petak, 8. ožujka 2019.

HISTORIJA - Integracijski procesi u Evropi



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Savremeno doba (1945 – 2000)
nastavna jedinica: Integracijski procesi u Evropi

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
upoznavanje učenica/učenika sa počecima evropskih integracija, osnivanjem Evropske unije te njenim prednostima i nedostacima
ODGOJNI
razvijanje pozitivnog odnosa prema evrospkim integracijama, razvijanje tolerancije, isticanje značaja međunarodne saradnje i suživota
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti formiranja vlastitih stavova i njihove argumentirane odbrane, razvijanje sposobnosti logičnog zaključivanja
                        

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda razgovora, izlaganja, demonstracije, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvodni dio ćemo započeti tako što ćemo kroz razgovor vidjeti šta učenice/učenici znaju o Evropskoj uniji i kakvo je njihovo mišljenje o tome da li Bosna i Hercegovina treba pristupiti EU. Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da na glas pročita uvod u nastavnu jedinicu U/112. Nakon toga ćemo napisati naslov na tablu: Integracijski procesi u Evropi


GLAVNI DIO

       Metodom usmenog izlaganja učenicama/učenicima ćemo predstaviti historijat evropskog povezivanja. Važno je da spomenemo Roberta Šumana na čiju inicijativu je 1951. godine formirana Evropska zajednica za ugljen i čelik iz koje se Rimskim ugovorima razvila Evropska ekonomska zajednica (1957). Obrazložit ćemo koje su bile prednosti te zajednice, te kako se ona postepeno širila.

       Podnaslov Osnivanje Evropske unije obradit ćemo kombinacijom metode rada na tekstu i razgovorom. Učenice/učenici koji se jave glasno će čitati tekst  – jedan po jedan pasus. Nakon svakog pročitanog pasusa povest ćemo razgovor, a učenice/učenici će pokušati izdvojiti najvažnije podatke koje ćemo zapisati na tablu. Tako npr. nakon prvog pasusa tražit ćemo od učenica/učenika da nam objasne značaj Samita u Mastrihtu 1992. Nakon što su pročitali drugi pasus tražićemo da nam opišu širenje Evropske unije, pri čemu ćemo ih uputiti na kartu U/113. Pitanja za treći pasus glase: Dokle je otišla Bosna i Hercegovina na putu za članstvo u EU? Nabroj glavne organe EU? Nakon četvrtog pasusa pitamo: Koliko članica danas broji EU? Navedi neke od mjera donesene s ciljem njihove jače integracije? Pitanje za peti pasus glasi: Opiši simbole današnje EU. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomagat ćemo učenicama/učenicima potpitanjima.
       Na kraju obrade nastavne jedinice učenica/učenik će glasno pročitati tekst iz rubrike historijska čitanka nakon čega ćemo metodom razgovora pristupiti njegovoj analizi odgovarajući na postavljena pitanja.



ZAVRŠNI DIO

       Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
       Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/114. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti slijedeći upute U/114. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati zadatak da u obliku referata ili power point prezentacije pripremi kratko izlaganje o Evropskoj uniji i njenim institucijama.


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

INTEGRACIJSKI PROCESI U EVROPI

-        integracija – povezivanje
-        1951. utemeljena Evropska zajednica za ugljen i čelik (Francuska, Italija, Zapadna Njemačka, Belgija, Holandija i Luksemburg)
-        1957. Rimskim ugovorima, utemeljena Evropska ekonomska zajednica (EEZ)uspostavljeno zajedničko tržište (bez carine) članice EEZ svoje ekonomske interese štitile uvodeći carine na robu koja je dolazila izvan granica njihovih zemalja
-        od 1970. broj članica EEZ konstantno je rastao (Velika Britanija, Irska, Danska, Grčka, Španija, Portugal)
-        1992. Ugovorom iz Mastrihta (Holandija) osnovana Evropska unijaproširenja 1995, 2004. i 2007.
-        danas EU broji 27 zemalja, ima svoje institucije, valute, zastavu i himnu
-        Evropska unija nema zvanični glavni grad (sjedišta njenih institucija se nalaze u nekoliko različitih zemalja), ali se većina poslova obavlja u Briselu (Belgija).





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.