PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Savremeno
doba (1945 – 2000)
|
||
nastavna jedinica: Nastanak bloka
zemalja "trećeg svijeta" i njihova politika
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o oslobodilačkim pokretima i procesu
dekolonizacije nakon Drugog svjetskog rata, stjecanje znanja o problemima u
državama nastalim procesom dekolonizacije (siromaštvo, glad), upoznavanje učenica/učenika
sa Pokretom nesvrstanih kao vodećom organizacijom zemalja "trećeg
svijeta"
|
ODGOJNI
|
razvijanje stava o
nužnosti uspostavljanja ravnopravnosti među narodima, razvijanje stava o
pravu svakog naroda na samoodređenje, razvijanje negativnog stava prema
rasizmu i apartheidu, razvijanje pozitivnog stava prema politici svjetskog
mira i saradnje, razvijanje aktivnog stava o nužnosti okončanja siromaštva i
gladi u svijetu
|
FUNKCIONALNI
|
analiza slikovnog
materijala, razvijanje sposobnosti logičkog razmišljanja i donošenja
vlastitih zaključaka na temelju postojećih informacija, rad na historijskim
izvorima, snalaženje u prostoru i vremenu
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda razgovora, izlaganja i demonstracije
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo
realizirati podsjetivši se na gradivo sa prethodnih časova, a koje je
povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Šta je
kolonijalizam? Koje zemlje su predstavljale najveće kolonijalne sile do
Drugog svjetskog rata? Koji kontinenti su bili najviše zahvaćeni procesom
kolonizacije? Zašto su velike sile nastojale potčiniti nerazvijene zemlje u
Africi i Aziji?
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o procesu dekolonizacije u svijetu i nastanku bloka zemalja
„trećeg svijeta“. Zamolit ćemo učenicu/ učenika da pročita uvod U/108, nakon
čega ćemo zapisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Obradu nove nastavne jedinice započet ćemo
predstavljanjem procesa dekolonizacije – osamostaljivanjem kolonija. Pojasnit
ćemo promjene u ekonomskim i političkim odnosima u svijetu i posljedice koje
su one izazvale na razvoj antikolonijalnih pokreta u Aziji i Africi. Svoje
izlaganje ćemo pratiti predstavljanjem centara antikolonijalne borbe na
geografskoj karti. Učenice/učenike ćemo upoznati sa novim pojmovima:
dekolonizacija, neokolonijalizam, aparthejd. Uputićemo ih da proanaliziraju
pripadajuću karikaturu U/109 i odgovore na postavljeno pitanje. Potom ćemo ih
uputiti na kartu U/109 sa zadatkom da uoče koje je godine najveći broj
afričkih zemalja stekao nezavisnost, a zatim da pronađu odgovor u tekstu
zašto je to tako.
U drugom dijelu časa
pojasnit ćemo nastanak Pokreta nesvrstanosti, njegove temeljne ideje i
ciljeve, zatim osnivače i ulogu u blokovskoj podjeli svijeta. Zamolit ćemo
učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/111
nakon čega ćemo metodom razgovora zajednički odgovoriti na postavljena
pitanja.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti.
Za domaću zadaću učenice/učenici će uraditi zadatak po uputama U/111. Učenice/učenici
koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Zbogom Bafana režisera Billea
Augusta. Također možemo odrediti 2-3 učenice/učenika da urade referat o
Nelsonu Mendeli.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
NASTANAK BLOKA ZEMALJA
"TREĆEG SVIJETA" I NJIHOVA POLITIKA
-
dekolonizacija –
proces oslobađanja zemalja od kolonijalne vlasti
-
u provođenju
dekolonizacije posebnu ulogu odigrala je: Deklaracija UN-a o davanju
nezavisnosti narodima pod kolonijalnom upravom, usvojena 1960. godine
-
različiti pristupi
dekolonizaciji: Velika Britanija formirala Komonvelt (Commonwealth) –
zajednicu država koje su nekada bile britanske kolonije; Francuska i Portugal
silom željele zadržati kolonije
-
u razdoblju od
1945-1975 nezavisnost je dobilo više od 70 novih zemalja Azije i Afrike, čime
je nastala skupina država nazvana „treći svijet“→glavni
problem: glad, siromaštvo, nerazvijenost i nepismenost→ to
koriste bogate zemlje namećući im svoj utjecaj – neokolonijalizam
-
apartheid – rasna politika
odvajanja stanovništva Južnoafričke Republike na crnce, bijelce, indijce i
sl. →najpoznatiji
borac protiv apartheida bio je Nelson Mandela
-
Pokret nesvrstanih
nastao u vrijeme hladnog rata s ciljem suprotstavljanja blokovskoj podjeli
svijeta i neokolonijalizmu→osnivači: Jugoslavija (Tito), Egipat (Naser) i Indija
(Nehru)→pristupile
uglavnom države „trećeg svijeta“ koje se nisu željele opredijeliti ni za
jedan od dva tada postojeća bloka - saveza→glavni
principi: borba protiv kolonijalizma, diskriminacije i blokova, nemiješanje u
unutrašnje stvari drugih zemalja, rješavanje sporova na miran način i
politika saradnje među državama
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.