utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - PRAKTIČNI RAD 1.


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PRAKTIČNI RAD 1.


BROJ ČASA:
8.
VJEŽBA/P.R.
IZRADA ROBOTA NA HIDRAULIČNI ILI PNEUMATSKI POGON
TIP SATA:
Praktičan rad
OBLICI RADA:
Rad u grupi ili parovima
NASTAVNE METODE:
Metoda pokazivanja, metoda razgovora
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, alat i materijal za praktičan rad
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Stvarati radne navike, učiti se organiziranom pristupu radu, razvijati naviku za rad u grupi, razvijati želju ka eksperimentisanju, pomagati drugima pri radu
Upoznavanje načela rada pneumstkih i hidrauličnih pogona
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate upute nastavnika. Postavljaju pitanja, međusobno komuniciraju tiho tokom realizacije praktičnog rada. Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka.
Aktivnosti nastavnika:
Prati učenički rad. Prati kako rukuju alatom, materijalom, kako spajaju elemente. Daje upute. Pomaže učenicima.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Organizirati rad u grupama ili parovima, pripremiti radno mjesto i potreban materijal
GLAVNI DIO:    Zbog mogućnosti jednostavnog rukovanja, u modelima školskih robota primjenjuje se pneumtski pogon. I pneumatski i hidraulični pogon sastoje se od kompresora, spojnih cijevi, ventila i izvršnog cilindra ispunjenih tekućinom (kod hidrauličnih pogona) ili plinom (kod pneumatskih pogona). Princip rada zasniva se na načelu prenosa sile kroz tekućinu (kod hidrauličnih pogona) tj. kroz plin (kod pneumatskih pogona). Kod hidrauličnog pogona kao tekućina se najčešće koristi mineralno ulje, a kod pneumatskog najčešće zrak. Hidraulični pogon može ostvariti mnogo veću snagu i preciznost kretanja u odnosu na pneumatski.
Zadatak: Spoji dijelove kao na slici.
Za radne cilindre mogu se koristiti šprice. Potreban materijal: 2 šprice i plastična, savitljiva cijev.
Važno je da cijev dobro naliježe na otvor šprice.
Kao tekućinu koristiti prvi put zrak, zabilježiti zapažanja pokretanja klipa u cilindru 5. Drugi put koristiti kao radni medij vodu i zabilježiti zapažanje vezano za pokretanje klipa u cilindru 5. Koji pogon ima veću snagu: hidraulični ili pneumatski? Na osnovu čega to zaključuješ?
ZAVRŠNI DIO:  Ocijeniti učeničke radove. Pospremiti radno mjesto, odložiti alat, očistiti kabinet za tehničku kulturu.
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.