1. Položaj i
prirodno-geografska obilježja Australije
2. Društveno-geografska obilježja Australije
3. Okeanija
4. Arktik i Antarktik
2. Društveno-geografska obilježja Australije
3. Okeanija
4. Arktik i Antarktik
I
Pismena priprema iz geografije
Razred: VIII
Nastavna tema:
Australija i Okeanija
Nastavna jedinica: Položaj i prirodno-geografska obilježja Australije
Tip časa: Obrada
novog gradiva
Cilj časa:
Upoznavanje učenika s prirodno-geografskim obilježjima Australije; razvijati
kod učenika sposobnost uočavanja, mišljenja i zaključivanja; poticati
sposobnost kreativnog učenja
Oblici rada:
frontalni, individualni oblik rada i interaktivno učenje
Nastavne metode:
metoda razgovora, metoda rada sa tekstom
Nastavna sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije, geografski
atlasi, TV, računar, tabla, olovke u boji, čart papir, kartice za grupisanje
učenika
Struktura nastavnog časa:
Uvodni dio: 5
minuta
U ovom dijelu časa koristiti tehniku „oluja mozga“, gdje će
učenici iznositi svoje asocijacije o Australiji (najmanji kontinet, smješten na
južnoj polulopti, jedinstven životinjski svijet, koala, eukaliptus...)
Glavni dio: 30
minuta
U ovom dijelu časa realizovat će se nastavna jedinica putem nastavnikova
mini predavaja, te aktivnog učešća učenika u radu sa geografskom kartom,
atlasom i udžbenikom.
Nakon izlaganja učenici će se grupisati na osnovu raspoloženja smajlija
(ljutko, smješko, ravnodušan...). Formirat ćemo pet grupa, prema radnim zadacima.
Svi učenici
sa istim smajlijem sjedaju za jedan sto. Stolovi moraju biti dovoljno udaljeni
da učenici mogu raditi, a da ne ometaju jedni druge.
Dok učenici rade nastavnik obilazi grupe, pomaže tamo gdje
treba (ako je zadatak površno ili pogrešno urađen). U ovom dijelu časa učenici
rade tehnikom „Slagalica I“.
EKSPERTNE LISTE:
Ekspertna lista br. 1.
-
Opiši geografski položaj i
obale Australije
Ekspertna lista br. 2.
-
Opiši reljefne cjeline
Australije
Ekspertna lista br. 3.
-
Koji su tipovi klime zastupljeni
u Australiji i koje su njihove karakteristike?
Ekspertna lista br. 4.
-
Opiši biljni i životinjski
svijet Australije?
Ekspertna lista br. 5.
-
Vode Australije
Sve grupe imaju zadatak
da naprave plakate sa predviđenom prezentacijom svog zadatka. Od svih
grupa se očekuje kreativnost. Po završetku rada u grupama svaka grupa će
izabrati prezentatora da predstavi rad svoje grupe. Prethodno ćemo sve plakate
zalijepiti na tablu kako bi svi učenici mogli vidjeti rad svih grupa.
Završni dio: 10
minuta
Po završetku rada u grupama svaka grupa će izabrati
prezentatora da predstavi rad svoje grupe. Prethodno ćemo sve plakate
zalijepiti na tablu kako bi svi učenici mogli vidjeti rad svih grupa.
Napomenut ćemo da bi bilo poželjno da prezentatori pročitaju i
zadatke koji su im bili postavljeni da bi ostatak razreda mogao procijeniti
jesu li zadovoljili i odgovorili na zadatke.
Ukoliko ima
nejasnoća treba upitati prezentatora (nastavnik je tu da po potrebi pojasni i
da daje odgovor samo ukoliko to prezentator ili članovi grupe nisu uradili).
Poslije obrade nastavne jedinice:
Učenicima dati zadatak da za domaću zadaću opišu zamišljeno
putovanje između Perta i Sidneja (koje su reljefne cjeline prešli, koje
klimatske i vegetacijske zone su prešli i pored kojih su zaliva i okeana
prošli).
II
Pismena priprema iz geografije
Razred:
VIII
Nastavna
tema: Australija i Okeanija
Nastavna
jedinica: Društveno-geografska obilježja Australije
Tip časa:
Obrada novog gradiva
Cilj časa:
Upoznavanje učenika s društveno-geografskim obilježjima Australije; razvijati
kod učenika sposobnost uočavanja, mišljenja i zaključivanja; poticati
sposobnost kreativnog učenja; razvijati pozitivan stav prema starosjediocima
Australije koji su u uvoj zemlji stanovnici drugog reda i teško se
prilagođavaju načinu života bijelog čovjeka
Oblici
rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne
metode: metoda razgovora, metoda rada sa tekstom
Nastavna
sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije,
geografski atlasi, TV, računar, tabla, olovke u boji, čart papir, kartice za
grupisanje učenika
Struktura nastavnog časa:
Evokacija: 5
minuta
Učenike ćemo grupisati u četveročlane ili šestočlane grupe ili
se prilagoditi broju učenika u odjeljenju.
U ovom
dijelu časa ponoviti sljedeće:
1. Kako
klima utiče na raspored stanovništva nekog područja?
2. Koja su
područja Australije najpogodnija za život?
3. Da li je
Australija rijetko ili gusto naseljen kontinent?
4. Da li
znate po kojim proizvodima je Australija poznata u svijetu?
Razumijevanje značenja: 25 minuta
Prije nego što počenemo sa ovom fazom učenja zamolit ćemo
učenike da se razbroje unutar grupe u parove, jer je sljedeća aktivnost
planirana za rad u paru.
Čitanje u paru i pisanje sažetka u paru: Podjela radnog
materijala i upućivanje na dijelove u tekstu. Svaki partner će odigrati dvije
uloge:
IZVJEŠTAČ: pročita svoj dio, sažme i prepriča partneru
PRIMALAC: pročita svoj dio teksta, sasluša partnera, postavi mu nekoliko
pitanja, a zatim zamijene uloge.
Jedan
partner će dobiti stanovništvo, a drugi privredu Australije.
Nakon
učenja i međusobnog preslišavanja, poslije ove aktivnosti parovi će napraviti
sažetak grafičkim prikazom na čart papiru, bez mnogo teksta koji će poslužiti
za prezentaciju naučenog cijeloj grupi da bi i ostali naučili/provjerili svoj
rad ili čulo druge dijelove teksta.
Npr.
STANOVNIŠTVO
useljenički
kontinent
starosjedioci
Aboridžini
rijetko
naseljen kontinent
veći
gradovi: Sidnej, Melburn, Pert...
PRIVREDA
raznovrsna
rudna bogatsva
industrija
najvažnija grana privrede
specijalizovanja
poljoprivredna imanja
Australiju
godišnje posjeti oko 5 mil. stranih turista
Refleksija: 15
minuta
U ovom dijelu časa zamolit ćemo dobrovoljce da nam u paru prezentiraju
svoj grafički prikaz. Pitat ćemo ih jesu li u stanju prezentovati i onaj dio
koji su čuli od partnera. Dozvolit ćemo i razredu da dopuni i postavlja
pitanja, kako bi smo dobili što bolju prezentaciju i obradu nastavne jedinice.
Ocijenit ćemo prezentatore i najaktivnije učenike, te uputiti
učenike na dalja istraživanja kako bi proširili svoje znanje.
III
Pismena priprema iz geografije
Razred:
VIII
Nastavna
tema: Australija i Okeanija
Nastavna
jedinica: Okeanija
Tip časa:
Obrada novog gradiva
Cilj časa:
Usvajanje osnovnih geografskih pojmova koji se odnose na otoke Okeanije, način
života stanovništva, uloge i značaja Okeanije u svijetu; razvijati pozitivan
odnos prema radu, saradničkom učenju.
Oblici
rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne
metode: metoda razgovora, metoda demonstracije,metoda rada sa tekstom
Nastavna
sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije,
geografski atlasi, TV, računar, tabla, nastavni listići
Struktura nastavnog časa:
Uvodni dio: 5
minuta
U uvodnom dijelu časa sa učenicima uz pomoć geografske karte ponoviti sljedeće:
- Koja se otočna država nalazi jugoistočno od Australije?
- Koje ih veliko more dijeli?
- Koja dva otoka čine ovu državu?
- Gdje se nalazi otok Nova Gvineja?
- U kojem se toplotnom pojasu nalazi Okeanija?
Glavni dio: 20
minuta
Okeanija je
zajednički naziv za brojne otoke i otočne skupine u jugozapadnom i središnjem
dijelu Tihog okeana.
Okeanija je
podijeljena na četiri velike otočne skupine: Melaneziju, Mikroneziju,
Polineziju i Novi Zeland. Površina otoka iznosi oko 1,2 miliona km2. Najveći
otoci su u sastavu Novog Zelanda i Melanezije. Oni imaju pretežno planinski
reljef, dok su otoci Mikronezije i Polinezije reljefno niži i manjih površina.
Većina
otoka ima tropsku klimu, dok Novi Zeland ima suptrosku i umjerenokontinentalnu
klimu.
Rijeke su
kratkog toka, a najveće su Flaj, Sepik i Vaikato.
Na prostoru
Okeanije živi oko 12 miliona stanovnika. prirodni priraštaj je visok, pa
Okeanija ima mlado stanovništvo. Na ovom prostoru žive Papuanci, Melanežani,
Polinežani, Evropljani, Kinezi i drugi narodi.
Privredno
najrazvijenija država je Novi Zeland, koja je prepoznatljiva po izvozu stočnih
proizvoda. Ostale države Okeanije privredno su nerazvijene. Njihovo
stanovništvo se bavi proizvodnjom hrane za vlastite potrebe, a za izvoz se
uzgajaju kafa, kokosovi orasi, kako, banane i sl.
Završni dio: 20
minuta
U ovom dijelu časa zajedno sa učenicima ponoviti obrađenu nastavnu
jedinicu kroz pitanja putem nastavnih listića:
Pitanja za
nastavne listiće :
- Šta je Okeanija?
- Kolika je površina Okeanije?
- Na koje se otočne skupine dijeli Okeanija?
- Koji otoci pripadaju Melaneziji?
- Koji otoci propadaju Polineziji?
- Koji otoci pripadaju Mikroneziji?
- Koje otoke obuhvata država Novi Zeland?
- Kakav je reljef Okeanije?
- Koji su tipovi klime zastupljeni?
- Koje su najveće rijeke Okeanije?
- Koji narodi naseljavaju Okenaju?
- Koje su glavne privredne grane Okeanije?
Zadati
domaći zadatak i ocijeniti najaktivnije učenike
Uputiti
učenike na dalja istraživanja
Ukoliko
ostane vremena , prikazati dokumentarni film o Okeaniji
PLAN TABLE
OKEANIJA
-
Brojni otoci u središnjem
i jugozapadnom dijelu Tihog okeana
-
Podjela Okeanije: 1.
Melanezija
2.
Polinezija
3.
Mikronezija
4. Novi
Zeland
- Klima: tropska, suptropska i
umjerenokontinentalna
- 12 miliona
stanovnika; visok prirodni priraštaj
- Privredno
najrazvojenija država je Novi Zeland
IV
Pismena priprema iz geografije
Razred:
VIII
Nastavna
tema: Polarne oblasti
Nastavna
jedinica: Arktik i Antarktik
Tip časa:
Obrada novog gradiva
Cilj časa:
Upoznati učenike sa opštim karakteristikama polarnih oblasti, njihovim
prirodnim i društvenim karakteristikama i posebnostima u odnosu na druge
oblasti na Zemlji; razvijati pravilan stav prema nenaseljenim polarnim
prostorima na Zemlji i njihovom značaju za održanje života na Zemlji
Oblici
rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne
metode: metoda razgovora, metoda demonstracije,metoda rada sa tekstom
Nastavna
sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije,
geografski atlasi, TV, računar, tabla, nastavni listići
TEHNIKE RWCT-a: „oluja mozga“, intervju u tri koraka,
T-tabela
Struktura nastavnog časa:
Evokacija: 5 minuta
U ovoj fazi koristiti tehniku „oluja mozga“ , gdje će učenici
iznositi svoje asocijacije o polarno oblastima (Arktik, Antarktik, ledeni
komtinent, pingvini, ledena pustinja...)
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA/GLAVNI DIO: 25 minuta
Prije
obrade nastavne jedinice učenici se na osnovu izlaznih kartica grupišu u
tročlane grupe.
Objasniti
učenicima tehniku rada. Intervju u tri
koraka je tehnika koja se sastoji u tome da imamo tri različite uloge u
grupi koje se stalno rotiraju. Jedan član grupe „A“ postavlja pitanje, drugi
član grupe „B“ odgovara na postavljeno pitanje, a trći član „C“ zapisuje i
pitanje i odgovor. U sljedećem krugu uloge se rotiraju tako da svaki učenik
bude u svim ulogama. Drugi krug „B“ pita, „C“ odgovara, a „A“ zapisuje...
REFLEKSIJA/ZAVRŠNI DIO: 15 minuta
PREZENTACIJA
U ovom dijelu časa imat ćemo prezentaciju intervjua, s tim što
će prva grupa prezenttirati svoj rad u cijelosti, a ostatak razreda će imati
pravo da se uključi u razgovor ako se ne slažu sa ponuđenim odgovorima, tako
što će ponuditi svoj odgovor.
Sljedeće grupe koje se budu javljale izlagat će samo ona
pitanja koja nije iscrpila predhodna grupa, po istom principu uključivanja u
diskusiju i ostalih učenika.
Na ovom času nastavnik bi trebao biti u ulozi moderatora,
neprimijetno da uvrsti neka pitanja koja su bitna za analizua da učenici budu
ti koji će voditi diskusiju.
Nakon prezentacije učenici individualno u svoje sveske zapisuju
sličnosti i razlike između Artika i Antarktika pomoću T-tabele. Po sredini
lista povući ćemo vertikalnu liniju koja list dijeli na dva dijela. U vrhu a
zavisno od našeg zadatka napisat ćemo:sličnosti/razlike
T – tabela (primjer)
Polarne oblasti
Nakon prezentacije obavezno ocijeniti
najaktivnije učenike.
Pogledati
dokumentarni film - arktička priča
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.