PRIPREMA ZA PRAKTIČNO PREDAVANJE IZ NASTAVNOG PREDMETA TJELESNI
I ZDRAVSTVENI ODGOJ
DATUM:
RAZRED:
NASTAVNA JEDINICA: Pravolinijsko kretanje
TIP ČASA:opšti tip-obrada
novog sadržaja
NASTAVNA METODA:metoda
razgovora , demonstracija
NASTAVNI OBLIK:frontalni,rad u
parovima,grupni , individualni
NASTAVNA SREDSTVA: osnovna sredstva,lopte
,klupe,švedska klupa,niska greda,zviždaljka,knjige
OBRAZOVNI ZADACI: Da učenici
pravilno izvode kretanje / pokret u zadatom smijeru i po zadatoj putanji to
jest da povezuje prirodne oblike kretanja ( hodanje , trčanje ) ; da pravilno i vješto izvode raznovrsne
forme prirodnih oblika kretanja ( hodanje , trčanje );održavanje ravnoteže
ODGOJNI ZADACI: shvatanje
smisla , vrijednosti i principa tjelesnog vježbanja ; očuvanje i unaprijeđenje
zdravlja ; promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija ; razvoj motivacije i
interesa za vježbanje ; značaj tjelesne aktivnosti za pravilan rast i razvoj ;
održavanje lične i kolektivne higijene ; pozitivno doživljavanje i vrednovanje
nastavne Tjelesnog i zdravstvenog odgoja
FUNKCIONALNI ZADACI:
stimulisanje razvoja motoričkih , morfoloških i funkcionalnih osobina i
sposobnosti ; osposobljavanje za samostalno vježbanje u slobodno vrijeme ;
praktična primjena sposobnosti i stečenih znanja
OPŠTI CILJ : da planiranim ,
kontrolisanim , organizovanim i programiranim vježbanjem i učenjem uticati na
povoljnu konstelaciju antropoloških osobina i sposobnosti , motoričkih znanja i
stanja zdravlja .
CILJ ČASA:zadovoljavanje
potrebe učenika za kretanjem i igrom,kao i usavršavanje i koordinacija tehnike
pokreta
ARTIKULACIJA ČASA
UVODNI DIO:
· Učenici su postrojeni u vrstu,posebno dječaci, a posebno
djevojčice.
· Provjera opreme i higijene
· Obavezno skidanje predmeta koji mogu izazvati povrede
Vježbe zagrijavanja: prirodni oblici kretanja
(hodanje ,trčanje,okreti s loptom)
· Dodavanje lopte u u hodanju sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte u trčanju sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte bočno dokorakom sa dvije ruke iznad glave
· Dodavanje lopte bočno sa prsa u trčanju
· Dodavanje lopte frontalno sa prsa u trčanju
Oblici kretanja sa zadacima dodavanja sa dvije ruke.
PRIPREMNI DIO:
1.vježbe za rameni pojas i ruke
2.vježbe za jačanje stomaka
3.vježbe za leđne mišiće
4.vježbe za jačanje karličnog pojasa i nogu
· Dodavanje sa dvije ruke iza glave (aut)
· Dodavanje lopte sa dvije ruke sa otklonom trupa u stranu
· Dodavanje lopte sa prsa
· Hvatanje lopte,čučanj,stojeći stav,dodavanje
· Stav stojeći,leđima zasuk trupa prema partneru i dodavanje
lopte sa dvije ruke u visini glave
· Stav stojeći,leđima zasuk struku prema partneru ,dodavanje lopte
u visini glave,vraćanje lopte kroz noge
· Stav ležeći,na leđima,ruke izvučene sa loptom ,podizanje
· Dodavanje lopte iz skoka opruženo o tlo
GLAVNI DIO:
- Igrači su u kolonama.Ispred kolona je klupica ,švedska klupa,niska greda ili nešto slično.Prvi igrači u kolonama stave na glavu jastuče sa pijeskom,mekše krpenjače,knjige ili nešto slično.Kolone se takmiče čiji će igrači prvi stizati do klupice ,popeti se na nju ,hodati po njoj,sići i vratiti se nazad do startne linije ,a da predmet ne padne sa glave
- Klupe postavimo u dva reda .Po jednoj klupi učenici hodaju naprijed,a po drugoj se vraćaju natraške
- Hodanje po liniji:
a)hodanje po liniji prema vlastitoj
želji
b)hodanje desnom nogom po liniji,a
lijevom pokraj linije
c)lijevom nogom po liniji ,a desnom
pored linije
d)hodanje s paralelno postavljenim
stopalima pored linije
- Učenici slobodno trče po određenom pravcu ,a na znak zviždaljke obavezno moraju promijeniti smijer kretanja,nakon čega nastavljaju trčati po istoj zadanoj putanji
- Učenike podijelimo u dvije jednake kolone koje se kreću po prostoru prema učitelju.Kad stignu do učitelja,on im pokazivanjem ruku određuje smijer daljeg kretanja.S vremena na vrijeme učitelj mijenja svoje mjesto
Organizovati trčanje u grupama , kako
bi se djeca takmičila ko će prije stići do određenog mjesta . Obično se trči
iza linije do određene linije .
ZAVRŠNI DIO:
Analiza rada i zalaganje na času
Igra:“Kako se zoveš?“
Svi učenici su u krugu i hodaju
koracima slijeva udesno.Jedan je učenik zavezanih očiju u sredini kruga.Na
dogovoreni znak krug se zaustavlja ,a učenik zavezanih očiju prilazi nekome od suigrača i pita:“Kako se
zoveš?“učenik kome je upućeno pitanje odgovara izmijenjenim glasom.Ako onaj izb
sredine pogodi ko je taj učenik,mijenja s njim mjesto i ulogu ,ne pogodi li
,ostaje i dalje u sredini kruga i igra
se nastavlja.
Vježbe opuštanja
Odlazak u svlačionicu
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.