečenica


Ciljevi časa: a) ODGOJNI: - razvijanje ljubavi prema jeziku i učenju
                         b) OBRAZOVNI: - učenje i primjena pravila o složenim rečenicama
                         c) FUNKCIONALNI: - razvijanje smisla za individualni i grupni rad

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni izvori,
sredstva i pomagala:  uždbenici, pano, nastavni listići, kreda, tabla, sveske


Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO (7min.)

U uvodnom dijelu ponoviti sa učenicima koristeći pano sve vrste podjela složene rečenice. Zatim najaviti nastavnu jedinicu i ispisati njen naslov na tabli.

GLAVNI DIO: (30 min.)

Ispisati rečenice na tabli:

1. Snijeg pada i pokriva zemlju.
2. Vode nije bilo, pa je vladala žeđ.
3. Most je bio srušen, te se nije moglo  preći.
4. Ne znam gdje stanuje, ni gdje radi.
5. Niti se trudila, niti je šta uradila.
6. Ona se dugo spremala, polahko oblačila, zatim stajala pred ogledalom, pa izašla napolje.
7. Bilo je neizdržljivo, sunce uprlo u vrh glave, hlada nema nigdje.

Zajedno sa učenicima podijeliti rečenice na njihove sastavne klauze i uočiti veznike između njih.

DEFINICIJA: SASTAVNE (KOPULATIVNE) REČENICE su vrsta nezavisnosloženih rečenica u kojima se klauze nalaze u naporednom ili istosmjernom odnosu, tj. rečenice koje kazuju radnje koje se mogu samostalno vršiti bez utjecaja jedne na drugu. Mogu biti VIŠESTRUKOSLOŽENE i JEDNOSTRUKOSLOŽENE. Također mogu biti EKSPLICITNE (sa veznicima) i IMPLICITNE (bez veznika). Pored veznika I, PA, TE, NI, NITI, klauze u sastavnoj rečenici mogu biti povezane i vezničkim prilogom ZATIM.

Ispisati sljedeće rečenice na tabli i ukazati učenicima na vezu među klauzama:

1. Stegao je jak mraz, sigurno će rijeke zalediti.
2. Brigada je izvršila postavljeni zadatak, i bit će odlikovana.
3. Bolestan je, te neće ići u školu.

Možemo primjetiti da se sve ove rečenice sastoje iz dvije klauze od kojih se druga prema  prvoj odnosi kao neki zaključak. Ovakve rečenice se nazivaju zaključne rečenice.

DEFINICIJA: ZAKLJUČNE (KONKLUZIVNE) REČENICE su vrsta sastavnih rečenica u kojima se u drugoj klauzi kazuje nešto što je prirodni zaključak iz onog što je rečeno prvom klauzom. Pored veznika I, TE,  klauze u zaključnim rečenicama mogu biti povezane i zaključnim riječcama i izrazima: DAKLE, S OBZIROM NA TO, STOGA, ZATO i sl.  Zaključna klauza se od prve uvijek odvaja zarezom.

Podijeliti nastavne listiće svakoj grupi sa različitim zadacima kako bih provjerila koliko su učenici shvatili novu lekciju.

ZAVRŠNI DIO (8 min.)

Ponoviti sa učenicima najbitnije o složenim rečenicama i zadati za domaću zadaću da napišu po šest sastavnih rečenica u kojima će biti zastupljeni sve spone među klauzama.














Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.