ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PRAKTIČNI
RAD 1.
BROJ
ČASA:
8.
VJEŽBA/P.R.
IZRADA ROBOTA NA HIDRAULIČNI ILI PNEUMATSKI POGON
TIP SATA:
Praktičan rad
OBLICI RADA:
Rad u grupi ili parovima
NASTAVNE METODE:
Metoda pokazivanja, metoda razgovora
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, alat i materijal za
praktičan rad
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Stvarati radne navike, učiti se organiziranom
pristupu radu, razvijati naviku za rad u grupi, razvijati želju ka
eksperimentisanju, pomagati drugima pri radu
Upoznavanje
načela rada pneumstkih i hidrauličnih pogona
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo
prate upute nastavnika. Postavljaju pitanja, međusobno komuniciraju tiho
tokom realizacije praktičnog rada. Pažljivo prate izlaganja nastavnika.
Samostalno dolaze do određenih zaključaka.
Aktivnosti nastavnika:
Prati učenički rad. Prati kako rukuju
alatom, materijalom, kako spajaju elemente. Daje upute. Pomaže učenicima.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO: Organizirati rad u
grupama ili parovima, pripremiti radno mjesto i potreban materijal
GLAVNI
DIO: Zbog
mogućnosti jednostavnog rukovanja, u modelima školskih robota primjenjuje se
pneumtski pogon. I pneumatski i hidraulični pogon sastoje se od kompresora,
spojnih cijevi, ventila i izvršnog cilindra ispunjenih tekućinom (kod
hidrauličnih pogona) ili plinom (kod pneumatskih pogona). Princip rada
zasniva se na načelu prenosa sile kroz tekućinu (kod hidrauličnih pogona) tj.
kroz plin (kod pneumatskih pogona). Kod hidrauličnog pogona kao tekućina se
najčešće koristi mineralno ulje, a kod pneumatskog najčešće zrak. Hidraulični
pogon može ostvariti mnogo veću snagu i preciznost kretanja u odnosu na
pneumatski.
Zadatak: Spoji
dijelove kao na slici.
Za radne cilindre mogu se koristiti šprice. Potreban materijal: 2
šprice i plastična, savitljiva cijev.
Važno je da cijev dobro naliježe na otvor šprice.
Kao
tekućinu koristiti prvi put zrak, zabilježiti zapažanja pokretanja klipa u cilindru
5. Drugi put koristiti kao radni medij vodu i zabilježiti zapažanje vezano za
pokretanje klipa u cilindru 5. Koji pogon ima veću snagu: hidraulični ili
pneumatski? Na osnovu čega to zaključuješ?
ZAVRŠNI
DIO: Ocijeniti učeničke radove. Pospremiti radno mjesto,
odložiti alat, očistiti kabinet za tehničku kulturu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.