četvrtak, 20. lipnja 2019.

NASTAVNA PRIPREMA - JEZIK: POSVOJNE ZAMJENICE I POVRATNO-POSVOJNA ZAMJENICA


PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU HRVATSKOGA JEZIKA

Škola:

Ime i prezime učitelja:
Razredni odjel: 6.
Redni broj sata:
Mjesto i datum:
Naziv nastavne jedinice:
POSVOJNE ZAMJENICE I POVRATNO-POSVOJNA ZAMJENICA
Nastavno područje:
JEZIK.
Nastavni oblici:
Tip nastavnoga sata:
Nastavni materijali:
čelni rad, pojedinačni rad.
obrada (A).
nastavni listići.
Ključni pojmovi:
posvojne zamjenice i povratno-posvojna zamjenica.
Operacionalizirani cilj:
naučiti prepoznavati posvojne zamjenice i povratno-posvojnu zamjenicu, razumjeti i razlikovati njihovo značenje te ih pravilno rabiti u usmenoj i pisanoj komunikaciji.
Zadaće sata:
Učenik će:
a) obrazovne
  • usvojiti pojmove posvojne zamjenice i povratno-posvojna zamjenica
  • razumjeti značenje posvojnih zamjenica i povratno-posvojne zamjenice
  • naučiti koje su posvojne zamjenice i koja je povratno-posvojna zamjenica
  • odrediti na koju se govornu osobu odnosi posvojna zamjenica
  • odrediti rod, broj i padež posvojnih zamjenica i povratno-posvojne zamjenice prema imenici uz koju stoje
  • pravilno rabiti posvojne zamjenice i povratno-posvojnu zamjenicu u govorenju i pisanju.

b) odgojne
  • razvijati svijest o važnosti čuvanja kulturne baštine
  • poticati učenje standardnoga jezika radi što uspješnije svakodnevne usmene i pisane komunikacije.
c) funkcionalne
  • razvijati logičko i apstraktno mišljenje (zapažanje, uspoređivanje, povezivanje, zaključivanje, sažimanje).
d) komunikacijske
  • usvajati i ovladavati sposobnostima aktivnoga slušanja sugovornika te govorenja i pisanja standardnim jezikom.
Domaća zadaća:
riješiti zadatke u radnoj bilježnici.
Tijek sata (artikulacija)
1. Uvodni dio sata
a) Učenici rješavaju motivacijski listić.
    Provjera rješenja. Uočavanje nove vrste zamjenica kojima se zamjenjuju posvojni pridjevi.
b) Učenici slušaju najavu teme i polazni tekst. Razgovaraju o pročitanom tekstu.

2. Glavni dio sata
a) Posvojne zamjenice
    Na primjerima u udžbeniku učenici zapažaju što se izriče posvojnim zamjenicama te koje su
    posvojne zamjenice u jednini i množini.
    Na rečenicama zaključuju kako se sklanjaju posvojne zamjenice te kako im se određuju
   gramatička obilježja (rod, broj i padež).
   Zaključke učitelj zapisuje na ploču, a učenici pišu u bilježnice.
b) Povratno-posvojna zamjenica
    Na rečenicama u udžbeniku učenici zapažaju da se posvojne zamjenice također mogu zamijeniti
    novom vrstom zamjenica. Zaključuju što se njome izriče, kada se rabi i kako se sklanja. Zaključke
    učitelj zapisuje na ploči, a učenici prepisuju u bilježnice.

3. Završni dio sata
a) Učenik postavlja pitanja, a učenici odgovaraju služeći se bilješkama u bilježnici.
b) Rješavaju kratak listić za provjeru. Zajednička provjera.
c) Zadavanje zadataka iz radne bilježnice za domaću zadaću.
Plan ploče

Posvojne zamjenice i povratno-posvojna zamjenica

Moja je prijateljica posjetila svoju baku.    pripadnost govorniku
Njezina baka živi u Rijeci.                         pripadnost negovorniku
 


  ČIJA?

POSVOJNE ZAMJENICE – izriču kojoj osobi što pripada ili u kakvu je odnosu s njom ono o čemu se   
                                             govori
                                          – odgovaraju na pitanje Čije je što?
                                          posvojne zamjenice 3. os. zamjenjuju posvojne pridjeve

Posvojne su zamjenice:

moj                       naš        (govornik)
tvoj                       vaš        (sugovornik)
njegov, njezin      njihov   (negovornnik)
 

Moja je prijateljica posjetila baku u našem najvećem lučkom gradu.

      ž. r. jd. N                                                      m. r. jd. L

– sklonidba posvojnih zamjenica – kao posvojni pridjevi
                                                    – imaju različite oblike za muški, ženski i srednji rod
                                                       u jednini i množini

jd.   moj  (prijatelj)       moja (prijateljica)    moje (putovanje)
mn. moji (prijatelji)      moje  (prijateljice)    moja (putovanja)

                                   Zmaj je davno živio u svojoj pećini.    
      
                                 

                                  SUBJEKT
 


                                 Mogu li ja dovesti svoje prijatelje?


POVRATNO-POSVOJNA ZAMJENICA  svojzamjenjuje posvojne zamjenice
                                                                          rabi se kad izriče pripadnost subjektu
                                                                          – sklanja se kao zamjenica moj

Postupci i oblici vrednovanja i samovrednovanja
-      provjera rješenja motivacijskog listića
-      usmeno izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga i točnosti odgovora
-      provjera rješenja listića za provjeru













Plan ploče 

                   
Posvojne zamjenice i povratno-posvojna zamjenica

Moja je prijateljica posjetila svoju baku.    pripadnost govorniku
Njezina baka živi u Rijeci.                         pripadnost negovorniku
 


  ČIJA?

POSVOJNE ZAMJENICE – izriču kojoj osobi što pripada ili u kakvu je
                                             odnosu s njom ono o čemu se govori
                                          – odgovaraju na pitanje Čije je što?
                                          posvojne zamjenice 3. os. zamjenjuju
                                             posvojne pridjeve
Posvojne su zamjenice:

moj                       naš        (govornik)
tvoj                       vaš        (sugovornik)
njegov, njezin      njihov   (negovornnik)
 

Moja je prijateljica posjetila baku u našem najvećem lučkom gradu.

      ž. r. jd. N                                                      m. r. jd. L

– sklonidba posvojnih zamjenica – kao posvojni pridjevi
                                                     – imaju različite oblike za muški, ženski
                                                        i srednji rod u jednini i množini

jd.   moj  (prijatelj)       moja (prijateljica)    moje (putovanje)
mn. moji (prijatelji)      moje  (prijateljice)    moja (putovanja)

                                  Zmaj je davno živio u svojoj pećini.    
      
                             SUBJEKT
 

                       Mogu li ja dovesti svoje prijatelje?


POVRATNO-POSVOJNA ZAMJENICA  svoj
                                          zamjenjuje posvojne zamjenice
                                          rabi se kad izriče pripadnost subjektu
                                          – sklanja se kao zamjenica moj







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.