ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTRONIKA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Signalni
uređaju- senzori
BROJ
ČASA:
18
VJEŽBA/P.R.
Vježbe 15 i 16.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Ulogu i značaj senzora u mehatroničkom sistemu.
Rukovanje i održavanje aktuatorima.
Osnovna znanja iz mehanike, elektrotehnike i elektronike.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganje i demonstraciju nastavnika.
Samostalno analiziraju grafičke prikaze i modele koje je pripremio nastavnik.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika. Pruža
neophodnu pomoć učenicima pri
sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost rada. Priprema grafičke prikaze rada
pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na
pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u
slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Senzor je uređaj koji mjeri
fizički kvalitet i konvertuje (pretvara)
ga u signal kojeg može
očitavati posmatrač ili instrument.
Senzori služe za pretvaranje
neelektričnih veličina u električne
napone. A/D pretvarači su
elektronski sklopovi koji imaju široku
primjenu u elektronici,
računarstvu, a samim tim i u mehatronici.
Termistori su otpornici
kojima se vrijednost mijenje
prilikom promjene
temperature. Ugljično-tlačni otpornici rade
po principu
zbijanja zrnaca ugljene prašine. Optički senzori
blizine mogu biti: reed
senzori, induktivni, kapacitivni i optički.
Učenici treba da urade
vježbe 15 i 16 u dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.