subota, 2. ožujka 2019.

GEOGRAFIJA - Australija i Oceanija/Polarne oblasti (komplet od 4 nastavne pripreme)

Popis priprema:
Nastavna tema: Australija i Oceanija/Polarne oblasti
Nastavne jedinice: 
1. Položaj i prirodno-geografska obilježja Australije
2. Društveno-geografska obilježja Australije
3. Okeanija
4. Arktik i Antarktik



I

Pismena priprema iz geografije

Razred: VIII
Nastavna tema: Australija i Okeanija
Nastavna jedinica: Položaj i prirodno-geografska obilježja Australije
Tip časa: Obrada novog gradiva
Cilj časa: Upoznavanje učenika s prirodno-geografskim obilježjima Australije; razvijati kod učenika sposobnost uočavanja, mišljenja i zaključivanja; poticati sposobnost kreativnog učenja
Oblici rada: frontalni, individualni oblik rada i interaktivno učenje
Nastavne metode: metoda razgovora, metoda rada sa tekstom
Nastavna sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije, geografski atlasi, TV, računar, tabla, olovke u boji, čart papir, kartice za grupisanje učenika


Struktura nastavnog časa:

Uvodni dio: 5 minuta

U ovom dijelu časa koristiti tehniku „oluja mozga“, gdje će učenici iznositi svoje asocijacije o Australiji (najmanji kontinet, smješten na južnoj polulopti, jedinstven životinjski svijet, koala, eukaliptus...)


Glavni dio: 30 minuta

U ovom dijelu časa realizovat će se nastavna jedinica putem nastavnikova mini predavaja, te aktivnog učešća učenika u radu sa geografskom kartom, atlasom i udžbenikom.


Nakon izlaganja učenici će se grupisati na osnovu raspoloženja smajlija (ljutko, smješko, ravnodušan...). Formirat ćemo pet grupa, prema radnim zadacima.
Svi učenici sa istim smajlijem sjedaju za jedan sto. Stolovi moraju biti dovoljno udaljeni da učenici mogu raditi, a da ne ometaju jedni druge.

Dok učenici rade nastavnik obilazi grupe, pomaže tamo gdje treba (ako je zadatak površno ili pogrešno urađen). U ovom dijelu časa učenici rade tehnikom „Slagalica I“.


EKSPERTNE LISTE:

Ekspertna lista br. 1.
-       Opiši geografski položaj i obale Australije

Ekspertna lista br. 2.
-       Opiši reljefne cjeline Australije

Ekspertna lista br. 3.
-       Koji su tipovi klime zastupljeni u Australiji i koje su njihove karakteristike?

Ekspertna lista br. 4.
-       Opiši biljni i životinjski svijet Australije?

Ekspertna lista br. 5.
-       Vode Australije

Sve grupe imaju zadatak  da naprave plakate sa predviđenom prezentacijom svog zadatka. Od svih grupa se očekuje kreativnost. Po završetku rada u grupama svaka grupa će izabrati prezentatora da predstavi rad svoje grupe. Prethodno ćemo sve plakate zalijepiti na tablu kako bi svi učenici mogli vidjeti rad svih grupa.

Završni dio: 10 minuta

Po završetku rada u grupama svaka grupa će izabrati prezentatora da predstavi rad svoje grupe. Prethodno ćemo sve plakate zalijepiti na tablu kako bi svi učenici mogli vidjeti rad svih grupa.
Napomenut ćemo da bi bilo poželjno da prezentatori pročitaju i zadatke koji su im bili postavljeni da bi ostatak razreda mogao procijeniti jesu li zadovoljili i odgovorili na zadatke.
Ukoliko ima nejasnoća treba upitati prezentatora (nastavnik je tu da po potrebi pojasni i da daje odgovor samo ukoliko to prezentator ili članovi grupe nisu uradili).

Poslije obrade nastavne jedinice:

Učenicima dati zadatak da za domaću zadaću opišu zamišljeno putovanje između Perta i Sidneja (koje su reljefne cjeline prešli, koje klimatske i vegetacijske zone su prešli i pored kojih su zaliva i okeana prošli).



II

Pismena priprema iz geografije

Razred: VIII
Nastavna tema: Australija i Okeanija
Nastavna jedinica: Društveno-geografska obilježja Australije
Tip časa: Obrada novog gradiva
Cilj časa: Upoznavanje učenika s društveno-geografskim obilježjima Australije; razvijati kod učenika sposobnost uočavanja, mišljenja i zaključivanja; poticati sposobnost kreativnog učenja; razvijati pozitivan stav prema starosjediocima Australije koji su u uvoj zemlji stanovnici drugog reda i teško se prilagođavaju načinu života bijelog čovjeka
Oblici rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne metode: metoda razgovora, metoda rada sa tekstom
Nastavna sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije, geografski atlasi, TV, računar, tabla, olovke u boji, čart papir, kartice za grupisanje učenika


Struktura nastavnog časa:

Evokacija: 5 minuta

Učenike ćemo grupisati u četveročlane ili šestočlane grupe ili se prilagoditi broju učenika u odjeljenju.
U ovom dijelu časa ponoviti sljedeće:
1. Kako klima utiče na raspored stanovništva nekog područja?
2. Koja su područja Australije najpogodnija za život?
3. Da li je Australija rijetko ili gusto naseljen kontinent?
4. Da li znate po kojim proizvodima je Australija poznata u svijetu?

Razumijevanje značenja: 25 minuta

Prije nego što počenemo sa ovom fazom učenja zamolit ćemo učenike da se razbroje unutar grupe u parove, jer je sljedeća aktivnost planirana za rad u paru.

Čitanje u paru i pisanje sažetka u paru: Podjela radnog materijala i upućivanje na dijelove u tekstu. Svaki partner će odigrati dvije uloge:
IZVJEŠTAČ: pročita svoj dio, sažme i prepriča partneru
PRIMALAC: pročita svoj dio teksta, sasluša partnera, postavi mu nekoliko pitanja, a zatim zamijene uloge.

Jedan partner će dobiti stanovništvo, a drugi privredu Australije.
Nakon učenja i međusobnog preslišavanja, poslije ove aktivnosti parovi će napraviti sažetak grafičkim prikazom na čart papiru, bez mnogo teksta koji će poslužiti za prezentaciju naučenog cijeloj grupi da bi i ostali naučili/provjerili svoj rad ili čulo druge dijelove teksta.







Npr.

STANOVNIŠTVO

useljenički kontinent
starosjedioci Aboridžini
rijetko naseljen kontinent
veći gradovi: Sidnej, Melburn, Pert...

PRIVREDA

raznovrsna rudna bogatsva
industrija najvažnija grana privrede
specijalizovanja poljoprivredna imanja
Australiju godišnje posjeti oko 5 mil. stranih turista




Refleksija: 15 minuta

U ovom dijelu časa zamolit ćemo dobrovoljce da nam u paru prezentiraju svoj grafički prikaz. Pitat ćemo ih jesu li u stanju prezentovati i onaj dio koji su čuli od partnera. Dozvolit ćemo i razredu da dopuni i postavlja pitanja, kako bi smo dobili što bolju prezentaciju i obradu nastavne jedinice.
Ocijenit ćemo prezentatore i najaktivnije učenike, te uputiti učenike na dalja istraživanja kako bi proširili svoje znanje.



III


Pismena priprema iz geografije

Razred: VIII
Nastavna tema: Australija i Okeanija
Nastavna jedinica: Okeanija
Tip časa: Obrada novog gradiva
Cilj časa: Usvajanje osnovnih geografskih pojmova koji se odnose na otoke Okeanije, način života stanovništva, uloge i značaja Okeanije u svijetu; razvijati pozitivan odnos prema radu, saradničkom učenju.
Oblici rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne metode: metoda razgovora, metoda demonstracije,metoda rada sa tekstom
Nastavna sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije, geografski atlasi, TV, računar, tabla, nastavni listići


Struktura nastavnog časa:
Uvodni dio: 5 minuta

U uvodnom dijelu časa sa učenicima uz pomoć geografske karte ponoviti sljedeće:
  1. Koja se otočna država nalazi jugoistočno od Australije?
  2. Koje ih veliko more dijeli?
  3. Koja dva otoka čine ovu državu?
  4. Gdje se nalazi otok Nova Gvineja?
  5. U kojem se toplotnom pojasu nalazi Okeanija?


Glavni dio: 20 minuta



Okeanija je zajednički naziv za brojne otoke i otočne skupine u jugozapadnom i središnjem dijelu Tihog okeana.
Okeanija je podijeljena na četiri velike otočne skupine: Melaneziju, Mikroneziju, Polineziju i Novi Zeland. Površina otoka iznosi oko 1,2 miliona km2. Najveći otoci su u sastavu Novog Zelanda i Melanezije. Oni imaju pretežno planinski reljef, dok su otoci Mikronezije i Polinezije reljefno niži i manjih površina.
Većina otoka ima tropsku klimu, dok Novi Zeland ima suptrosku i umjerenokontinentalnu klimu.
Rijeke su kratkog toka, a najveće su Flaj, Sepik i Vaikato.
Na prostoru Okeanije živi oko 12 miliona stanovnika. prirodni priraštaj je visok, pa Okeanija ima mlado stanovništvo. Na ovom prostoru žive Papuanci, Melanežani, Polinežani, Evropljani, Kinezi i drugi narodi.
Privredno najrazvijenija država je Novi Zeland, koja je prepoznatljiva po izvozu stočnih proizvoda. Ostale države Okeanije privredno su nerazvijene. Njihovo stanovništvo se bavi proizvodnjom hrane za vlastite potrebe, a za izvoz se uzgajaju kafa, kokosovi orasi, kako, banane i sl.




Završni dio: 20 minuta

U ovom dijelu časa zajedno sa učenicima ponoviti obrađenu nastavnu jedinicu kroz pitanja putem nastavnih listića:

Pitanja za nastavne listiće :

  1. Šta je Okeanija?
  2. Kolika je površina Okeanije?
  3. Na koje se otočne skupine dijeli Okeanija?
  4. Koji otoci pripadaju Melaneziji?
  5. Koji otoci propadaju Polineziji?
  6. Koji otoci pripadaju Mikroneziji?
  7. Koje otoke obuhvata država Novi Zeland?
  8. Kakav je reljef Okeanije?
  9. Koji su tipovi klime zastupljeni?
  10. Koje su najveće rijeke Okeanije?
  11. Koji narodi naseljavaju Okenaju?
  12. Koje su glavne privredne grane Okeanije?

Zadati domaći zadatak i ocijeniti najaktivnije učenike
Uputiti učenike na dalja istraživanja
Ukoliko ostane vremena , prikazati dokumentarni film o Okeaniji


                                                      PLAN TABLE

                                                         OKEANIJA

-       Brojni otoci u središnjem i jugozapadnom dijelu Tihog okeana
-       Podjela Okeanije: 1. Melanezija
                                    2. Polinezija
                                    3. Mikronezija
                                    4. Novi Zeland
-      Klima: tropska, suptropska i umjerenokontinentalna
-      12 miliona stanovnika; visok prirodni priraštaj
-      Privredno najrazvojenija država je Novi Zeland



IV

Pismena priprema iz geografije

Razred: VIII
Nastavna tema: Polarne oblasti
Nastavna jedinica: Arktik i Antarktik
Tip časa: Obrada novog gradiva
Cilj časa: Upoznati učenike sa opštim karakteristikama polarnih oblasti, njihovim prirodnim i društvenim karakteristikama i posebnostima u odnosu na druge oblasti na Zemlji; razvijati pravilan stav prema nenaseljenim polarnim prostorima na Zemlji i njihovom značaju za održanje života na Zemlji
Oblici rada: frontalni, individualni oblik rada, rad u paru i interaktivno učenje
Nastavne metode: metoda razgovora, metoda demonstracije,metoda rada sa tekstom
Nastavna sredstva i pomagala: udžbenik, geografska karta svijeta i Australije, geografski atlasi, TV, računar, tabla, nastavni listići
TEHNIKE RWCT-a: „oluja mozga“, intervju u tri koraka, T-tabela





Struktura nastavnog časa:


Evokacija: 5 minuta
U ovoj fazi koristiti tehniku „oluja mozga“ , gdje će učenici iznositi svoje asocijacije o polarno oblastima (Arktik, Antarktik, ledeni komtinent, pingvini, ledena pustinja...)

RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA/GLAVNI DIO: 25 minuta

Prije obrade nastavne jedinice učenici se na osnovu izlaznih kartica grupišu u tročlane grupe.
Objasniti učenicima tehniku rada. Intervju u tri koraka je tehnika koja se sastoji u tome da imamo tri različite uloge u grupi koje se stalno rotiraju. Jedan član grupe „A“ postavlja pitanje, drugi član grupe „B“ odgovara na postavljeno pitanje, a trći član „C“ zapisuje i pitanje i odgovor. U sljedećem krugu uloge se rotiraju tako da svaki učenik bude u svim ulogama. Drugi krug „B“ pita, „C“ odgovara, a „A“ zapisuje...

                                

REFLEKSIJA/ZAVRŠNI DIO: 15 minuta

PREZENTACIJA

U ovom dijelu časa imat ćemo prezentaciju intervjua, s tim što će prva grupa prezenttirati svoj rad u cijelosti, a ostatak razreda će imati pravo da se uključi u razgovor ako se ne slažu sa ponuđenim odgovorima, tako što će ponuditi svoj odgovor.

Sljedeće grupe koje se budu javljale izlagat će samo ona pitanja koja nije iscrpila predhodna grupa, po istom principu uključivanja u diskusiju i ostalih učenika.

Na ovom času nastavnik bi trebao biti u ulozi moderatora, neprimijetno da uvrsti neka pitanja koja su bitna za analizua da učenici budu ti koji će voditi diskusiju.
           
Nakon prezentacije učenici individualno u svoje sveske zapisuju sličnosti i razlike između Artika i Antarktika pomoću T-tabele. Po sredini lista povući ćemo vertikalnu liniju koja list dijeli na dva dijela. U vrhu a zavisno od našeg zadatka napisat ćemo:sličnosti/razlike


T – tabela (primjer)

Polarne oblasti

Nakon prezentacije obavezno ocijeniti najaktivnije učenike.
Pogledati dokumentarni film - arktička priča

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.