utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - Mjerenje veličina u elektronici


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTRONIKA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Mjerenje veličina u elektronici


BROJ ČASA:
14
VJEŽBA/P.R.
Vježba:Rukovanje mjernim instrumentima i vježbe 10 i 11 iz D.R.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Mjerenje veličina u elektronici. Razvijanje svijesti o značaju elektronike u životu čovjeka(TV, telefon,signalni urenaji).Mjeriti veličine u elektronici, montira,demontira i otklanja kvarove na raznim elektronskim uređajima.
Znati gradivo iz osmog razreda, posebno dio vezan za elektroniku i  elektroničke elemente.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline.
Aktivnosti učenika:
Prepoznaju osnovne elemente elektroničkog sistema i shvataju njihovu ulogu.Uz prisustvo nastavnika vrše mjerenje pojedinih veličina u elektronici i rade na vježbama 10 i 11 u dnevniku rada.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema elektroničke elemente i upoznaje učenike s njihovom funkcijom i montažom. Priprema mjerne instrumente, upoznaje učenike s njima,obučava ih u očitavanju mjernih veličina i u uočavanju grešaka u procesu mjerenja.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu  nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
                        Ponoviti znanje iz elektronike u osmom razredu.
GLAVNI DIO:   Mjerni instrumenti služe za neposredno mjerenje električnih veličina kao što su: napon, struja, snaga, otpor, frekfrencija, kapacitet i slično.Mjerni instrumenti mogu imati različite načine djelovanja  pa tako mogu biti:
-        Instrumenti sa pomičnim svitkom
-        Instrumenti sa pomičnim željezom
-        Elektrodinamički instrumenti i
-        Bimetalni instrumenti
Instrument  za mjerenje električne struje naziva se ampermetar.Mjerenje napona, ili potencijalne razlike, vrši se voltmetrom.Mjerenje otpornosti vrši se mjernim uređajem koji se zove ommmetar.Kako bi izračunali vrijednost stalnog otpornika koristimo se tablicom za izračunavanje otpornosti.Električna snaga mjeri se specijalnim instrumentima koji se nazivaju vatmetri.Električni kapacitet je karakteristična veličina kondenzatora.
Radni zadatak:
Vježba 10- Na prazne linije ispod elektroničkih elemenata napišite njihove nazive!
Vježba 11:
1.      Uz pomoć nastavnika uradite vježbu spajanja ampermetra i voltmetra.
2.      Napravite spoj izvora struje, malo provodnika i otpornika.
a)      Izvršite mjerenje ampermetrom i voltmetrom.
b)      Izračunajte otpor pomoću Omovog zakona.
c)      Odredite vrijednost otpornika pomoću tablice za otpornost.
d)      Izvršite mjerenje otpora i uporedite dobivene vrijednosti
3.      Vatmetrom izmjerite snagu nekog uređaja. Izmjerite vrijednosti jačine struje i napona kod istog uređaja i izračunajte vrijednost snage pomoću formule:
 P= U x I
4.      Spojite par dioda i uz pomoć avometra zaključite da li će struja prolaziti kroz taj sloj.

ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu
                                 jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.