ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
VEZE IZMEĐU
KARAKTERISTIČNIH VELIČINA HIDRAULIČNO-PNEUMATSKIH SISTEMA
BROJ
ČASA:
7.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 5 i Vježba 6 u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži,
zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Upoznati se sa prednostima i nedostacima
hidrauličnih i pneumatskih sistema i korištenjem tih sistema
Shvatiti
i razumjeti prednosti i nedostatke
hidrauličnih i pneumatskih sistema
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo
prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju
se sa prednostima i nedostacima
hidrauličnih i pneumatskih sistema i korištenjem tih sistema.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO:
Realizirati uvodni dio časa kroz
pitanje: Mogu li pneumatski i hidraulički sistemi raditi neovisno i izolovano
od tehničkih disciplina kao što su elektrotehnika i automatika? Zašto?
GLAVNI
DIO: Prednosti hidrauličnih sistema: prenos velikih sila sa
uređajima malih dimenzija, velika gustoća snage po zapremini, jednostavnost
pretvaranja energije medija u mehanički rad, mala inercija, automatsko
prilagođavanje potrebne sile, promjena brzine, brzine okretanja, sila i
momenata, jednostavna kontrola svih parametara uz pomoć mjernih uređaja,
jednostavna promjena smjera kretanja, jednostavno pretvaranje rotacionog u
pravolinijsko kretanje i obrnuto, jednostavno podmazivanje i odvođenje
toplote, podmazivanje elemenata uz pomoć radne tekućine, mogućnost
automatizacije pogona, mogućnost ugradnje standardiziranih elemenata,
konstruktivna sloboda kod slaganja elemenata i uređaja u prostoru, moguće
pokretanje pod punim opterećenjem, moguće velike ali i ekstremno niske
brzine.
Prednosti
pneumatskih sistema su: sigurnost – nema opasnosti od požara i eksplozije, brzina – radni elementi imaju standardne
brzine kretanja, jednostavan prenos
energije cjevovodima, skladištenje
medija – u spremnicima koji se mogu i prenositi, neosjetljivost na preopterećenje: elementi
se mogu opteretiti do zaustavljanja, neosjetljivost
na temperaturu: sa dehidriranim zrakom raspon radnih temperatura je od –200C
do +700C (maksimalno oko 2000C), neosjetljivost na radijaciju, magnetno i električno polje, zagađenost atmosfere, moguća kontinuirana
promjena brzine aktuatora,čistoća medija, jednostavno održavanje sistema: elementi
visoko standardizovani, mala težina elemenata.
Za prenos velikih
sila i momenta, koriste se hidraulični sistemi. Za prenos manjih sila i
momenta, koriste se pneumatski i
električni sistemi. Za prenos informacija i upravljanje koriste se
fluidni (pneumatski, hidraulični) i elektronski sistemi.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.