utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - OSNOVNI ELEMENTI PNEUMATSKIH SISTEMA, PRIMJENA PNEUMATSKIH SISTEMA


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
OSNOVNI ELEMENTI PNEUMATSKIH SISTEMA, PRIMJENA PNEUMATSKIH SISTEMA     
                                  
BROJ ČASA:

6.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 4. u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznati se sa karakteristikama pneumatskog upravljanja, podjelom pneumstkog sistema i primjenom pneumatskih sistema
Znati šta je pneumatski sistem, razumjeti razliku i sličnosti između pneumatskih i hidrauličnih sistema, shvatiti koji su elementi pneumatskih sistema.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznavanje sa karakteristikama pneumatskog upravljanja, podjelom pneumstkog sistema i primjenom pneumatskih sistema
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Uvodni dio časa realizirati kroz razgovor: Šta su aktuatori? Da li su pneumatski sistemi aktuatori? Objasni!
GLAVNI DIO:   Pneumatika kao radni medij koristi stišljivi plin, najčće zrak.  Zadaci pneumatskog sistema mogu uključivati pretvaranje, prenos i upravljanje energijom.  U gornjoj shemi je predstavljeno pretvaranje mehaničke energije u energiju zraka pod pritiskom koji se pohranjuje u spremnik zraka. Kroz pneumatsku razvodnu mrežu zrak se dovodi u donji blok u kojem se vrši obrnuto pretvaranje energije. U pneumatskom sistemu energija zraka se pretvara u koristan mehanički rad. Taj sistem obuhvata komponente koje upravljaju smijerom strujanja, protokom i pritiskom zraka, kao i komponente koje vrše pretvaranje energije. Elementi pneumatskog sistema mogu se prema funkciji podijeliti na: elemente za proizvodnju i razvod zraka, elemente za pripremu zraka, izvršne elemente, upravljačke elemente, upravljačko-signalne elemente i pomoćne elemente.
Elementi za proizvodnju i razvod zraka imaju zadatak potrošačima osigurati potrebne količine zraka pod pritiskom odgovarajućih parametara (kompresor, spremnik, cjevovodi).
Elementi za pripremu zraka obavljaju pripremu zraka, što uključuje čišćenje, podmazivanje i regulaciju pritiska (filter, mazalica, regulator pritiska).
Izvršni elementi su elementi koji obavljaju mehanički rad (cilindri, motori).
Upravljački elementi (ventili) upravljaju informacijama (signalima) i tokovima energije. Upravljanje može biti u potpunosti pneumatsko. Najčešće se izvode u kombinaciji sa drugim medijem i elementima (električno).
Upravljačko-signalni elementi imaju zadatak prihvatati informacije o stanju sistema (senzori, indikatori).
Pomoćni elementi ispunjavaju različite dodatne funkcije (npr. priključne ploče, prigušivači buke, brojači itd.).
Pneumatski sistemi se najviše koriste u tzv. maloj automatizaciji. Sigurnosni ventil je ventil koji se automatski otvara pri određenom pritisku. Osnovna mu je namjena da spriječi nastanak pritiska u nekoj posudi koji bi mogao prouzrokovati havariju te posude ili cijelog postrojenja.
  Uraditi vježbu 4. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO:  Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.  Odgovoriti na pitanja za Provjeru znanja u udžbeniku.  Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu. 
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.