PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU
HRVATSKOGA JEZIKA
Škola:
|
|
Ime i prezime
učitelja:
|
|
Razredni odjel:
6.
|
Redni broj sata:
|
Mjesto i datum:
|
Naziv nastavne jedinice:
|
OSOBNE ZAMJENICE I POVRATNA
ZAMJENICA
|
Nastavno područje:
|
JEZIK.
|
Nastavni oblici:
|
Tip nastavnoga sata:
|
Nastavni materijali:
|
čelni rad,
pojedinačni rad, rad u paru.
|
ponavljanje i
vježbanje (B).
|
nastavni listići.
|
Ključni pojmovi:
|
vrste
zamjenica: osobne zamjenice i povratna zamjenica.
|
Operacionalizirani cilj:
|
znati osobne
zamjenice i povratnu zamjenicu, razumjeti i razlikovati njihovo značenje,
pravilno ih sklanjati i rabiti u usmenoj i pisanoj komunikaciji.
|
Zadaće sata:
|
Učenik će:
|
a) obrazovne
|
- prepoznavati osobne zamjenice i
povratnu zamjenicu te razumjeti njihovu ulogu
- odrediti na koju se govornu osobu
odnose osobne zamjenice
- znati sklanjati osobne i povratnu
zamjenicu
- uočavati dvije osnove pri sklonidbi
osobnih zamjenica
- pravilno rabiti naglašene i
nenaglašene oblike zamjenica
- pravilno rabiti osobne i povratnu
zamjenicu u govorenju i pisanju.
|
b) odgojne
|
- poticati učenje standardnoga jezika,
ali i narječja radi uspješne usmene i pisane komunikacije.
|
c) funkcionalne
|
- razvijati logično i apstraktno
mišljenje (zapažanje, uspoređivanje, povezivanje, zaključivanje,
sažimanje).
|
d) komunikacijske
|
- razvijati sposobnosti aktivnoga
slušanja te govorenja i pisanja standardnim jezikom.
|
Domaća zadaća:
|
iz odabranoga
lektirnoga ulomka prepisati sve osobne i povratne zamjenice i odrediti im
padež.
|
Tijek sata (artikulacija)
|
1. Uvodni dio sata
a) Provjera
domaće zadaće.
b) Jezična igra
Učenici rješavaju osmosmjerku.
Točnim rješenjem najavljuje se tema sata.
2. Glavni dio sata
a) Osobne
zamjenice i povratna zamjenica
Ponavljanje gradiva o osobnim zamjenicama
i povratnoj zamjenici
Uz učiteljeva pitanja i svoje bilješke
učenici će se prisjetiti što su naučili o osobnim zamjenicama
i povratnoj zamjenici.
Izrada sažetka. Zapisivanje na ploču,
učenici zapisuju u bilježnicu.
b) Rješavanje
listića za provjeru znanja
Pojedinačni rad – rješavanje radnih
listića za provjeru znanja.
Rad u paru – zamjenjuju listiće i
vrednuju točnost riješenih zadataka.
3. Završni dio sata
a) Ponavljanje
gradiva o osobnim zamjenicama i povratnoj zamjenici.
b) Izrada umnih
mapa po kojima će moći utvrditi znanje o vrstama zamjenicama naučenim tijekom
nastavnoga sata.
c) Zadavanje
domaće zadaće – iz odabranoga lektirnoga ulomka prepisati sve osobne i
povratne
zamjenice i odrediti im padež.
|
Plan ploče
|
Osobne zamjenice i
povratna zamjenica
Osmosmjerka
skriva 11 riječi koje čine dvije vrste zamjenica. Potraži ih!
O
|
N
|
O
|
S
|
N
|
A
|
E
|
N
|
M
|
I
|
T
|
B
|
V
|
A
|
J
|
E
|
Osobne zamjenice: ja, ti, on, ona, ono, mi, vi, oni, one, ona
Njemu je danas dosadno. Danas mu
je dosadno.
osobna zamjenica
negovornik
dativ
jednina
muški rod
naglašeni oblik nenaglašeni oblik
Povratna zamjenica: sebe/se

Idem se igrati kad se obučem.
čestica
povratna zamjenica
*Idem sebe igrati kad sebe obučem
|
Postupci i oblici vrednovanja i
samovrednovanja
|
– provjera
rješenja radne bilježnice
– usmeno
izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga teksta i točnosti odgovora
na postavljena
pitanja
– provjera
rješenja listića za provjeru
– vrednovanje
umnih mapa
|
|
|
|
|
Plan ploče
Osobne zamjenice i povratna zamjenica
Osmosmjerka skriva
11 riječi koje čine dvije vrste zamjenica.
Potraži ih!
O
|
N
|
O
|
S
|
N
|
A
|
E
|
N
|
M
|
I
|
T
|
B
|
V
|
A
|
J
|
E
|
Osobne
zamjenice: ja,
ti, on, ona, ono, mi, vi, oni, one, ona

Njemu je danas
dosadno. Danas mu je dosadno.
osobna zamjenica
negovornik
dativ
jednina
muški rod
naglašeni oblik nenaglašeni oblik
Povratna
zamjenica: sebe/se

Idem se igrati kad se obučem.
čestica povratna zamjenica
*idem sebe
igrati kad sebe obučem
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.