ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
OSNOVNI ELEMENTI
PNEUMATSKIH SISTEMA, PRIMJENA PNEUMATSKIH SISTEMA
BROJ
ČASA:
6.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 4. u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži,
zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Upoznati
se sa karakteristikama pneumatskog upravljanja, podjelom pneumstkog sistema i
primjenom pneumatskih sistema
Znati šta je pneumatski sistem, razumjeti razliku i
sličnosti između pneumatskih i hidrauličnih sistema, shvatiti koji su
elementi pneumatskih sistema.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno
dolaze do određenih zaključaka. Upoznavanje sa karakteristikama pneumatskog
upravljanja, podjelom pneumstkog sistema i primjenom pneumatskih sistema
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO: Uvodni dio časa realizirati kroz razgovor: Šta
su aktuatori? Da li su pneumatski sistemi aktuatori? Objasni!
GLAVNI
DIO: Pneumatika kao radni medij koristi stišljivi
plin, najčešće zrak.
Zadaci pneumatskog sistema mogu uključivati pretvaranje, prenos i upravljanje
energijom. U gornjoj shemi je
predstavljeno pretvaranje mehaničke energije u energiju zraka pod pritiskom koji se
pohranjuje u spremnik zraka. Kroz pneumatsku razvodnu mrežu zrak se dovodi u
donji blok u kojem se vrši obrnuto pretvaranje energije. U pneumatskom
sistemu energija zraka se pretvara u koristan mehanički rad. Taj sistem obuhvata komponente koje upravljaju smijerom
strujanja, protokom i pritiskom zraka, kao i komponente koje vrše pretvaranje
energije. Elementi pneumatskog sistema mogu se prema funkciji podijeliti na: elemente
za proizvodnju i razvod zraka, elemente za pripremu zraka, izvršne elemente, upravljačke
elemente, upravljačko-signalne elemente i pomoćne elemente.
Elementi
za proizvodnju i razvod zraka
imaju zadatak potrošačima osigurati potrebne količine zraka pod pritiskom
odgovarajućih parametara (kompresor, spremnik, cjevovodi).
Elementi
za pripremu zraka obavljaju
pripremu zraka, što uključuje čišćenje, podmazivanje i regulaciju pritiska
(filter, mazalica, regulator pritiska).
Izvršni
elementi su elementi koji
obavljaju mehanički rad (cilindri, motori).
Upravljački
elementi (ventili)
upravljaju informacijama (signalima) i tokovima energije. Upravljanje može
biti u potpunosti pneumatsko. Najčešće se izvode u kombinaciji sa drugim
medijem i elementima (električno).
Upravljačko-signalni elementi imaju zadatak prihvatati informacije o
stanju sistema (senzori, indikatori).
Pomoćni elementi ispunjavaju različite dodatne funkcije (npr. priključne ploče, prigušivači buke, brojači itd.).
Pneumatski sistemi se najviše koriste u tzv. maloj
automatizaciji. Sigurnosni ventil je ventil koji se automatski otvara pri
određenom pritisku. Osnovna mu je namjena da spriječi nastanak pritiska u
nekoj posudi koji bi mogao prouzrokovati havariju te posude ili cijelog
postrojenja.
Uraditi vježbu 4. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI
DIO: Ponoviti obrađene sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne
učenike. Odgovoriti na pitanja za
Provjeru znanja u udžbeniku. Najaviti
i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.