PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU
HRVATSKOGA JEZIKA
Škola:
|
|
Ime i prezime
učitelja:
|
|
Razredni odjel:
6.
|
Redni broj sata:
|
Mjesto i datum:
|
Naziv nastavne jedinice:
|
POKAZNE ZAMJENICE
|
Nastavno područje:
|
JEZIK.
|
Nastavni oblici:
|
Tip nastavnoga sata:
|
Nastavni materijali:
|
čelni rad,
pojedinačni rad.
|
obrada (A).
|
nastavni listići.
|
Ključni pojmovi:
|
pokazne zamjenice.
|
Operacionalizirani cilj:
|
prepoznavati pokazne
zamjenice, razumjeti i razlikovati njihovo značenje, pravilno ih sklanjati i
rabiti u usmenoj i pisanoj komunikaciji.
|
Zadaće sata:
|
Učenik će:
|
a) obrazovne
|
- usvojiti pojam pokazne zamjenice
- naučiti koje su pokazne zamjenice i
razumjeti njihovu ulogu u rečenici
- uočiti da one ukazuju na govornikovu
udaljenost od onoga o čemu govori
- znati sklanjati pokazne zamjenice
- uočiti da se pokazne zamjenice slažu
u rodu, broju i padežu s imenicom uz koju dolaze
- pravilno rabiti pokazne zamjenice u
govorenju i pisanju
|
b) odgojne
|
- razvijati spoznaju o bogatstvu i
vrijednosti hrvatskoga jezika
- poticati učenje standardnoga jezika
radi uspješne usmene i pisane komunikacije
|
c) funkcionalne
|
- razvijati logično i apstraktno
mišljenje (zapažanje, uspoređivanje, povezivanje, zaključivanje,
sažimanje)
|
d) komunikacijske
|
- razvijati sposobnosti aktivnoga
slušanja te govorenja i pisanja standardnim jezikom.
|
Domaća zadaća:
|
riješiti zadatke
u radnoj bilježnici.
|
Tijek sata (artikulacija)
|
1. Uvodni dio sata
a) Učenici
rješavaju motivacijski listić.
Provjera rješenja i ponavljanje
postojećih znanja o osobnim zamjenicama.
b) Učenici
slušaju najavu teme i polazni tekst. Razgovaraju o pročitanom tekstu.
2. Glavni dio sata
a) Pokazne
zamjenice
Na primjerima u tekstu učenici će uočiti
pokazne zamjenice i njihovu ulogu u rečenici.
Prisjetit će se prethodnih znanja o
osobnim zamjenicama i uočiti razliku između osobnih i pokaznih
zamjenica. Uočit će udaljenost govornika od onoga o
čemu govornik govori.
Zapisivanje na ploču, učenici zapisuju u
bilježnicu.
b) Vrste
pokaznih zamjenica
Pojedinačni rad – učenici će u tekstu
pronaći rečenice s različitim oblicima pokaznih zamjenica i
zaključiti da pokazne zamjenice imaju
različite oblike za sva tri roda i oba broja. Učenici će na
primjerima uočiti na koja pitanja
odgovaraju pokazne zamjenice. Učenici iznose zaključke.
Zapisivanje na ploču, učenici zapisuju u
bilježnicu.
c) Sklonidba
Pojedinačni rad – učenici će sklanjati
pokaznu zamjenicu s imenicom. Zajedničkom analizom
zaključit će da se pokazne zamjenice
sklanjaju i da se slažu s imenicom uz koju dolaze u rodu,
broju i padežu.
3. Završni dio sata
a) Učitelj
postavlja pitanja, a učenici odgovaraju služeći se bilješkama.
b) Zadavanje
zadataka iz radne bilježnice za domaću zadaću.
|
Plan ploče
|
Pokazne
zamjenice
Ova je knjiga za nas dragocjena. Koja knjiga? blizu govornika
Ta je knjiga za vas dragocjena. Koja knjiga? blizu sugovornika
Ona je knjiga za njih dragocjena. Koja knjiga? dalje od govornika i
sugovornika
POKAZNE ZAMJENICE – pokazuju na nešto, označuju
govornikovu udaljenost od onoga
o
čemu govori
ovaj ovakav ovolik blizu govornika
taj takav tolik blizu sugovornika
onaj onakav onolik blizu negovornika
Koji? Kakav? Kolik?
pokazne zamjenice
imaju različite oblike za sva tri roda u jednini i množini
muški rod ženski rod srednji rod
jd. ovaj
(misal) ova
(knjiga) ovo (djelo)
mn.
ovi (misali) ove (knjige) ova
(djela)
Taj glagoljski misal naš je Prvotisak. Što? N
Ne znamo tko je
iza toga
pothvata. Iza čega? G
Svi su se
obradovali tom
Misalu. Čemu? D
pokazne se zamjenice
sklanjaju i slažu se s imenicom uz koju dolaze u rodu, broju i padežu
|
Postupci i oblici vrednovanja i samovrednovanja
|
– provjera
rješenja motivacijskog listića
– usmeno
izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga teksta i točnosti odgovora
na postavljena
pitanja
|
|
|
|
|
Plan ploče
Pokazne zamjenice
Ova je knjiga za nas dragocjena. Koja knjiga? blizu govornika
Ta
je knjiga za vas dragocjena.
Koja knjiga? blizu
sugovornika
Ona je knjiga za njih dragocjena. Koja knjiga? dalje od
govornika i
sugovornika
POKAZNE ZAMJENICE – pokazuju na nešto, označuju govornikovu
udaljenost
od onoga o čemu govori
ovaj ovakav ovolik blizu govornika
taj takav tolik blizu sugovornika
onaj onakav onolik
blizu negovornika
Koji? Kakav? Kolik?
pokazne zamjenice imaju
različite oblike za sva tri roda u jednini i množini
muški rod ženski rod srednji rod
jd.
ovaj (misal) ova
(knjiga) ovo
(djelo)
mn.
ovi (misali) ove (knjige) ova
(djela)
Taj glagoljski misal naš je Prvotisak. Što? N
Ne znamo tko je iza
toga
pothvata. Iza čega? G
Svi su se
obradovali tom
Misalu. Čemu? D
pokazne se zamjenice
sklanjaju i slažu se s imenicom uz koju dolaze u rodu, broju i padežu
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.