ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTRONIKA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Mjerenje veličina u elektronici
BROJ
ČASA:
14
VJEŽBA/P.R.
Vježba:Rukovanje mjernim instrumentima i
vježbe 10 i 11 iz D.R.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Mjerenje veličina u elektronici. Razvijanje svijesti o značaju elektronike u životu čovjeka(TV, telefon,signalni
urenaji).Mjeriti veličine u elektronici,
montira,demontira i otklanja kvarove na raznim elektronskim uređajima.
Znati gradivo iz osmog
razreda, posebno dio vezan za elektroniku i
elektroničke elemente.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline.
Aktivnosti učenika:
Prepoznaju osnovne
elemente elektroničkog sistema i shvataju njihovu
ulogu.Uz prisustvo nastavnika vrše mjerenje pojedinih veličina
u elektronici i rade na vježbama 10 i 11 u dnevniku rada.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema elektroničke
elemente i upoznaje učenike s njihovom funkcijom i
montažom. Priprema mjerne instrumente, upoznaje učenike
s njima,obučava ih u očitavanju mjernih veličina i u uočavanju
grešaka u procesu mjerenja.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima
ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu
kroz razgovor i postavljanje pitanja.
Ponoviti znanje iz
elektronike u osmom razredu.
GLAVNI DIO: Mjerni instrumenti služe za neposredno mjerenje
električnih veličina kao što su: napon, struja, snaga, otpor, frekfrencija,
kapacitet i slično.Mjerni instrumenti mogu imati različite načine
djelovanja pa tako mogu biti:
-
Instrumenti sa pomičnim svitkom
-
Instrumenti sa pomičnim željezom
-
Elektrodinamički instrumenti i
-
Bimetalni instrumenti
Instrument za
mjerenje električne struje naziva se ampermetar.Mjerenje napona, ili potencijalne
razlike, vrši se voltmetrom.Mjerenje otpornosti vrši se mjernim uređajem koji
se zove ommmetar.Kako bi izračunali vrijednost stalnog otpornika koristimo se
tablicom za izračunavanje otpornosti.Električna
snaga mjeri se specijalnim instrumentima koji se nazivaju vatmetri.Električni
kapacitet je karakteristična veličina kondenzatora.
Radni
zadatak:
Vježba
10- Na
prazne linije ispod elektroničkih elemenata napišite njihove nazive!
Vježba 11:
1. Uz pomoć nastavnika uradite vježbu spajanja
ampermetra i voltmetra.
2. Napravite spoj izvora struje, malo provodnika
i otpornika.
a) Izvršite mjerenje ampermetrom i voltmetrom.
b) Izračunajte otpor pomoću Omovog zakona.
c) Odredite vrijednost otpornika pomoću tablice
za otpornost.
d) Izvršite mjerenje otpora i uporedite dobivene
vrijednosti
3.
Vatmetrom
izmjerite snagu nekog uređaja. Izmjerite vrijednosti jačine struje i napona
kod istog uređaja i izračunajte vrijednost snage pomoću formule:
P= U x I
4.
Spojite par
dioda i uz pomoć avometra zaključite da li će struja prolaziti kroz taj sloj.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike na narednu
nastavnu
jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.