PISANA PRIPREMA ZA NASTAVU
HRVATSKOGA JEZIKA
Škola:
|
|
Ime i prezime
učitelja:
|
|
Razredni odjel:
6.
|
Redni broj sata:
|
Mjesto i datum:
|
Naziv nastavne jedinice:
|
UTVRDI ZNANJE O ZAMJENICAMA
|
Nastavno područje:
|
JEZIK.
|
Nastavni oblici:
|
Tip nastavnoga sata:
|
Nastavni materijali:
|
čelni rad,
pojedinačni rad, rad u paru.
|
usustavljivanje i
vježbanje (B).
|
|
Ključni pojmovi:
|
osobne zamjenice, povratna
zamjenica, posvojne zamjenice, povratno-posvojna zamjenica i pokazne
zamjenice.
|
Operacionalizirani cilj:
|
prepoznavati i
imenovati vrste zamjenica, razumjeti i razlikovati njihovo značenje, pravilno
ih sklanjati i rabiti u usmenoj i pisanoj komunikaciji.
|
Zadaće sata:
|
Učenik će:
|
a) obrazovne
|
- znati vrste zamjenica i prepoznavati
ih u tekstu
- razumjeti njihovo značenje
- određivati rod, broj i padež
zamjenicama
- prepoznavati na koju se govornu
osobu odnose zamjenice
- prepoznavati dvije osnove kod
sklonidbe osobnih zamjenica
- pravilno rabiti naglašene i
nenaglašene oblike zamjenica
- pravilno rabiti sve zamjenice u
govorenju i pisanju.
|
b) odgojne
|
- poticati učenje standardnoga jezika,
radi uspješne usmene i pisane komunikacije.
|
c) funkcionalne
|
- razvijati logično i apstraktno
mišljenje (zapažanje, uspoređivanje, povezivanje, zaključivanje,
sažimanje).
|
d) komunikacijske
|
- razvijati sposobnosti aktivnoga
slušanja te govorenja i pisanja standardnim jezikom.
|
Domaća zadaća:
|
osmisliti jednu
rečenicu rabeći što više vrsta zamjenica; riješiti zadatke u radnoj
bilježnici dokraja (učenici koji nisu stigli riješiti sve na nastavi).
|
Tijek sata (artikulacija)
|
1. Uvodni dio sata
a) Provjera
domaće zadaće u radnoj bilježnici.
b) Učenici
rješavaju premetaljku.
Točnim rješenjem najavljuje se tema sata.
2. Glavni dio sata
a) Ponavljanje
gradiva o zamjenicama
Uz učiteljeva pitanja i svoje
bilješke učenici će se prisjetiti
postojećih znanja o osobnim,
posvojnim, pokaznim, povratnoj i povratno-posvojnoj
zamjenici.
Izrada sažetka.
Zapisivanje na ploču, učenici zapisuju u
bilježnicu.
b) Vježbanje
Pojedinačni rad – rješavanje radne
bilježnice.
Rad u paru – zamjenjuju radne bilježnice
i vrednuju točnost riješenih zadataka.
3. Završni dio sata
a) Usmeno
ponavljanje svih vrsta zamjenica.
b) Zadavanje
domaće zadaće – osmisliti jednu rečenicu rabeći što više vrsta zamjenica;
učenici koji
nisu stigli riješiti sve vježbe na satu
dovršit će rješavanje radne bilježnice kod kuće.
|
Plan ploče
|
Utvrdi znanje o
zamjenicama
Riješi
premetaljku: ZJENICAMA. (zamjenica)
zamjenica – promjenjiva imenska riječ koja u rečenici
zamjenjuje imenice, pridjeve, brojeve i
druge zamjenice
|
Postupci i oblici vrednovanja i
samovrednovanja
|
– provjera
rješenja radne bilježnice
– usmeno
izražavanje – provjera razumijevanja pročitanoga teksta i točnosti odgovora na postavljena
pitanja.
|
|
|
|
|
Plan ploče
UTVRDI
ZNANJE O ZAMJENICAMA
Riješi premetaljku:
ZJENICAMA (zamjenica)
zamjenica – promjenjiva imenska
riječ koja u rečenici
zamjenjuje
imenice, pridjeve, brojeve i druge zamjenice
OSOBNE ZAMJENICE – označuju govorne osobe u jednini i množini; sklanjaju se po
padežima;
u N jd. imaju jednu osnovu, a u ostalim
padežima drugu;
u A, G i D imaju naglašeni (dulji) i
nenaglašeni (kraći) oblik
POVRATNA ZAMJENICA – zamjenjuje imenice i sve osobne zamjenice i rabi se u rečenicama
u kojima subjekt radnju obavlja na sebi;
sklanja se kao osobna zamjenica ja –
nema oblike za N i V; u A, G i D može imati dulje i kraće oblike
ima iste oblike za jedninu i množinu
POSVOJNE ZAMJENICE – govore kojoj osobi što
pripada ili u kakvu je odnosu s njom ono o čemu se govori; zamjenjuju i
posvojne pridjeve;
odgovaraju na pitanje Čije je što?
sklanjaju se kao posvojni pridjevi;
imaju različite oblike za muški, ženski i
srednji rod u jednini i množini;
u nekim padežima (G, D, A, L jd. te D, L, I
mn.) imaju dulje i kraće oblike
POVRATNO-POSVOJNA ZAMJENICA – zamjenjuje posvojne zamjenice, a rabi se kad ističe pripadnost
subjektu;
ima raličite oblike za sva tri roda u
jednini i množini;
sklanja se kao zamjenica moj;
može imati dulje i kraće oblike
POKAZNE ZAMJENICE – pokazuju ili upućuju na nešto, označuju govornikovu udaljenost od
onoga o čemu se govori;
odgovaraju na pitanja: Koji? Kakav? Kolik?
imaju različite oblike za sva tri roda u
jednini i množini; sklanjaju se
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.