utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - IZRADA OSNOVNE TEHNIČKE DOKUMENTACIJE PRI MJERENJU


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTROTEHNIKA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
IZRADA OSNOVNE TEHNIČKE DOKUMENTACIJE PRI MJERENJU                                                                 
  
BROJ ČASA:

12.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 9. u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa izvještajima o mjerenju, iz čega se sastoji mjerni izvještaj, kako se kreira
Izraditi izvještaj o mjerenjuna osnovu izvršenog mjerenja
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu. Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa  izvještajima o mjerenju, iz čega se sastoje, kako se kreiraju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:   U svim oblastima ljudske djelatnosti postoje pravila i propisi koje treba poštovati. U tehnici također postoje  standardi i norme koje treba poštovati. Odgovori zašto?
GLAVNI DIO:  Mjerenje je skup operacija koje se vrše na objektu kako bi se odredile vrijednosti veličine koja se mjeri.  Postoje sljedeće vrste mjerenja:
Automatskim ili aktivnim mjerenjem se osim utvrđivanja stanja kontrolirane veličine vrši i automatsko upravljanje tj. promjena parametara koji utiču na proces kako bi se proces odvijao prema propisanim parametrima.
Pasivno mjerenje se izvodi nakon završene obrade dijelova ili izrade proizvoda. Rezultati pasivnog mjerenja nemaju uticaja na proces. 
Osnovnu tehnička dokumentacija pri mjerenju čine: zabilješke i izvještaj o mjerenju.
Pri mjerenju je neophodno voditi zabilješke na osnovu kojih se pišu izvještaji o mjerenju. Prije  mjerenja  potrebno je pripremiti  odgovarajuću  tabelu  za unos  rezultata  mjerenja.
Mjerenje se provodi u tri faze: planiranja mjerenja, mjerenje, izrada izvještaja o mjerenju.
Izvještaj o mjerenju mora da sadrži: naslov, zadatak mjerenja, opis mjerne metode, mjernu shemu, popis mjerne opreme, prikaz mjernih rezultata (tabelarno i grafički ako je više rezultata),  procjenu mjerne nesigurnosti (tačnosti mjerenja), zaključak, ime osobe koja je obavljala mjerenje, datum, vrijeme i mjesto mjerenja.
Za obavljanje svih mjerenja neophodno je posjedovati određena znanje i vještine iz oblasti mjerenja. Pri mjerenju je neophodno poznavati sljedeće: instrumenat za mjerenje, etalon, upravljanje i održavanje i umjeravanje prema propisima, softver (programe) i algoritam koji su dio mjernih uređaja, ograničenja i specijalne namjene, mjerne strategije - planiranje i vršenje mjerenja koja utiču na krajnji rezultat mjerenja, mjerni objekt koji je predmet mjerenja i stručan i kvalitetan pristup mjerenju.
Uraditi Vježbu 9. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.  Odgovoriti na pitanja  za Provjeru znanja u udžbeniku. Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.