PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Savremeno
doba (1945 – 2000)
|
||
nastavna jedinica: Integracijski
procesi u Evropi
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje učenica/učenika sa počecima evropskih integracija,
osnivanjem Evropske unije te njenim prednostima i nedostacima
|
ODGOJNI
|
razvijanje pozitivnog
odnosa prema evrospkim integracijama, razvijanje tolerancije, isticanje
značaja međunarodne saradnje i suživota
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti formiranja vlastitih stavova i njihove
argumentirane odbrane, razvijanje sposobnosti logičnog zaključivanja
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda razgovora, izlaganja, demonstracije, analiza slikovnog
materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo započeti tako što ćemo
kroz razgovor vidjeti šta učenice/učenici znaju o Evropskoj uniji i kakvo je
njihovo mišljenje o tome da li Bosna i Hercegovina treba pristupiti EU. Potom
ćemo zamoliti učenicu/učenika da na glas pročita uvod u nastavnu jedinicu U/112. Nakon
toga ćemo napisati naslov na tablu: Integracijski procesi u Evropi
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja
učenicama/učenicima ćemo predstaviti historijat evropskog povezivanja. Važno
je da spomenemo Roberta Šumana na čiju inicijativu je 1951. godine formirana
Evropska zajednica za ugljen i čelik iz koje se Rimskim ugovorima razvila Evropska
ekonomska zajednica (1957). Obrazložit ćemo koje su bile prednosti te
zajednice, te kako se ona postepeno širila.
Podnaslov Osnivanje Evropske unije obradit ćemo kombinacijom metode rada na tekstu i razgovorom. Učenice/učenici koji se jave glasno će čitati tekst – jedan po jedan pasus. Nakon
svakog pročitanog pasusa povest ćemo razgovor, a učenice/učenici će pokušati izdvojiti najvažnije podatke koje ćemo zapisati na tablu. Tako npr.
nakon prvog pasusa tražit ćemo od učenica/učenika da nam objasne značaj
Samita u Mastrihtu 1992. Nakon što su pročitali drugi pasus tražićemo da nam
opišu širenje Evropske unije, pri čemu ćemo ih uputiti na kartu U/113.
Pitanja za treći pasus glase: Dokle je otišla Bosna i Hercegovina na putu za
članstvo u EU? Nabroj glavne organe EU? Nakon četvrtog pasusa pitamo: Koliko
članica danas broji EU? Navedi neke od mjera donesene s ciljem njihove jače
integracije? Pitanje za peti pasus glasi: Opiši simbole današnje EU. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomagat ćemo učenicama/učenicima potpitanjima.
Na kraju obrade nastavne jedinice
učenica/učenik će glasno pročitati tekst iz rubrike historijska čitanka nakon
čega ćemo metodom razgovora pristupiti njegovoj analizi odgovarajući na
postavljena pitanja.
|
ZAVRŠNI DIO
Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/114. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti
slijedeći upute U/114. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati
zadatak da u obliku referata ili power point prezentacije pripremi kratko
izlaganje o Evropskoj uniji i njenim institucijama.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
INTEGRACIJSKI PROCESI U
EVROPI
-
integracija –
povezivanje
-
1951. utemeljena
Evropska zajednica za ugljen i čelik (Francuska, Italija, Zapadna Njemačka,
Belgija, Holandija i Luksemburg)
-
1957. Rimskim
ugovorima, utemeljena Evropska ekonomska zajednica (EEZ)→uspostavljeno
zajedničko tržište (bez carine) →članice
EEZ svoje ekonomske interese štitile uvodeći carine na robu koja je dolazila
izvan granica njihovih zemalja
-
od 1970. broj članica EEZ
konstantno je rastao (Velika Britanija, Irska, Danska, Grčka, Španija,
Portugal)
-
1992. Ugovorom iz Mastrihta
(Holandija) osnovana Evropska unija→proširenja 1995, 2004. i 2007.
-
danas EU broji 27 zemalja, ima
svoje institucije, valute, zastavu i himnu
-
Evropska unija nema zvanični glavni grad (sjedišta njenih institucija se nalaze u nekoliko različitih zemalja), ali se većina poslova obavlja u Briselu (Belgija).
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.