utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - VEZA IZMEĐU GLAVNIH ELEMENATA ELEKTROMOTORNOG POGONA – ELEKTROMOTOR I RADNI MEHANIZAM


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-ELEKTROTEHNIKA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
VEZA IZMEĐU GLAVNIH ELEMENATA ELEKTROMOTORNOG POGONA – ELEKTROMOTOR I RADNI MEHANIZAM      


BROJ ČASA:

9.
VJEŽBA/P.R.
Vježba 7. u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa pojmom elektromehaničkog sistema, razumijevanje spojnih elemenata elektromotora sa radnim mehanizmom
Razumjeti šta je to elektromehanički sistem, šta radni mehanizam i elektromotor, te spojne elemente elektromotora sa radnim mehanizmom
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa pojmom elektromehaničkog sistema, razumijevanje spojnih elemenata elektromotora sa radnim mehanizmom.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:   Većina elektromotora radi na principu elektromagnetne indukcije. Prisjetite se i objasnite šta je to megnetna indukcija.
GLAVNI DIO:    Elektromehanički sistem je sistem koji se sastoji iz najmanje jednog električnog i jednog mehaničkog sistema koji su vezani elektromagnetnim poljem putem kojega se ostvaruje njihovo međusobno djelovanje. Kao rezultat međudjelovanja ostvaruje se prelaz energije iz električnog u mehanički sistem ili obratno.
Za pretvaranje energije neophodno je mehaničko kretanje. Elektromehanički sistem za pretvaranje električne energije u mehaničku zbog izvršenja korisnog rada sastoji se od:  Radnog mehanizma – mašine koja obavljaju rad, Mehaničkih spojnih elemenata i prenosnika koji spajaju radni mehanizam i elektromotor (spojnice, remenici, zupčanici), Elektromotora koji daje mehaničku energiju radnom mehanizmu, Uređaja za napajanje, upravljanje i priključivanje na električnu mrežu.
Radni mehanizmi (mašine) obavljaju koristan mehanički rad upotrebom mehaničke energije dobivene od pogonske mašine ili pretvaraju mehaničku energiju pogonske  mašine u drugu vrstu energije (alatne mašine, dizalice, transporteri, ventilatori, pumpe, kompresori, elektrogeneratori, itd.).
Pogonske mašine pretvaraju različite vrste energije (mehanička energija vode, toplotna energija plina ili pare, kinetička energija plina, električna energija, nuklearna energija) u mehaničku energiju, potrebnu za obavljanje mehaničkog rada sa što manje gubitaka energije. Pogonske mašine su motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, parne mašine, toplotne turbine, hidraulični motori, pneumatski motori, elektromotori i reaktivni motori.
Mehanički spojni elemenati i prenosnici su uređaji posebne vrste, koji se upotrebljavaju kao posrednici između pogonskih i radnih mašina, pri čemu mehaničku energiju pogonske mašine prilagođavaju potrebama njenog korištenja u radnoj mašini (prenos kretanja, sile, momenta, smjera i karakteristike kretanja, itd.).
Elektromotor pretvara električnu energiju u mehanički rad. Elektromotori uglavnom rade na principu elektromagnetne indukcije, mada postoje i elektromotori koji rade na principu elektrostatičkih sila i drugih električnih efekta.
Uraditi Vježbu 7. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO:  Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.  Odgovoriti na pitanja za provjeru znanja u udžbeniku.  Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu. 
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.