utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - Izvršni uređaji-aktuatori


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTRONIKA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Izvršni uređaji-aktuatori


BROJ ČASA:
17
VJEŽBA/P.R.
Vježbe 13 i 14
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Uz prisustvo nastavnika vrše mjerenje pojedinih veličina u elektronici,analiziraju rad pojedinih signalnih urenaja uz primjenu očiglednih nastavnih sredstava i shema.
Prepoznaju osnovne elemente elektroničkog sistema i shvataju njihovu ulogu.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Koristi pojedine signalne urenaje i analizira signale u mehatroničkom sistemu.
Aktivnosti nastavnika:
Objašnjava učenicima važnost signalnih urenaja u zaštiti objekata, imovine. Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu granu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika.

SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodno gradivo kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:   
Aktuatori su uređaji koji pretvaraju električne ili fluidne ulaze u mehaničke izlaze, kao što su položaj, sila, ugao ili momenat.To su uređaji koji se nalaze između senzora i izvršnog elementa ili alata. Elektromehanički aktuatori su: DC motor,AC motor, koračni motor, tranzistorska i tiristorska pojačala,
elektromagnet, linearni motor. Ovi aktuatori se često nazivaju i elektromagnetni aktuatori. Elektromagnetni aktuatori pretvaraju energiju elektromagnetnog polja u mehaničku energiju
koja izaziva kretanje. Aktuatori koji koriste snagu fluida su:hidraulični i pneumatski. Hidraulični aktuatori koriste pritisak tekućine za pokteranje komponenti. Pneumatski aktuatori koriste pritisak zraka za pokretanje komponenti. Mikroaktuatori:piezoelektrični, magnetostriktivni, elektrohemijski, termalni i
memorijsko metalni. Piezoelektrični aktuatori koriste elektrostatički
pritisak kristala za pomak komponenti. Termalni aktuatori koriste toplotu za pomjeranje komponenti.
Nakon izvoženog gradiva potrebno je uraditi vježbe 13 i 14 u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO:

Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.