ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTRONIKA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Izvršni uređaji-aktuatori
BROJ
ČASA:
17
VJEŽBA/P.R.
Vježbe 13 i 14
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Uz prisustvo nastavnika
vrše mjerenje pojedinih veličina u elektronici,analiziraju
rad pojedinih signalnih urenaja uz primjenu očiglednih
nastavnih sredstava i shema.
Prepoznaju osnovne elemente elektroničkog sistema i
shvataju njihovu ulogu.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Koristi pojedine signalne
urenaje i analizira signale u mehatroničkom sistemu.
Aktivnosti nastavnika:
Objašnjava učenicima važnost
signalnih urenaja u zaštiti objekata, imovine. Priprema
očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu granu, vodeći
računa o mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodno
gradivo kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Aktuatori su uređaji koji
pretvaraju električne ili fluidne ulaze u mehaničke izlaze, kao što su
položaj, sila, ugao ili momenat.To su uređaji koji se nalaze između senzora i
izvršnog elementa ili alata. Elektromehanički aktuatori su: DC motor,AC
motor, koračni motor, tranzistorska i tiristorska pojačala,
elektromagnet, linearni
motor. Ovi aktuatori se često nazivaju i elektromagnetni aktuatori.
Elektromagnetni aktuatori pretvaraju energiju elektromagnetnog polja u
mehaničku energiju
koja izaziva kretanje.
Aktuatori koji koriste snagu fluida su:hidraulični i pneumatski. Hidraulični
aktuatori koriste pritisak tekućine za pokteranje komponenti. Pneumatski
aktuatori koriste pritisak zraka za pokretanje komponenti.
Mikroaktuatori:piezoelektrični, magnetostriktivni, elektrohemijski, termalni
i
memorijsko metalni. Piezoelektrični
aktuatori koriste elektrostatički
pritisak kristala za pomak
komponenti. Termalni aktuatori koriste toplotu za pomjeranje komponenti.
Nakon izvoženog gradiva
potrebno je uraditi vježbe 13 i 14 u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.