petak, 8. ožujka 2019.

HISTORIJA - Lokalni ratovi i političke krize u svijetu



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.              
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Savremeno doba (1945 – 2000)
nastavna jedinica: Lokalni ratovi i političke krize u svijetu

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o uzrocima, toku i rezultatima najvećih lokalnih ratova i političkih kriza u svijetu nakon Drugog svjetskog rata, stjecanje znanja o suprotnostima dvaju sistema, kapitalizma i socijalizma
ODGOJNI
osuda osvajačkih ratova, razvijanje pozitivnog stava prema borbi za građanska prava, razvijanje kritičkog mišljenja, razvijanje stavova o vrijednostima tolerancije i mirnog rješavanja suprotnosti
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja na karti, vježbanje logičkog zaključivanja i samostalnog rada na tekstu, razvijanje sposobnosti snalaženja u prostoru i vremenu, razvijanje sposobnosti upoređivanja i donošenja zaključaka
                        

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvodni dio ćemo realizirati podsjetivši se na gradivo sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Opišite karakteristike međunarodnih odnosa nakon Drugog svjetskog rata. Pojasnite nastanak vojnopolitičkih saveza. Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita uvod u novu nastavnu jedinicu U/103, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu. Najavit ćemo rad u grupama pri čemu ćemo učenike podijeliti na sedam grupa.


GLAVNI DIO

       Svaka grupa trebala bi u određenom vremenskom periodu uz pomoć udžbenika realizirati zadatak koji će im biti povjeren.

      I.     grupa – podjela Njemačke U/103   
     II.     grupa – izraelsko-arapski ratovi U/104
   III.     grupa – prilike na dalekom istoku – korejski rat U/104
   IV.     grupa – sukobi u južnoj Aziji U/105
    V.     grupa – rat u Vijetnamu U/106
   VI.     grupa – kriza na Kubi U/106
 VII.     grupa – ratovi s Irakom U/107

       Sve grupe trebaju uraditi sljedeće: pročitati zadani tekst, prepričati i objasniti ostalim učenicama/učenicima zadani sadržaj, predvidjeti teze za zapisivanje, pokazati na karti mjesta i područja o kojima tekstovi govore.






     Dok učenice/učenici pripremaju odgovore na zadatke koji su im dati, nastavnica/nastavnik će usmenim putem, metodom razgovora, uključivati se i pomagati rad učeničkih grupa. Nakon isteka predviđenog vremena od 15 minuta vođa grupe će izložiti ono što je njegova grupa uradila zapisujući predviđene teze na tabli (teze može pripremiti i nastavnica/nastavnik u slučaju da učenice/učenici nisu najbolje obavili zadatak). Ocijenićemo rad grupe u skladu s odrađenim poslom. Gledaćemo kako je izvršena podjela posla. Da li su sve učenice, odnosno učenici sudjelovali, kako su prezentirali gradivo, je li bilo iznošeno s razumijevanjem, da li su teze jasne i sažete, kako su međusobno sarađivali i slično. U ocjenjivanju nam može pomoći i samoocjenjivanje učenica/učenika i međusobno ocjenjivanje članova grupe.      

ZAVRŠNI DIO

       Svaka grupa postavlja tri pitanja ostalim učenicama/učenicima da bismo vidjeli kakve rezultate daje rad u grupi, prati li se rad svih grupa ili su učenice/učenici koncentrirani samo na svoju grupu. Učenice/učenici  koji su savladali sadržaje drugih grupa biće ocijenjeni.
       Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/107. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Izgubljeno bratstvo, režisera Jegyu Kanga.

PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

LOKALNI RATOVI I POLITIČKE KRIZE U SVIJETU

-        podjela Njemačke na Zapadnu (Saveznu Republiku) sa sjedištem u Bonu (kapitalizam) i Istočnu (Demokratsku Republiku) sa sjedištem u Berlinu (socijalizam)Berlin je također podijeljen na zapadni i istočni diopodjela je dodatno učvršćena 1961. izgradnjom berlinskog zida
-        1948. godine Jevreji su na tlu Palestinu uz podršku UN-a proglasili Republiku Izraelizraelsko-arapski ratovi
-        1949. podjela Koreje na Sjevernu pod utjecajem SSSR-a i Južnu pod utjecajem SAD-a1950. rat između ove dvije zemlje1953. potpisano primirje – granica na 38 paraleli
-        1947. Britanija priznala nezavisnost Indijepodjela na dva dijela – hinduističku Indiju i muslimanski Pakistansukob između ove dvije zemlje zbog Kašmira1949. rat završen bez pobjednika
-        Vijetnam je 1954. podijeljen na Sjeverni (socijalisitički) i Južni (kapitalistički) dio
-        komunistički pokret Vijetkong 1955. započeo borbu za ujedinjenje Sjevernog i Južnog VijetnamaJužnom Vijetnamu u borbi protiv Vijetkonga pomaže SADrat se širi, velike žrtve – SAD se povlači 19731975. Vijetnam se ujedinjuje pod imenom Socijalistička Republika Vijetnam
-        1962. kubanska krizaKenedi (SAD) i Hruščov (SSSR) mirno rješavaju krizu
-        1980-1989. Iransko-Irački rat
-        1990. Irak napao Kuvajtumiješale se SAD – Irak poražen2003. SAD napada Irak i ruši režim Sadama Huseina


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.