utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - VEZE IZMEĐU KARAKTERISTIČNIH VELIČINA HIDRAULIČNO-PNEUMATSKIH SISTEMA


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
VEZE IZMEĐU KARAKTERISTIČNIH VELIČINA HIDRAULIČNO-PNEUMATSKIH SISTEMA


BROJ ČASA:

7.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 5 i Vježba 6 u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznati se sa prednostima i nedostacima hidrauličnih i pneumatskih sistema i korištenjem tih sistema
Shvatiti i razumjeti prednosti i nedostatke  hidrauličnih i pneumatskih sistema
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa  prednostima i nedostacima hidrauličnih i pneumatskih sistema i korištenjem tih sistema.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
 Realizirati uvodni dio časa kroz pitanje: Mogu li pneumatski i hidraulički sistemi raditi neovisno i izolovano od tehničkih disciplina kao što su elektrotehnika i automatika? Zašto?
GLAVNI DIO:    Prednosti hidrauličnih sistema: prenos velikih sila sa uređajima malih dimenzija, velika gustoća snage po zapremini, jednostavnost pretvaranja energije medija u mehanički rad, mala inercija, automatsko prilagođavanje potrebne sile, promjena brzine, brzine okretanja, sila i momenata, jednostavna kontrola svih parametara uz pomoć mjernih uređaja, jednostavna promjena smjera kretanja, jednostavno pretvaranje rotacionog u pravolinijsko kretanje i obrnuto, jednostavno podmazivanje i odvođenje toplote, podmazivanje elemenata uz pomoć radne tekućine, mogućnost automatizacije pogona, mogućnost ugradnje standardiziranih elemenata, konstruktivna sloboda kod slaganja elemenata i uređaja u prostoru, moguće pokretanje pod punim opterećenjem, moguće velike ali i ekstremno niske brzine.
Prednosti pneumatskih sistema su: sigurnost – nema opasnosti od požara i eksplozije,  brzina – radni elementi imaju standardne brzine kretanja,  jednostavan prenos energije cjevovodima,  skladištenje medija – u spremnicima koji se mogu i prenositi,  neosjetljivost na preopterećenje: elementi se mogu opteretiti do zaustavljanja,  neosjetljivost na temperaturu: sa dehidriranim zrakom raspon radnih temperatura je od –200C do +700C (maksimalno oko 2000C),  neosjetljivost na radijaciju,  magnetno i električno polje,  zagađenost atmosfere, moguća kontinuirana promjena brzine aktuatora,čistoća medija,  jednostavno održavanje sistema: elementi visoko standardizovani, mala težina elemenata.
Za prenos velikih sila i momenta, koriste se hidraulični sistemi. Za prenos manjih sila i momenta, koriste se pneumatski i  električni sistemi. Za prenos informacija i upravljanje koriste se fluidni (pneumatski, hidraulični) i elektronski sistemi.
Uraditi Vježbe 5. i 6. iz Dnevnika rada.
ZAVRŠNI DIO:  
Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Odgovoriti na pitanja iz udžbenika  - Provjera znanja. Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu. 
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.