PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
Nastavna cjelina – tema: Savremeno
doba (1945 – 2000)
|
||
Nastavna jedinica: Međunarodni odnosi nakon Drugog svjetskog
rata
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
usvajanje znanja o osnivanju OUN-a i načinu njihovog
funkcioniranja, stjecanje znanja o blokovskoj podjeli svijeta i hladnome
ratu, stjecanje znanja o razlikama između istočnog i zapadnog bloka
|
ODGOJNI
|
osuda hladnog
rata, blokovske politike i utrke u naoružanju, razvijanje stavova o
vrijednostima mira i miroljubivih rješavanja problema i kriza
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti izdvajanja bitnih podataka, razvijanje
sposobnosti upoređivanja i donošenja zaključaka, vježbanje analize slikovnog
mate-rijala, vježbanje analize historijskih karikatura, razvijanje radnih
navika
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio može se
realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su:
Koja međunarodna organizacija je osnovana nakon Prvog svjetskog rata s ciljem
očuvanja mira u svijetu? Kada i na koji način je nastalo Društvo naroda? Da
li je ono ispunilo svoju zadaću u međuratnom periodu? Potom ćemo najaviti da
danas govorimo o formiranju slične organizacije nakon Drugog svjetskog rata i
međunarodnim odnosima u tom periodu. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita
uvod U/99, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade nastavne jedinice, metodom usmenog izlaganja
predstavit ćemo nastanak, organizaciju i ulogu Ujedinjenih naroda. Učenice/učenike
ćemo upoznati sa organima UN-a i značajem ove međunarodne organizacije za
savremenu historiju čovječanstva. Pri tome ćemo ih uputiti na shemu glavnih
organa UN-a i ambleme nekih od najznačajnijih agencija i organizacija UN-a.
Zamolit ćemo učenice/učenike da samostalno i u tišini pročitaju tekst iz
rubrike historijska čitanka U/102 nakon čega će trebati da znaju usmeno
izdvojiti najmanje četiri razloga osnivanja UN-a.
U nastavku izlaganja
predstavit ćemo političke sisteme i krizu u odnosima SAD-a i SSSR-a nakon
Drugog svjetskog rata. Zajedno sa učenicama/učenicima analizirat ćemo
grafički prikaz na strani 101. Objasnit ćemo šta je Maršalov plan i kako je
došlo do sve većeg zahlađenja odnosa te početka hladnog rata između SAD-a i
SSSR-a, koji se najviše očitovao u utrci u naoružanju i istraživanju svemira.
Uputit ćemo učenice/učenike na pripadajući slikovni materijal, posebno na
karikaturu U/101 pri čemu ćemo izvršiti analizu istog.
U drugom dijelu časa pojasnit ćemo nastanak vojno-političkih
saveza u svijetu nakon Drugog svjetskog rata, čije ćemo članice predstaviti
na zidnoj ili historijskoj karti.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu učenice/učenici će odgovarati na pitanja U/102. Provjerit ćemo riješeno i neke od nih ocijeniti. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Domaću zadaću učenice/učenici će uraditi po uputama U/102. Na kraju ćemo najaviti narednu nastavnu jedinicu.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
MEĐUNARODNI ODNOSI NAKON
DRUGOG SVJETSKOG RATA
|
Ujedinjene nacije
|
-
osnivačka konferencija
UN održana je u San Francisku od 25.aprila do 26.juna 1945. godine. Tom
prilikom 51 zemlja svijeta potpisala je Povelju UN-a koja je stupila na snagu
24. oktobra, 1945. poslije ratifikacije pet velikih sila (SAD, SSSR,
Francuske, Velike Britanije i Kine)
-
glavni zadaci UN-a
čije je sjedište u Njujorku (SAD) su: očuvanje mira i sigurnosti u svijetu,
razvijanje prijateljskih odnosa i međunarodne saradnje među zemljama u
svijetu, zaštita ljudskih prava i sloboda...
-
Najvažnija tijela UN-a
su: Generalna skupština i Vijeće sigurnosti. Generalnu skupštinu čine sve
članice UN-a (193), dok se Vijeće sigurnosti sastoji od pet stalnih članica
(SAD, Kina, Francuska, Rusija i Velika Britanija – imaju pravo veta) i deset
članica koje se mijenjaju svake dvije godine
|
blokovska podjela svijeta i hladni rat
|
-
u strahu od širenja
komunizma kapitalističke zemlje okupljene oko SAD-a formirale su Zapadni blok
-
oko SSSR-a okupio se
najveći broj socijalističkih zemalja koje su formirale Istočni blok
-
podjela svijeta na dva
dijela predstavljala je uvod u eru hladnog rata
-
Maršalov plan –
finansijska pomoć SAD-a evropskim zemljama kako bi spriječili širenje
komunizma
-
hladni rat – stanje
napetosti između dviju neprijateljskih supersila, SAD-s i SSSR-a i njihovih
saveznika
-
neka od osnovnih
obilježja hladnog rata su: utrka u naoružanju, istraživanje svemira i razvoj
nuklearnog programa, prekid svakog vida saradnje i osnivanje vojno-političkih
saveza
-
1949. osnovan
sjevernoatltantski savez (NATO pakt)
-
1955. osnovan
Varšavski savez (pakt)
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.